Video's spelen schokkerig af

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Karma
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 augustus 2022, 8:19
    Windows 10 Firefox

Video's spelen schokkerig af

Bericht door Karma »

Ik gebruik FF al 'eeuwen' en tot een paar dagen terug nog nooit een probleem gehad met het afspelen van video's, maar plots begon het : als ik een video wil afspelen krijg ik geen normaal bewegend beeld te zien maar een opeenvolging van losse statische beelden. Het geluid loopt wel normaal vloeiend.
Dezelfde video's met Chrome geeft geen enkel probleem, mijn conclusie is dus dat het aan FF moet liggen, maar de helpfunctie brengt me niks verder (of juist zo ver dat ik door de bomen het bos niet meer zie).

Wat heb ik al geprobeerd :

- cookies verwijderen --> geen resultaat
- FF opnieuw geïnstalleerd en 'verfrist' --> geen resultaat.

Ik zou het heel vervelend vinden om omwille van zoiets met een andere browser te moeten gaan werken, heeft iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten?
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Macintosh Firefox
Contacteer:

Re: Video's spelen schokkerig af

Bericht door Mad Maks »

Hi
er zijn helaas meer meldingen van dit probleem en het wordt onderzocht. een , tijdelijke, oplossing die aangedragen wordt in een engelstalig forum is:

ga naar about:config
zoek op media.wmf.zero-copy-nv12-texture en zet de waarde op 'false'
zoek op gfx.direct3d11.reuse-decoder-device en zet de waarde op 'false'
herstart firefox

laat even weten of dit de oplossing is voor je probleem

Succes
Tim Maks
Karma
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 augustus 2022, 8:19
    Windows 10 Firefox

Re: Video's spelen schokkerig af

Bericht door Karma »

Mad Maks schreef: 29 augustus 2022, 10:23 Hi
er zijn helaas meer meldingen van dit probleem en het wordt onderzocht. een , tijdelijke, oplossing die aangedragen wordt in een engelstalig forum is:

ga naar about:config
zoek op media.wmf.zero-copy-nv12-texture en zet de waarde op 'false'
zoek op gfx.direct3d11.reuse-decoder-device en zet de waarde op 'false'
herstart firefox

laat even weten of dit de oplossing is voor je probleem

Succes
Tim Maks
Ah, heel erg bedankt voor je antwoord, ben ik blij mee want dan kan ik tenminste hopen dat het weer in orde komt.
Had ondertussen ook al geprobeerd via systeemherstel van de pc (werkte precies één keer) en via aanmaken nieuw ff profiel en importeren van zo weinig mogelijk bestanden (wel bladwijzers en zo). Werkte ook één keer.
Als ik een venster open en dat start in probleemoplossingsmodus werkt het ook normaal, maar dat is uiteraard niet te doen voor elk nieuw venster.

Ik laat wat weten als ik jouw tip geprobeerd heb !
Karma
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 augustus 2022, 8:19
    Windows 10 Firefox

Re: Video's spelen schokkerig af

Bericht door Karma »

Mad Maks schreef: 29 augustus 2022, 10:23
laat even weten of dit de oplossing is voor je probleem

Succes
Tim Maks
Jaaa, voor nu (ik houd nog even een slag om de arm) werkt het!!!

Mag ik erop vertrouwen dat dit geen andere problemen gaat veroorzaken? De waarschuwingsboodschap op 'about:config' was voor een leek nogal griezelig :wink: .

En als FF erin slaagt om het probleem te herstellen, heb ik dan geen probleem met mijn twee gewijzigde configuratieinstellingen?
Plaats reactie