downloadmanager plug-in

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

downloadmanager plug-in

Bericht door Robby »

Ik ben ergens tegen gekomen dat het mogelijk is om een downloadmanager als plug-in voor firefox te installeren. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik zag er een aantal staan, maar er zag geen beschrijving bij. Wat is de beste (en waarom).

Kunnen die downloadmanagers gelijktijdig van verschillende mirrors informatie uit één bestand downloaden en afgebroken downloads weer oppakken op het afgebroken punt?

Groeten Robby
Laatst gewijzigd door Robby op 20 mei 2004, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik neem aan dat je het nu niet over extensies voor Firefox hebt, maar over losse download managers die je ook via Firefox kunt benaderen. Je had het zeker over deze pagina?

Ikzelf gebruik LeechGet. Deze download manager is erg geavanceerd. Als het goed is kunnen al die downloadmanagers downloads hervatten, LeechGet iig wel. Volgensmij zoeken ze ook naar de snelste servers etc, maar dat weet ik niet zeker.
Voor kleine bestanden voldoen de FF downloadmanager voor mij. Voor grote downloads pak ik LeechGet.

LeechGet biedt een plugin aan waardoor je in het contextmenu een optie krijgt om LeechGet te starten. Meer opties bieden extensies zoals DownloadWith (detecteerd alleen download managers) en Launchy. (voor heel veel verschillende applicaties). Downloads starten in deze situaties dus niet standaard in LeechGet.

Een heel simpele downloadmanager die dat wel mogelijk maakt is FreshDownload, die ik eerst wel gebruikt heb. Deze had een plugin die je in de plugin directory moest zetten, waardoor alle opgegeven bestandformaten met FreshDownload opgeslagen werden.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Hoi

Bericht door Robby »

Ik zie nu dat ik dit berichtje op het verkeerde forum heb geplaatst. Had gemoeten bij Firefox. Sorry.

Ik bedoel inderdaad die pagina Gert-Paul. Dus niet als extentie voor firefox, maar als plug-in.

Ik vrees dat ik je nog niet helemaal snap. Wat ik zou willen is dat als ik via Firefox ietsw download, dat automatisch met zo'n downloadmanager gebeurd. En dat als het grote bestanden zijn en ik stop tussendoor, dat de download kan hervatten.

Wat moet ik dan downloaden? En kan ik het dan weer verwijderen als het me niet bevald?

Groeten Robby
Laatst gewijzigd door Robby op 20 mei 2004, 15:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Het was me idd niet helemaal duidelijk hoe je wilde downloaden, daarom gaf ik ook twee opties aan. In dit geval lijkt me dus FreshDownload de beste optie, ik zou die dus proberen.

Download deze vanaf de site van FreshDevices. Je moet je wel ff gratis registren, dit is alleen voor hun en ik heb soms alleen aankondigingen van updates gehad. Daarna moet je dus ff zoeken naar de naam van de dll die je moet verplaatsen (staat wel op die magina van mozdev) en iets in de settings veranderen (staat ook op die pagina van mozdev).

Als je het dus wilt verwijderen eerst die dll uit de plugins directory van Firefox verwijderen en dan de FreshDownload uninstallen runnen.

Dit werkt iig wel, ik heb met andere download managers geen ervaring.
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Oke!

Bericht door Robby »

Dank je Gert-Paul,

Beetje ingewikkeld voor me, maar ik ga het proberen.

Groet Robby
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Werkt niet

Bericht door Robby »

hmmm,

Ik moet de browser integration enable -en, maar de mozilla optie blijft grijs en kan dus niet aangekliicked worden.

Kun je me nog een keer helpen?

Groet Rob
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb zelf FreshDownload niet meer geïnstalleerd, dus kan zo ff niet voor je kijken. Maar heb je de installer van Firefox gebruikt, of de zip versie. Als je nl de zip hebt kunnen andere programma's Firefox nl moeilijk detecteren.

Werkt het trouwens wel zonder dat aan te vinken en alleen die dll in de plugin directory van Firefox te zetten? Weet namelijk niet of ik toen ik nog geïnstalleerd had (voor een format c) wel in die opties dingen heb veranderd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Gert-Paul schreef:Ik heb zelf FreshDownload niet meer geïnstalleerd, dus kan zo ff niet voor je kijken. Maar heb je de installer van Firefox gebruikt, of de zip versie. Als je nl de zip hebt kunnen andere programma's Firefox nl moeilijk detecteren.
Ik zou niet weten waarom FD die optie wel of niet aanzet. Zojuist heb ik FD hier ook weer eens geinstalleerd en ik kon de Mozilla-integratie zo aanvinken. Maar goed, ik heb al diverse Mozilla- en Firefox-browsers op mijn systeem geinstalleerd. Soms vanuit een ZIP-bestand, soms via een installer. Dus er zal in mijn register vast nog wel ergens iets van Mozilla of Firefox staan op basis waarvan FD wel gelooft dat ik een van beide programma's heb geinstalleerd.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

