Firefox vanaf cd i.p.v. usb-stick

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mei 2004, 9:06
Locatie: Groningen
    unknown unknown

Firefox vanaf cd i.p.v. usb-stick

Bericht door Jan »

Weet iemand of het mogelijk is om firefox vanaf een cd te laten draaien? Graag op een dusdanige manier dat ik mijn huidige profiel kan meenemen.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Firefox vanaf cd i.p.v. usb-stick

Bericht door ByteWarrior »

Jan schreef:Weet iemand of het mogelijk is om firefox vanaf een cd te laten draaien? Graag op een dusdanige manier dat ik mijn huidige profiel kan meenemen.
Je kan geen eigen profiel hebben als je FFx vanaf een cd gebruikt. Om de simpele reden dat je geen write-access hebt tot een cd.

Ik denk dat je FFx wel op een cd kan branden. Je moet dan wel overal een ander profiel gebruiken.

Ik bedenk net dat hier ook een oplossing voor is. Een profiel past op een diskette. Je kan het pad naar het profiel dus naar de a:/ terwijl je FFX van een cd draait. Je moet dan wel de cache en de geschiedenis uitschakelen (want de schijfruimte op een diskette is maar zéér beperkt).

Ik gebruik FFx zelf vanaf een USB stick en dat werkt perfect. :-)
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Op een floppie is idd een goed idee. Wat ook kan is Firefox standaard een aantal bestanden in je profiel laten zetten, waar jouw gegevens al instaan.
Dan moet je volgensmij (lijkt me logisch, niet getest..) kijken naar de map defaults\profile in je Firefox map. Als je daar sommige bestanden uit je profiel neerzet, worden die iedere keer bij het maken van een nieuw profiel neergezet lijkt me. Kijk hier om te zien welke bestanden je dan nodig vindt te kopiëren.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

ByteWarrior schreef:Ik gebruik FFx zelf vanaf een USB stick en dat werkt perfect.
Ik heb dat eerder weleens eerder geprobeerd; stond op MozBrowser-site, ik heb het bestand op een USB-stick gezet, maar toe ik op het batchbestand dubbelklikte kreeg ik alleen het bericht dat hij "Firefox" niet kon vinden...
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

'k Heb 't nog eens opnieuw gedownload maar hij start niet op... ik heb het batchbestandje vervangen door een andere (dacht dat dat misschien de bedoeling was):
Root Directory Batch Launch - If you'd like to have a batch file in the root directory of your USB drive to launch firefox, just download this updated firefox.bat and place it in the root directory.
maar dit deed ook niets.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:'k Heb 't nog eens opnieuw gedownload maar hij start niet op... ik heb het batchbestandje vervangen door een andere (dacht dat dat misschien de bedoeling was):
Als je het batchbestand gebruikt dat in dezelfde directory staat als de firefox.exe werkt het direct. Als je de batchfile in de rootfolder wilt, moet je de paden in het batchbestand even aanpassen. Open het batchbestand in een gewone teksteditor (notepad volstaat). Daar stel je de paden dan opnieuw in. Houdt er rekening mee dat paden relatief zijn in Firefox. Dus niet

Code: Selecteer alles

f:\firefox\firefox.exe
maar

Code: Selecteer alles

firefox\firefox.exe
(als je het in de rootfolder gebruikt).
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ik weet helemaal niet wat je bedoelt met rootfolder :? :? Inmiddels ben ik erin geslaagd om met het 2e batchbestandje (dat ik net citeerde) Firefox op te starten. Om de een of andere reden kan hij niet opstarten vanuit de "werkbalk USB" maar alleen maar als je de USB-map opent.
Maar hij schudt en beeft heel erg. Dat heeft iets met de toolbar te maken. Hij begon hiermee toen ik een toolbar weghaalde.
En je moet hier echt USB 2.0 voor hebben.

