geen rechter muisklik

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ael
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 april 2004, 0:51
Locatie: geldrop
    unknown unknown

geen rechter muisklik

Bericht door ael »

hoe schakel ik de rechtermuisknop mbt het copieren van images?
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1446
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Re: geen rechter muisklik

Bericht door Mad Maks »

ael schreef:hoe schakel ik de rechtermuisknop mbt het copieren van images?
????????
klik met je rechtermuisknop op een plaatje en je hebt een context menu met o.a. copy.
Gebruikersavatar
ael
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 april 2004, 0:51
Locatie: geldrop
    unknown unknown

sorrie

Bericht door ael »

ik bedoel eigenlijk hoe ik deze funktie uitschakel.

want de normale scripts van NS geeft wel aan dat rechts klikken niet mogenlijk is maar als je dan op ok drukt krijg ik alsnog de mogelijkheid om de plaatjes te laden!

ps de script moet ook werken bij IE NS en FF natuurlijk!

tot zover
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: sorrie

Bericht door ByteWarrior »

ael schreef:ik bedoel eigenlijk hoe ik deze funktie uitschakel.
want de normale scripts van NS geeft wel aan dat rechts klikken niet mogenlijk is maar als je dan op ok drukt krijg ik alsnog de mogelijkheid om de plaatjes te laden!
Dat is nogal moeilijk denk ik. Er bestaat wel een script waarmee je het gebruik van het rechtermuisklikmenu op je website kan uitschakelen, maar met één enkele optie te veranderen in Firefox kan je ervoor zorgen dat je het menu altijd kan gebruiken.

Als je niet wilt dat mensen je foto's kopiëren, plaats ze dan gewoon niet op je website. (Of zorg voor een soort van registratiesysteem). Want zelfs al vind je ergens een scriptje dat het rechtermuismenu uitschakelt, dan kun je nog snel een screenshotje nemen van de pagina en de foto er uit knippen...
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Dit is zeker mogelijk, FF is namelijk helemaal aan te passen(via userchrome.css). Het is alleen wel erg verborgen.

Wat moet je doen:
Open kladblok of een andere texteditor en plak daar de volgende code in:

Code: Selecteer alles

//Laat copy image location niet meer zien
#context-copyimg {
display: none !important;
}

//Laat copy image niet meer zien
#context-copyimage-contents{
display: none !important;
}

Sla het daarna op in C:\Documents and Settings\username\Application Data\Phoenix\profiles\profile name (standaard default)\reeks van cijfer en letters\chrome.

Als dit bestand al bestaat, moet je de regels code aan het eind toevoegen.

Wat je ook kunt doen is ChromEdit installeren. Deze automatiseert dit proces voor je en dan kun je de code veel makkelijker toevoegen.

Ik weet niet is of je dit wilt. De volgende 2 links geven iig wel aan waar je de namen kunt vinden van andere items die je wilt verwijderen
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=30260
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=14776
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Gert-Paul schreef:Dit is zeker mogelijk, FF is namelijk helemaal aan te passen(via userchrome.css). Het is alleen wel erg verborgen.
Ik denk wel dat de bedoeling van de OP was dat niemand foto's van zijn website kan kopiëren met behulp van het rechtermuisklikmenu.

Met jouw uitleg sluit nog altijd niet het gebruik van een RMK uit ... Enkel het RMK-menu op JOUW installatie wordt hiermee uitgeschakeld.

Ik denk dat de OP eerder zit te wachten op een scriptje dat ervoor zorgt dat niemand zijn foto's/afbeeldingen kan kopiëren. Maar zelfs dan nog kun je ze wel op één of andere manier opslaan...
Plaats reactie