Firefox profiles eindelijk in 'Firefox'

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
roel
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 december 2003, 21:01
    unknown unknown
Contacteer:

Firefox profiles eindelijk in 'Firefox'

Bericht door roel »

Het heeft even geduurd, maar in de nieuwe Firefox nightlies wordt al je persoonlijke Firefox data (je profiel) eindelijk opgeslagen in een 'Firefox' folder, lees ik op dit weblog. Tot nu toe werd dat allemaal nog weggeschreven naar een 'Phoenix' folder, die te vinden was in je %Application Data% directory.

je hoeft je geen zorgen te maken dat je profielen kwijtraakt bij een Firefox upgrade hoor. Als je overschakelt naar een nieuwe versie wordt je gevraagd welke profielen je wilt importeren uit de Phoenix folder.

(Tijd om de laatste nightly te gaan grijpen! ;-) )
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Roel,

Dat is inderdaad goed nieuws. Vooral ook dat alles nu naar 1 map wordt verplaatst. Het maakt het vinden van de locatie van die map ook wat eenvoudiger. Dus qua geven van ondersteuning kan het daar duidelijker op worden.
Een goede zet dus...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

wordt je gevraagd welke profielen je wilt importeren uit de Phoenix folder.
Daar heb ik niks van gemerkt. Ik kwam zó, plompweg, in een beginprofiel terecht. Toen ik 5 extensies opnieuw wou installeren konden die ineens niet meer in de profile directory worden geïnstalleerd (ttlo, compact, goto, prefbuttons en trivial). Foutje?
Tenslotte heb ik alles wat onder .....slt stond handmatig gekopiëerd naar de nieuwe directory, die ik pas na uren ontdekte.
Plaats reactie