grrrrrrrrrrrrr,

NIets werkt vandaag.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

In mijn register heb ik de meeste Mozilla-informatie staan onder HKLM. Daaronder staat een tak voor Mozilla (van Firefox ?) en eentje voor Mozilla.org (van Mozilla Application Suite ?).
Dezelfde takken heb ik ook wel onder HKCU staan, maar daar staat verder geen informatie in (alleen een paar lege submappen eronder).

Kijk even of in jouw register ook dergelijke takken staan. Is dat niet het geval dan helpt het mogelijk als je deze aanmaakt.
Aanvullende info: ook heb ik onder HKCU nog een oude Netscape-tak staan (geen idee of dat kan uitmaken, maar ik vermeld het maar even).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

Die mappen staan er bij mij ook...

Toch bedankt voor de moeite. Ik heb de makers gemailed. Misschien hebben zij een suggestie.

In iedergeval doet mijn printer het weer..... :)
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Na aanleiding van dit topic ben ik voor mezelf eens gaan kijken of er nou niet meer mogelijk was om LeechGet vanuit Firefox te bereiken en ja hoor.. de DownloadWith extensie werkt volgensmij precies zoals jij dat wilt.

Je kunt dan aangeven dat alles wat je download door een externe download manager afgehandeld moet worden, of alleen specifieke bestandstypen. Ik dacht dat het alleen een extra optie aan het contextmenu zou toevoegen, maar het blijkt veel meer te doen..

LeechGet wordt iig ondersteunt, Freshdownload stond er niet bij. De URL van het bestand moet namelijk wel meegegeven kunnen worden bij het opstarten en volgensmij kan FD dat niet

LeechGet en DownloadWith lijkt mij dus de ideale combinatie :D Of je moet niet zo'n full featured downloadmanager willen hebben..
Robby
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 april 2004, 10:58
    unknown unknown

Bericht door Robby »

.... en er zijn van die dagen dat alles mee zit....

Gert-Paul,

Ik heb nav je laatste berichtje eerst de Downloadwith extentie gedownload. Vreemde dingen gebeuren dan.... Ondermeer een raar schermpje dat iets doet met thunderbird. Het leek iets te installeren van mozilla dus ik dacht: "het zal wel goed zijn". IK had alleen niet verwacht dat die extentie iets zou doen met thunderbird, maar alleen met firefox. Hoe dan ook. Extentie geinstalleerd. Vervolgens wil ik Leechget downloaden. Wat denk je.... Meldt ineens Freshdownload zich. De integratie velden blijven grijs en onaangevingt, maar dat lijkt nu dus niet meer uit te maken. Freshdownload werkt.

Ondertussen is Leechget ook gedownload. Welk van die twee programma's is nu vogens jou het beste? Een lijkt me wel genoeg!

Bedankt!!!!!
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

LeechGet is zeker een betere download manager. Je kunt bijvoorbeeld snelheidslimiet instellen zodat je ook nog normaal kunt blijven surfen. FreshDownload is daarentegen heel simpel, hij doet wat een download manager moet doen: bestanden downloaden met meerdere vebindingen en hij kan ze weer hervatten. LeechGet is dus veel uitgebreider (de beste downloadmanager vind ik, net als PCM).

Ik raad LeechGet aan, maar als je het lekker simpel wilt houden kun je ook net zo goed FreshDownload gebruiken.

Vergelijk de volgende screenshots meer eens met elkaar. Kun je kijken wat je van allebei vindt qua interface.
http://www.leechget.net/en/phpBB2/galle ... ng=english
http://www.snapfiles.com/screenshots/freshdownload.htm

Trouwens raar dat het wat met Thunderbird doet, daar heb ik geen last van gehad...
Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mei 2004, 9:06
Locatie: Groningen
    unknown unknown

Leechget

Bericht door Jan »

Mede door bovenstaande berichten heb ik kortsleden Leechget geïnstalleerd.
m.b.v. Leechget heb ik vlot en zonder problemen een download van 670mb binnengehaald, dezelfde download was zonder Leechget al twee keer mislukt. :-(
Makkelijk is ook dat dankzij een plug-in, van uit Firefox, met de rechtermuisknop een download met Leechget op te starten is.

Bedankt voor de tip.
Plaats reactie