FireFox als standaard browser

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Athome
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 juni 2004, 19:52
Locatie: Zwolle
    unknown unknown

Bericht door Athome »

Ik heb IE verwijderd en nu gaat het goed. Zelfs zonder eerst een foutmelding .

Mensen van Firefox moet er toch maar eens goed op studeren waar het allemaal weg gestopt zit
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Athome schreef:Ik heb IE verwijderd en nu gaat het goed. Zelfs zonder eerst een foutmelding .

Mensen van Firefox moet er toch maar eens goed op studeren waar het allemaal weg gestopt zit
Ik denk dat Microsoft bij de ontwikkeling van het besturingssysteem er nooit rekening mee heeft (willen) houden dat men een andere browser zou willen gebruiken dan Internet Explorer... De softwarebouwer heeft er kennelijk weinig moeite voor gedaan om de omzetting onder alle omstandigheden gladjes te laten verlopen, gezien de problemen die hier gemeld worden.
Gebruikersavatar
Scorzon Era
Berichten: 1878
Lid geworden op: 4 juli 2004, 19:50
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Scorzon Era »

Ria schreef:
Athome schreef:Mensen van Firefox moet er toch maar eens goed op studeren waar het allemaal weg gestopt zit
Ik denk dat Microsoft bij de ontwikkeling van het besturingssysteem er nooit rekening mee heeft (willen) houden dat men een andere browser zou willen gebruiken dan Internet Explorer...
Ik denk dat het gewoon een bugje is van FF ( http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=246078 ). Dit is (voor mij) voor het eerst dat ik een browser niet zonder meer als standaard kon instellen. Voorheen gebruikte ik de Mozilla suite, en daarmee lukte het wel altijd.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

URLs from other apps result in two Firefox windows or a window and an error dialog (Set as Default Browser does a lousy job creating ddeexec keys)
Om URL's in een mailprogramma te laten openen door Firefox hoeven er bij mij maar twee strings veranderd te worden. Dit bleek uit een monitoring programma dat ik liet meelopen.
Set as Default Browser heb ik op mijn computers daarvoor niet gebruikt. Hoeft kennelijk niet.
Wel is het zo dat de registereditor er verschrikkelijk moeilijk over doet als je ze wil toevoegen. Misschien is dit de bron van de problemen :?

[HKEY_CLASSES_ROOT\http\shell\open\command]
@="\"C:\\Program Files\\Mozilla Firefox\\firefox.exe\" %1"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\http\shell\open\command]
@="\"C:\\Program Files\\Mozilla Firefox\\firefox.exe\" %1"
Gebruikersavatar
Scorzon Era
Berichten: 1878
Lid geworden op: 4 juli 2004, 19:50
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Scorzon Era »

Ria schreef:Om URL's in een mailprogramma te laten openen door Firefox
Daar had ik nu helemaal geen probleem mee. Wel met een Usenet progje dat ik gebruik. Een aangeklikte URL in een Usenet post opende wel in FireFox, maar niet zonder foutmelding in het Usenet progje.

Voor mij was het overigens afdoende om DDE uit te vinken in die URL-protocol-dingetjes om FF zich te laten gedragen als een normale en volwaardige 'standaard-browser'. Scheelde weer wat Register-gezeur. :)
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ik zet het maar bij deze topic want 't vraagstuk is al vaker aan de orde geweest: hoe raak ik Internet Explorer kwijt als opdringerige default browser?
Hier staat een radicale methode beschreven:
http://crackbaby.com/article.php?sid=10093
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

Athome schreef:Het liefst gooi ik IE er helemaal uit
is onmogelijk, het is (een onderdeel van) windows.
zie maar als je in je verkenner een internet adres intypt wordt dat netjes geopend, maar wel in IE.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

LodeC schreef:
Athome schreef: zie maar als je in je verkenner een internet adres intypt wordt dat netjes geopend, maar wel in IE.
Als je dat doet (intikken) geef je duidelijk te kennen het adres te willen bezoeken met Windows Explorer...
http://crackbaby.com/article.php?sid=10093 geeft dus een beschrijving hoe je de verwijzingen naar IE kan verbreken.
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

