Stilte na de storm

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Ria
    unknown unknown

Stilte na de storm

Bericht door Ria »

Na de release van 0.9 zijn er geen branch builds meer gekomen bij mijn weten. De laatste van Moox dateert van 16 juni. Wel las ik dat er een update voor 0.9 gaat komen. Ik zie ook weer trunk nightlies, maar die durf ik niet op te starten omdat ik niet zeker weet of ze mijn profiel niet vernielen. Ik weet ook niet of de nieuwe Extension Manager er al in zit.
Hoe komt het dat "branch" gestopt is en er toch plotseling een update komt? Er zijn toch mensen die de update eerst moeten testen?

Groeten,
Ria
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1447
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

0.9.1 heb ik al geinstalleerd staan op mijn windows machine en heb geen problemen met mijn profiellen :-) Er is niet zo heel veel veranderd en het wat er is veranderd is al wel getest.

zie http://forums.mozillazine.org/viewtopic ... 93&start=0

groet

MM

[edit] de officiele 0.9.1 is gepland voor 28 juni
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Sinds de release van 0.9 zijn er iedere dag branch builds uitgekomen. Het kan alleen zijn dat Moox geen alternatieve/geoptimaliseerde builds meer gemaakt heeft.

De laatste branch builds kun je trouwens hier zien: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/ ... atest-0.9/
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Mad Maks schreef:[edit] de officiele 0.9.1 is gepland voor 28 juni
Dan neem ik aan dat Moox de volgende dag wel zal komen met een nieuwe unofficial build :)

BTW, hebben jullie ook last van ongewenste selectie in een textbox (bijvoorbeeld het invoervak waarin ik nu aan het tikken ben) die zich niet laat opheffen als je klikt in het vak?
Ik heb hier al maanden last van en had gehoopt dat dit opgelost zou zijn, maar de bug staat er niet bij. Ik heb al gezocht in de bugreports maar vind de bug niet terug.
Ook zie ik vaak de cursor wel 5 x op verschillende plaatsen waar ik geklikt heb. Dan blijft een "afdruk" van de cursor staan.
Ik kan de problemen niet reproduceren.

Groeten,
Ria
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:[hebben jullie ook last van ongewenste selectie in een textbox (bijvoorbeeld het invoervak waarin ik nu aan het tikken ben) die zich niet laat opheffen als je klikt in het vak?
Ja, dat heb ik hier ook (ik gebruik de officiële builds). Soms verergert het probleem nog. Soms zo erg dat je de cursor niet meer kan verplaatsen met de pijltjes, enkel met de muis (zeer enerverend als je grote stukken tekst typt).
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

ByteWarrior schreef:
Ria schreef:[hebben jullie ook last van ongewenste selectie in een textbox (bijvoorbeeld het invoervak waarin ik nu aan het tikken ben) die zich niet laat opheffen als je klikt in het vak?
Ja, dat heb ik hier ook (ik gebruik de officiële builds). Soms verergert het probleem nog. Soms zo erg dat je de cursor niet meer kan verplaatsen met de pijltjes, enkel met de muis (zeer enerverend als je grote stukken tekst typt).
Dan speelt het dus in meerdere besturingssystemen. Jij hebt '98 dacht ik en ik XP. Ik hoop dat dit hinderlijke euvel vlug wordt opgelost :? Wel is het bij mij zo dat geselelecteerde tekst zich meestal niet als zodanig gedraagt. Als ik op de backknop of deleteknop druk dat verdwijnt die tekst gelukkig niet.

Overigens: de nieuwste trunk builds - ik heb net Bluefyre geprobeerd - werken nu ook goed met het laatste profiel. Ook de Extension Manager werkt prima, ook al staat er nog steeds TESTING ONLY op.

Groeten,
Ria
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Stilte na de storm

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:Ik zie ook weer trunk nightlies, maar die durf ik niet op te starten omdat ik niet zeker weet of ze mijn profiel niet vernielen. Ik weet ook niet of de nieuwe Extension Manager er al in zit.
Waarom maak je dan geen tweede profiel aan, speciaal om alles uit te testen? Je houdt je eerste profiel zoveel mogelijk vrij voor stabiele builds en het testprofiel gebruik je voor de nightlies.

Als er dan iets misgaat, kan je gewoon je testprofiel verwijderen en een nieuw aanmaken.
Ria
    unknown unknown

Re: Stilte na de storm

Bericht door Ria »

ByteWarrior schreef:
Ria schreef:Ik zie ook weer trunk nightlies, maar die durf ik niet op te starten omdat ik niet zeker weet of ze mijn profiel niet vernielen. Ik weet ook niet of de nieuwe Extension Manager er al in zit.
Waarom maak je dan geen tweede profiel aan, speciaal om alles uit te testen? Je houdt je eerste profiel zoveel mogelijk vrij voor stabiele builds en het testprofiel gebruik je voor de nightlies.

Als er dan iets misgaat, kan je gewoon je testprofiel verwijderen en een nieuw aanmaken.
Ja, ik heb daarnet mijn "dag"-computer weer bestemd voor de trunk-builds van Bluefyre, vooral omdat de Extension Manager nu daarin ook werkt, en de "avond"-computer voor alle branch-builds. Zo mis ik niks :)
Heel nieuwe profielen aanmaken doe ik pas wanneer het echt niet anders kan, maar voorlopig gebruik ik kopieën van hetzelfde profiel. Daar zitten ook oude extensies in en ik verwacht dat die mogelijk over een tijdje niet meer werken. Maar dat zie ik dan wel weer.
Plaats reactie