Probleem met topotijdreis.nl

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Eric B
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2022, 9:22
    Windows 10 Firefox

Probleem met topotijdreis.nl

Bericht door Eric B »

Goedendag,

Ik ben al jaren een tevreden Firefox gebruiken en heb in al die tijd nog geen problemen ondervonden die ik niet zelf kon oplossen.
maar nu loop ik hier tegenaan en ik heb geen idee waar ik de oplossing moet zoeken ...

Al geruime tijd maak ik regelmatig gebruik van de website www.topotijdreis.nl , tot voor kort ging dat prima.

Echter toen ik recent weer eens wat wilde opzoeken kreeg ik te maken met een eigenaardig en vervelend probleem, bij het openen van de pagina wordt de te tonen kaart over de linkerbovenhoek gespiegeld, i.p.v. normaal getoond te worden.

(Op andere browsers werkt het wel goed, maar ik wil geen andere browser gebruiken)
Topotijreis probleem.jpg
Firefox is 100.0.1 64 bits

Wie kan me aan een oplossing helpen?

Met vriendelijke groet, Eric
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Probleem met topotijdreis.nl

Bericht door markh »

Hallo Eric,

heb je het al eens geprobeerd in de Probleemoplossingsmodus? Dat was voorheen de Veilige modus en schakelt tijdelijk alle aangepaste instellingen en extensies uit. Als de website dan wel goed wordt getoond, dan kan de zoektocht naar de instelling of add-on die dit veroorzaakt beginnen.
Het ligt in elk geval niet per se aan Firefox zelf, de website ziet er bij mij prima uit.

Je opent de Probleemoplossingsmodus via je menu (rechtsboven, drie streepjes) > Help > Probleemoplossingsmodus…
Eric B
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2022, 9:22
    Windows 10 Firefox

Re: Probleem met topotijdreis.nl

Bericht door Eric B »

Hallo Mark,

Dat geeft geen verandering, ook de andere opties uit "Probleemoplossingsinformatie" uitgevoerd, dito, geen verandering dus ...
Laatste update ook al gedaan 100.0.2 64 bits nu.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Probleem met topotijdreis.nl

Bericht door nirwana »

Eric,

Ik ben heel hard aan het nadenken wat hier het probleem zou kunnen zijn.

In de Probleemoplossingsmodus werkt het dus nog steeds niet.
Dan ligt dit dus niet aan een of andere verkeerde instelling in Firefox. En ook niet aan een extensie of een thema.

Dan denk ik dat het iets anders op jouw computer of in jouw netwerk is dat hier invloed op uitoefent.
Maar tegelijk geef je ook aan dat dit in andere browsers (op dezelfde computer neem ik aan) wel goed werkt.
Dan is het wel heel specifiek dat dit in Firefox niet meer werkt (maar wel heeft gewerkt).

Ik zou iets van een ad-blocker of andere beveiligingssoftware als boosdoener verwachten.
Maar als die buiten Firefox draaien dan moeten die toch ook haast invloed hebben in andere software op jouw computer.

Firefox kan automatisch afbeeldingen draaien op basis van de EXIF-gegevens in een afbeelding (via de about:config-instelling layout.css.image-orientation.enabled): https://support.mozilla.org/bm/questions/1091888
Alleen verwacht ik geen EXIF-gegevens in deze afbeeldingen, want het zijn PNG-afbeeldingen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: Probleem met topotijdreis.nl

Bericht door markh »

Een collega van me heeft een aantal jaar geleden een vergelijkbaar probleem ondervonden met Google Maps, dat uiteindelijk aan de grafische kaart bleek te liggen. Geen idee waarom het specifiek binnen Firefox optrad, maar het zou te maken kunnen hebben met hoe Firefox grafische informatie verwerkt.
Je zou kunnen proberen of het wellicht aan hardwareversnelling of een goed verstopte instelling ligt. Enkele hulpartikelen die hierop ingaan:
- https://support.mozilla.org/nl/kb/grafi ... -gebruiken
- https://support.mozilla.org/nl/kb/firef ... heugen-ram
- https://support.mozilla.org/nl/kb/websi ... nen-anders

Ik hoop dat er iets tussen zit!
Eric B
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2022, 9:22
    Windows 10 Firefox

Re: Probleem met topotijdreis.nl

Bericht door Eric B »

Martijn, Mark bedankt voor de reacties, ik ga me daar even in verdiepen als ik weer tijd heb. Er komt 'geen bloed uit' en ik hoef er ook niet van te leven namelijk ;-)
Zodra ik resultaten heb, of juist niet ... dan meld ik me weer hier :-)
Plaats reactie