NLZIET - PIP button onbereikbaar

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
remkog
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 juni 2022, 21:10
    Windows 10 Firefox

NLZIET - PIP button onbereikbaar

Bericht door remkog »

Ik heb het volgende probleem bij NLZIET

NLZIET is zodanig vormgegeven dat aan de rechterzijde van het videovenster een popup menu zit voor de zenders. Zo kun je gemakkelijk schakelen naar NPO1, NPO2, NPO3, RTL4 etc.

Echter daar zit ook de PIP-button van Firefox. Zodra ik met de muis richting PIP-button beweeg, verschijnt het menu van NLZIET en verdwijnt de PIP-button daarachter.

Nu zou de PIP-optie ook beschikbaar moeten zijn in het contextueel menu, Firefox herkent de stream echter niet als video, de video-opties zijn niet beschikbaar in het rechts-klik-menu.

NLZIET zegt dat dat niet hun probleem is. Firefox heeft de PIP-button ongelukkig geplaatst.

Is de positie van de PIP-button aan te passen?
Bijlagen
Schermafbeelding 2022-06-10 om 20.59.08.jpg
Schermafbeelding 2022-06-10 om 21.01.29.jpg
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: NLZIET - PIP button onbereikbaar

Bericht door nirwana »

Remko,

Allereerst welkom hier op het forum.

https://www.makeuseof.com/how-to-use-pi ... e-firefox/ geeft nog enkele andere opties van de PIP in Firefox aan.
Zo kun je ook hetzelfde bereiken via het contextmenu van de video. Mogelijk moet je dan ook eerst de Shift-toets ingedrukt houden als de website zelf ook nog een andere context-menu heeft ingesteld (bijvoorbeeld bij Youtube-video's).

Een andere optie is via de toetsencombinatie Ctrl+Shift+]
Hopelijk biedt dit jou een alternatieve optie om toch deze modus te kunnen gebruiken, ook met NLZiet.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
remkog
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 juni 2022, 21:10
    Macintosh Firefox

Re: NLZIET - PIP button onbereikbaar

Bericht door remkog »

Martijn,

Rechts-klik werkt niet. Ik krijg het standaard menu van Firefox, zoals in de bijlage.

Op Windows werkt de toestcombinatie Ctrl + Shift + ]
Echter ik heb een iMac. Hierop werkt de (gelijkwaardige) toetscombinatie niet.

Mijn opties zijn op.
Bijlagen
contextueel menu.jpg
remkog
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 juni 2022, 21:10
    Windows 10 Firefox

Re: NLZIET - PIP button onbereikbaar

Bericht door remkog »

Uiteindelijk toch iets gevonden. De positie van het NLZIET menu en de PIP-button is een beetje variabel.

Na vergroten/verkleinen/vergroten/verkleinen/... van het venstser, is het mij gelukt om de PIP-button precies tussen de buttons van NLZIET te krijgen. Daarmee was hij bereikbaar.

Verre van ideaal, maar het is een oplossing. Zeg maar Nederland in Beweging :D
Bijlagen
Schermafbeelding 2022-06-13 om 09.19.45.jpg
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 10 Firefox

Re: NLZIET - PIP button onbereikbaar

Bericht door markh »

Fijn dat het min of meer is opgelost. Soms lukt het om het juiste contextmenu naar boven te halen door tweemaal op de rechtermuisknop te klikken, maar dit werkt niet altijd.

Algemene info over PiP vind je hier, meer specifieke info over besturing van PiP via het toetsenbord hier. Wie weet dat daar ook nog wat nuttigs bij staat!
remkog
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 juni 2022, 21:10
    Macintosh Firefox

Re: NLZIET - PIP button onbereikbaar

Bericht door remkog »

Ik heb de oplossing gevonden. Open een video op een andere website (bijvoorbeeld Youtube), klik met rechts op de PIP-button en kies "Picture-in-picture-schakelaar naar de linker zijde verplaatsen". Dit is een algemene instelling. De button staat ook links als ik een kanaal van NLZIET open. En aan de linkerzijde heeft NLZIET geen menu's over de video.
Bijlagen
Schermafbeelding 2022-06-15 om 22.44.07.png
Gesloten