Ria schreef:
LodeC schreef:zie maar als je in je verkenner een internet adres intypt wordt dat netjes geopend, maar wel in IE.
Als je dat doet (intikken) geef je duidelijk te kennen het adres te willen bezoeken met Windows Explorer...
http://crackbaby.com/article.php?sid=10093 geeft dus een beschrijving hoe je de verwijzingen naar IE kan verbreken.
klopt als een bus :)
maar het neemt niet weg dat je ie niet kunt verwijderen

trouwens over dat artikel, is het niet ook mogelijk alleen dat te doen wat in de enerlaatste 3 alinea's staat? dat lijkt me een stuk makkelijker...
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

LodeC schreef:
Ria schreef:
LodeC schreef:zie maar als je in je verkenner een internet adres intypt wordt dat netjes geopend, maar wel in IE.
Als je dat doet (intikken) geef je duidelijk te kennen het adres te willen bezoeken met Windows Explorer...
http://crackbaby.com/article.php?sid=10093 geeft dus een beschrijving hoe je de verwijzingen naar IE kan verbreken.
klopt als een bus :)
maar het neemt niet weg dat je ie niet kunt verwijderen
Sommige componenten worden zowel door Firefox als door IE gebruikt en het is dus niet wijs om die te verwijderen... anders kan je helemaal het internet niet meer op :). Wat dus hartstikke veilig is :?.
trouwens over dat artikel, is het niet ook mogelijk alleen dat te doen wat in de enerlaatste 3 alinea's staat? dat lijkt me een stuk makkelijker...
Ik heb zitten zoeken naar wat hij bedoelt maar ik kan die optie niet vinden... misschien omdat ik onder een admin account surf :?. Misschien moet ik mezelf eerst onder curatele zetten met een gebruikersaccount en dan me zelf verbieden Internet Explorer te gebruiken :?. Of misschien kijk ik wel doodeenvoudig met m'n neus.
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

Ria schreef:en het is dus niet wijs om die te verwijderen...
zelfs als je het wilt, het kan niet
Ria schreef:
LodeC schreef:trouwens over dat artikel, is het niet ook mogelijk alleen dat te doen wat in de enerlaatste 3 alinea's staat? dat lijkt me een stuk makkelijker...
Ik heb zitten zoeken naar wat hij bedoelt maar ik kan die optie niet vinden... misschien omdat ik onder een admin account surf :?. Misschien moet ik mezelf eerst onder curatele zetten met een gebruikersaccount en dan me zelf verbieden Internet Explorer te gebruiken :?. Of misschien kijk ik wel doodeenvoudig met m'n neus.
ja, ik kan het menu waar hij het over heeft ook niet vinden...
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

zelfs als je het wilt, het kan niet
Je kan je winsock2 mollen, heel makkelijk zelfs. Dan staat zelfs Firefox met zijn mond vol tanden :) Maar windows start prima op zonder Winsock en niet zonder Explorer, daar heb jij een punt :).
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Maar windows start prima op zonder Winsock en niet zonder Explorer
Je kan Windows Explorer vervangen door een veiliger alternatief. Hij kan dus opstarten zonder Windows Explorer, moet ik dus aannemen. Misschien dat een computergeek hier er meer over kan vertellen.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

LodeC schreef:
Athome schreef:Het liefst gooi ik IE er helemaal uit
is onmogelijk, het is (een onderdeel van) windows.
zie maar als je in je verkenner een internet adres intypt wordt dat netjes geopend, maar wel in IE.
Met programma LitePC is het heel goed mogelijk om IE uit je windows te halen.
bart
    unknown unknown

Bericht door bart »

Ria schreef:
URLs from other apps result in two Firefox windows or a window and an error dialog (Set as Default Browser does a lousy job creating ddeexec keys)
Om URL's in een mailprogramma te laten openen door Firefox hoeven er bij mij maar twee strings veranderd te worden. Dit bleek uit een monitoring programma dat ik liet meelopen.
Set as Default Browser heb ik op mijn computers daarvoor niet gebruikt. Hoeft kennelijk niet.
Wel is het zo dat de registereditor er verschrikkelijk moeilijk over doet als je ze wil toevoegen. Misschien is dit de bron van de problemen :?

[HKEY_CLASSES_ROOT\http\shell\open\command]
@=""C:\\Program Files\\Mozilla Firefox\\firefox.exe" %1"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\http\shell\open\command]
@=""C:\\Program Files\\Mozilla Firefox\\firefox.exe" %1"
ik krijg dus ook een foutmelding als ik uit een applicatie een url probeer te openen, terwijl FX het daarna wel gewoon opent zoals het moet....
weet iemand hoe je dit oplost?
Plaats reactie