in- en uitzoomen kaart op een website

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
halooy
Berichten: 4
Lid geworden op: 3 mei 2022, 11:57
    Windows 10 Firefox

in- en uitzoomen kaart op een website

Bericht door halooy »

Op een website met een kaart (zoals https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/) kan ik niet in- of uitzoomen met het muiswiel.
Het lukt wel met MS Edge, maar wie wil dat nou gebruiken?
Ik neem aan dat het een instelling van FF is, maar welke?
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: in- en uitzoomen kaart op een website

Bericht door markh »

Helpt een van deze twee artikelen?
halooy
Berichten: 4
Lid geworden op: 3 mei 2022, 11:57
    Windows 10 Firefox

Re: in- en uitzoomen kaart op een website

Bericht door halooy »

Nee, helaas, die artikelen gaan over iets anders.
Die artikelen gaan over het zoomen van de website zelf en over de gepresenteerde lettergrootte.
Wat er bij mij fout gaat betreft kaart in de website (zoals dus https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/). In die kaart kan je in- en uitzoomen. Er staan wel een PLUS- en een MIN-teken in die kaart en zo lukt in- en uitzoomen zeker wel. Maar je hoort daar ook in en uit te kunnen zoomen met het scrollwiel. en dat gaat dus niet. Terwijl die functionaliteit het prima doet in MS Edge.
Hier nog een voorbeeld met hetzelfde euvel: https://www.vesselfinder.com/nl. Het zit hem in de kaartfunctionaliteit i.c.m. FireFox.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: in- en uitzoomen kaart op een website

Bericht door Pettic »

Ik vermoed dat het aan jouw systeem ligt, want bij mij werkt alles prima op de verschillende websites. Daar kom je niet verder mee natuurlijk, maar dan weet je dat het geen algemeen probleem is.
Kijk eens naar de instellingen van je muis en misschien ook in Firefox het in- of uitschakelen van de hardwareversnelling.
Onderzoek in about:config of er een zoom-instelling (vetgedrukt) aangepast is (true of false).
Windows; Firefox; Thunderbird
halooy
Berichten: 4
Lid geworden op: 3 mei 2022, 11:57
    Linux Chrome

Re: in- en uitzoomen kaart op een website

Bericht door halooy »

Ik schreef al in mijn vraag "Ik neem aan dat het een instelling van FF is, maar welke?"
Ik heb daar heus uitgebreid gezocht. Er zijn heel erg veel instellingen en als ik het gevonden had dan was deze vraag hier niet.
Ik hoopte, en hoop nog steeds, dat (juist) op dit forum iemand weet naar welke instellingen ik moet kijken.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Android Firefox

Re: in- en uitzoomen kaart op een website

Bericht door Pettic »

Heb je al eens een nieuw profiel aangemaakt?
Windows; Firefox; Thunderbird
halooy
Berichten: 4
Lid geworden op: 3 mei 2022, 11:57
    Windows 10 Firefox

Re: in- en uitzoomen kaart op een website

Bericht door halooy »

Ik heb nog nooit een profiel aangemaakt. Zou zoiets basaals (als het in- en uitzommen) niet out-of-the-box behoren te werken? (Bij MS lukt het ze)
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: in- en uitzoomen kaart op een website

Bericht door markh »

halooy schreef: 5 mei 2022, 7:50 Ik heb nog nooit een profiel aangemaakt. Zou zoiets basaals (als het in- en uitzommen) niet out-of-the-box behoren te werken? (Bij MS lukt het ze)
Ja, maar het kan zijn dat een extensie in de weg zit. Daarom is proberen of het met een nieuw profiel wel werkt de moeite waard; dat komt namelijk op hetzelfde neer als een nieuwe installatie, met dat verschil dat al je bestaande instellingen in een ander profiel zijn opgeslagen en dus niet verloren gaan.
Maar misschien is de Probleemoplossingsmodus ook een manier om hierachter te komen. Volg de stappen in https://support.mozilla.org/nl/kb/probl ... singsmodus en kijk dan of het probleem nog steeds bestaat. Zo nee, dan zit het probleem in een instelling of extensie en kan je uitzoeken waar precies, zodat je het kunt oplossen.
Een nieuw profiel aanmaken en gebruiken doe je middels deze stappen.
Plaats reactie