problemen met firefox Sync

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
bojon49
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 maart 2022, 15:09
    Windows 10 Firefox

problemen met firefox Sync

Bericht door bojon49 »

Ik heb problemen met inloggen op Firefox: voor het aanmelden om te synchroniseren word ik doorverwezen naar Firefox Sync. Ik wilde met mijn eigen mailadres inloggen alleen dit werd geweigerd.

Hetzelfde mailadres gebruik ik bij googlechrome. Daar heb ik mij afgemeld en later weer aangemeld met mijn eigen gegevens: mailadres en wachtwoord. Daar gaat het goed, alleen bij Firefox niet.

Ik heb nieuw mailadres aangemaakt en mij bij jullie aangemeld. Hoe kan ik weer toegang krijgen tot al mijn bladwijzers e.d.

Gaarne advies van jullie,
met vriendelijke groet,
bojon49
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: problemen met firefox Sync

Bericht door nirwana »

Allereerst welkom hier op het forum.

Firefox heeft niets met Google Chrome te maken, dus het Google-account dat je in Google Chrome gebruikt gaat je niet helpen in Firefox.

Je zult daarvoor een nieuw account moeten aanmaken bij Mozilla.
Overigens is dat geheel optioneel. Je kunt Firefox ook zonder account gebruiken. Alleen kun je dan geen Firefox Sync gebruiken.

Dat is ook het grote verschil met Google Chrome. Mozilla hoeft helemaal niet alles van jou te weten. Ze willen vooral dat je veilig en snel van het Internet gebruik kunt maken. Bij Google is dat een heel ander verhaal. Die weten liefst zoveel mogelijk van je, zodat ze daar hun advertenties nog weer beter op kunnen afstemmen.

Firefox Sync is vooral handig als je op meerdere apparaten met Firefox werkt.
Of als je bijvoorbeeld net een nieuwe computer hebt, daarop Firefox hebt geïnstalleerd en dan snel jouw vertrouwde instellingen, bladwijzers, addons en opgeslagen wachtwoorden weer terug wilt hebben in Firefox. Daarvoor kun je je dan aanmelden bij Firefox Sync op de nieuwe computer. Enige tijd later ben je dan weer up & running met Firefox op jouw nieuwe apparaat.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie