failed to load Main-class manifest attribute from jar file

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
razoon
    unknown unknown

failed to load Main-class manifest attribute from jar file

Bericht door razoon »

Het lukt me niet de most popular theme Noia Extreme te installeren. Ik krijg dan de melding: failed to load Main-class manifest attribute from [path]Noia_full.jar
Uhm... iemand enig idee waar dit aan ligt?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik ga er van uit dat je Firefox 0.9 gebruikt. Noia is niet geschikt voor die versie. Je zult nog enkele dagen geduld moeten uitoefenen tot alle thema-bouwers hun thema's geüpgedated hebben om met de 0.9 versie te kunnen werken.

Blijf dus nog even af van de thema's (behalve als erbij staat dat ze geschikt zijn voor 0.9). Ik denk wel dat de meeste thema's vrij snel bijgewerkt zullen zijn.

Edit: Ik ben net ook enkele thema's gaan installeren en ik heb ondertussen de melding ook gehad. Als je de melding krijgt, heb je geen XPI bestand gekozen om te installeren. Let goed op de extensie! Een .jar bestand installeert niet automatisch. Meestal staat er op de homepage van het thema wel een link met "Install" op of zo. Klik daar op. De installatie gebeurd dan zoals het hoort.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Deze RSS zegt dat Noia wel geschikt is voor Firefox 0.9:
http://interglacial.com/rss/mozilla_themes.rss

Hoe heb je het thema trouwens proberen te installeren ? Het eenvoudigst is misschien om de jar te downloaden en deze vervolgens naar de Theme-manager te slepen. Zo ging het installeren van nieuwe thema's wel erg eenvoudig...
Ter info: de nieuwe Theme-manager vind je in het Tools-menu.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Het eenvoudigst is misschien om de jar te downloaden en deze vervolgens naar de Theme-manager te slepen.
Ow, je kan het slepen ook? Handig! Dat wist ik nog niet! :-)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik wist dat ook niet totdat ik een .jar aangeboden kreeg. Firefox herkende deze niet. Dat vond ik op zich vreemd. Dus moest er een andere manier zijn.

Dus ben ik eens gaan buurten bij het Themes-forum van Mozillazine. En daarin stond een handige FAQ.

Zo werd de themer-addon aangeraden en nog een andere oplossing. Of je kon slepen. Nou, dan sleep ik wel eventjes, hoor...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Hij installeert inderdaad niet, op geen enkele manier. Daarom is hij kennelijk zo populair; iedereen probeert hem gefrustreerd 5x te installeren :)
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ik heb zelfs de Thunderbirdversie in Firefox geïnstalleerd, maar toen werd hij half Qute half Noia.
Maar daarna, de 7e keer, was het wél raak. Het is overigens niet mijn smaak.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Noia 2.0 extreme

Bericht door moZes »

razoon schreef:Het lukt me niet de most popular theme Noia Extreme te installeren.
Ik heb hem net geïnstalleerd vanaf :
http://update.mozilla.org/themes/?appli ... a3a9e97384}
en dat is prima gelukt.

Vooral die blauwe schuifbalk is fantastisch.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

slepen werkt indd wel...en ziet er te gek uit
razoon
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 juni 2004, 14:01
    unknown unknown

Bericht door razoon »

Hoe sleep ik trouwens de adres balk naar een andere plaats of zit ie vast?
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Dat was idd hetzelfde adres als ik bedoelde. Op deze computer toont hij de Noia-achtergrond maar met de Qute-ikonen.
Haha, heel apart :)
Hoe sleep ik trouwens de adres balk naar een andere plaats of zit ie vast?
Op View klikken > Customize
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Ria schreef:.....
Op View klikken > Customize
? Ik zie dan nog niet een mogelijkheid om de navigation balk ergens anders heen te slepen. Met Navigation balk bedoel ik de balk waar je een adres in tikt huh.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Je sleept hem met je cursor naar de goede plek.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Ria :( ...lukt me niet...hoe dan?
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Je klikt op View > Customize. Of rechtsklikken ergens op de balk. Dan krijg je een venster en alles wordt versleepbaar. Zodra je op Done klikt staat alles weer vast.
Plaats reactie