Tab vraag

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
h@p
Berichten: 6
Lid geworden op: 2 oktober 2003, 9:41
    unknown unknown

Tab vraag

Bericht door h@p »

Ik heb een probleempje met tabbrowser extention.

Ik wil dat als ik op een link klik op een site die verwijst naar een pagina binnen die site in de huide tab geopend wordt.

Zodra ik op een link klikt die verwijst naar een andere site dat er een nieuwe tab wordt aangemaakt.

Hoe stel ik dit precies in? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik neem aan dat je extensionroom.mozdev.org/more-info.php/tbe bedoelt.
Lees ook eens de antwoorden in de FAQ van deze extensie: http://white.sakura.ne.jp/~piro/xul/_ta ... tml.en#FAQ

Daarin staat onder andere:
Vraag: No tab is opened when I click a link which has "target" attribute but loaded into the current tab.

Antw:If you are browsing with Netscape 7, did you turn off the checkbox Open a link in a new window, in Advanced > Scripts & Plugins? Or, did you set the preference browser.block.target_new_window to true?
This extensions see the setting above and don't open tab even if you check Open tabs instead of windows for > New windows opened by links, because links with "target" don't open new window if you block them.

Hoewel er Netscape 7 staat, kan dit natuurlijk ook gelden voor Mozilla en Mozilla Firebird.
h@p
Berichten: 6
Lid geworden op: 2 oktober 2003, 9:41
    unknown unknown

Bericht door h@p »

Met deze genoemde opties kom ik er nog steeds niet uit helaas.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik denk niet dat het al mogelijk is een externe link (= een link die verwijst naar een andere website) automatisch te openen in een andere tab, terwijl de interne links in dezelfde tab geopend worden.

Misschien wordt deze functionaliteit wel ooit eens toegevoegd... :idea:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Ik denk niet dat het al mogelijk is een externe link (= een link die verwijst naar een andere website) automatisch te openen in een andere tab, terwijl de interne links in dezelfde tab geopend worden.

Misschien wordt deze functionaliteit wel ooit eens toegevoegd... :idea:
Maar het is toch wel mogelijk dat een site die wordt gelinkt met een target=_blank automatisch in een nieuwe tab wordt geopend ? Normaal gesproken wordt daarmee een nieuw venster geopend.
Klik je met je middelste muisknop (scrollwieltje werkt ook prima daarvoor) op een link, dan opent deze natuurlijk ook in een nieuwe tab. Maar met genoemde tab-extensie kun je het in de opties volgens mij zo instellen dat in geval van een nieuw target ook een nieuwe tab wordt geopend (ipv een nieuw venster).
Ook kun je ermee instellen dat als een extern programma een link in de browser opent, dat dan ook automatisch een nieuwe tab wordt geopend. Normaal zou de inhoud van de huidige tab vervangen worden en het is natuurlijk wel zo prettig als wat daarin staat gewoon behouden blijft.

Maar even terug naar de vraagsteller: je hebt in de opties van de tab-extensies wel ingesteld dat als er een target=_blank staat die links in een nieuw venster geopend moeten worden ?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:[...]Ook kun je ermee instellen dat als een extern programma een link in de browser opent, dat dan ook automatisch een nieuwe tab wordt geopend. Normaal zou de inhoud van de huidige tab vervangen worden en het is natuurlijk wel zo prettig als wat daarin staat gewoon behouden blijft.

Maar even terug naar de vraagsteller: je hebt in de opties van de tab-extensies wel ingesteld dat als er een target=_blank staat die links in een nieuw venster geopend moeten worden ?
Ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.... :?

Zo versta ik de vraag:
  • Als ik op een link klik die naar een pagina op dezelfde server verwijst (=interne link), open dan in hetzelfde venster
  • Als ik op een link klik naar een pagina buiten de huidige website (een pagina op een andere server, met een andere URL, ...), open dan in een nieuwe tab.
Ik denk dus niet dat de vraag iets te maken heeft met een extern programma of zo...

En volgens mij bestaat er (nog) geen extensie die dit kan, maar misschien kan de Tabbrowser extensie dit ooit nog wel es...

(Je mag me verbeteren als ik mis ben...)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Het verschil tussen de eigen website en een externe site wordt vaak gemaakt door de eerder genoemde target=_blank. Daarmee wordt een nieuw browser-venster geopend.

De externe programma's heb ik er puur bijgehaald als een extra handige optie die volgens mij ook in deze Tabbrowser-extensies zit. Maar inderdaad heeft dat met de vraag verder niets van doen.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Het verschil tussen de eigen website en een externe site wordt vaak gemaakt door de eerder genoemde target=_blank. Daarmee wordt een nieuw browser-venster geopend.
Oooow ... :)
Dit kan je wel hoor. Normaalgezien opent een link met target=_blank in een nieuw venster, maar mbh Tabbrowser extension kan je het inderdaad in een nieuwe tab laten openen.

Bij de options:
Advanced Tabbed Options > Window mode > Use only one browser anytime.

Je kan dan wel maar één browservenster open hebben, maar link met target=_blank worden dan wel altijd in een nieuwe tab geopend.
Plaats reactie