Wat vinden jullie van het nieuwe standaard-thema winstripe?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Wat vinden jullie van het nieuwe standaard-thema winstripe?

Bericht door Erik »

Het standaard-thema van Firefox (Qute) zal vervangen worden door het onlangs ontwikkelde Winstripe thema, waarvan hier een screenshot afgebeeld is:

Afbeelding

Wat vinden jullie van dit nieuwe thema?
Laatst gewijzigd door Erik op 9 juni 2004, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik vind het nieuwe thema zeker niet lelijk (zoals je op internet wel veel leest), maar het past op dit moment nog niet helemaal bij windows. Ze hadden daarom beter langer kunnen doen over het ontwikkelen en het er misschien later in moeten zetten. Vooral het home icoon is lelijk en het mail icoon is iets aan de brede kant.

Het nieuwe thema ziet er trouwens wel een stuk professioneler uit. Op het weblog van David Tenser kun je een vergelijken tussen Qute's eerste en laatste versie + het Winstripe thema lezen. Dan zie de verschillen pas echt goed! Als trouwens goed naar die images kijk dan vind ik Winstripe er beter uitzien dan Qute. Als echter interface blijft het wel ff wennen.
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Ik heb vanmiddag de RC-build gedownload, met daarin dus het winstripe thema. En ik moet zeggen dat ik het thema nog niet eens zo slecht vind.

Het thema is lekker strak vormgegeven, geen overbodige poespas, het bevalt mij op zich wel. Een definitief oordeel valt echter nog niet te geven, aangezien er nog hard wordt gewerkt aan dit thema.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik vind het ook een mooi thema. Ik verwacht wel nog enkele estetische aanpassingen. Sommige icoontjes zijn niet zo mooi.

Om eerlijk te zijn heb ik Qute nooit gebruikt (één of twee dagen misschien). Ik installeer direct een ander thema, ik vond de vooruit/achteruit pijltjes van Qute gewoon afgrijselijk. Die van Winstripe vind ik wel mooi (wel spijtig van die 'mislukte' schaduw).
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

'k vind Qute mooier, maar vermoed dat ik direct weer Charamelga installeren zodra ff 0.9 uit is 8)
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Rien
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 juni 2004, 14:37
    unknown unknown

Bericht door Rien »

Vind het er best goed uitzien....maar is ie er ook voor versie 0.9.1. en vooral waar :oops:
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Rien schreef:Vind het er best goed uitzien....maar is ie er ook voor versie 0.9.1. en vooral waar :oops:
In 0.9.1 is het thema geupdate. Je moet dus 0.9.1 downloaden (zie frontpage) en dan kun je het zelf zien.

Verder vind je hier een aantal screenshots:
Vergelijking tussen Firefox thema's van 0.8-0.9.1
Grote screenshots 0.9 en 0.9.1
Van de maker..
Rien
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 juni 2004, 14:37
    unknown unknown

Bericht door Rien »

Gert-Paul schreef:
Rien schreef:Vind het er best goed uitzien....maar is ie er ook voor versie 0.9.1. en vooral waar :oops:
In 0.9.1 is het thema geupdate. Je moet dus 0.9.1 downloaden (zie frontpage) en dan kun je het zelf zien.
Had het idd al gezien, was alleen ff vergeten dat ik in Windhoos skins gebruikte en daardoor het verschil niet bemerkte :oops:
Plaats reactie