Groeten,
Ria
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Maar hij schudt en beeft heel erg. Dat heeft iets met de toolbar te maken. Hij begon hiermee toen ik een toolbar weghaalde.
Zodra je het "customize"-venster opent begint hij te schokken.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Hier start hij ook niet vanuit de werkbalk. Andere batchbestanden doen dat wel. Met USB 1.1 doet hij er 35 seconden over tot aan het openen van een venster, zonder het inladen van de pagina.
"Gewone" Firefox doet dat in 10 seconden.
Zodra je de toolbars wil aanpassen begint portable Firefox te dansen. De pagina danst omhoog en de toolbar in tegenovergestelde richting. Als je herstart houdt hij daar gelukkig mee op.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ria schreef:Ik weet helemaal niet wat je bedoelt met rootfolder :? :?
De root(folder) is de hoogste directory op je USB stick. Als je USB f: toebedeelt krijgt, dan is het f:\.
Inmiddels ben ik erin geslaagd om met het 2e batchbestandje (dat ik net citeerde) Firefox op te starten. Om de een of andere reden kan hij niet opstarten vanuit de "werkbalk USB" maar alleen maar als je de USB-map opent.
Ik snap niet wat je bedoelt met de "werkbalk USB". Is het een programma dat bij jou gestart wordt van zodra je de USB stick invoert?

Dan is het normaal dat FFx niet start. Dat wordt waarschijnlijk de FFx.exe gestart (en dat wil je niet), de batchfile moet namelijk starten.
Maar hij schudt en beeft heel erg. Dat heeft iets met de toolbar te maken. Hij begon hiermee toen ik een toolbar weghaalde.
En je moet hier echt USB 2.0 voor hebben.
Schudden en beven doet het ding hier niet. Al duurt het wel lang eer FFx opstart en eer er iets geladen wordt. Op school (Win2000 pc's) ging het wel wat vlotter.
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

"Werkbalk" is een XP-snufje. Het is een soort snelkoppeling op de taakbalk naar een map. Als je erop klikt zie je de inhoud van een map maar dan als een rolmenu. Je kan er doorheen navigeren (net als bookmarks) totdat je op de plaats van bestemming komt. Zo kan je dus heel Windows Verkenner vanuit je taakbalk beheren. Een beetje gevaarlijk want je hebt zó op een verkeerd bestand geklikt.

Het beven is inmiddels opgehouden. Ik heb het Qute-thema geïnstalleerd en twee extensies. Maar daardoor is de grootte van Portable Firefox al opgelopen tot bijna 10 MB.

Voor de rest draait hij nu normaal.

Groeten,
Ria
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Ria schreef:"Werkbalk" is een XP-snufje. Het is een soort snelkoppeling op de taakbalk naar een map. Als je erop klikt zie je de inhoud van een map maar dan als een rolmenu. Je kan er doorheen navigeren (net als bookmarks) totdat je op de plaats van bestemming komt. Zo kan je dus heel Windows Verkenner vanuit je taakbalk beheren. Een beetje gevaarlijk want je hebt zó op een verkeerd bestand geklikt.

Het beven is inmiddels opgehouden. Ik heb het Qute-thema geïnstalleerd en twee extensies. Maar daardoor is de grootte van Portable Firefox al opgelopen tot bijna 10 MB.

Voor de rest draait hij nu normaal.

Groeten,
Ria
Ik vraag me af hoe jij het voor elkaar hebt gekregen om themes en extensies te installeren? Een tijdje geleden heb ik geprobeerd om Mouse Gestures te installeren. Alleen door de relatieve paden lukte het me niet om deze aan de praat te krijgen.

Weet je zeker dat je portable firefox nog steeds werkt op een andere pc? Na het installeren van deze themes/extensies.

Bij Known Issues staat het volgende:

Avoid Themes and Extensions - Extensions and themes reference the full path and drive letter of the USB key. When you move to another computer, the drive letter may be different, and the extenstions and themes will fail. This may also break your Firefox profile. You should avoid using themes or extensions with this method. There is a possible workaround that involves manually updating your theme or extension to use relative paths.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ik heb het bestandje firefox.bat helemaal onderaan de pagina gebruikt. Het batchbestandje wat er al in zat deed niets.
Die Mousegestures heb ik even geprobeerd maar hij installeert normaal. De Back-gesture werkt in ieder geval.
Bij mij hebben de USB-drives toevallig dezelfde letter dus ik vermoed dat de Portable Firefox het ook op de andere pc zal doen. Als dat niet zo is laat ik het nog weten.

Groeten,
Ria
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ik werd toch erg benieuwd en ik heb de driveletter veranderd (dus echt in Systeembeheer) en hoewel hij eerst even de geest leek te geven draait hij toch weer normaal met de Mousegestures enabled.
Is een moeilijke extensie want wat ik ook doe, ik krijg altijd het commentaar: Unknown Gesture:L,R.
Het install.log is ook wat afwijkend van de andere twee extensies:

Code: Selecteer alles

[1/11]	Create Folder: F:\firefox\profile\chrome\smoothwheel
     [2/11]	Create Folder: F:\firefox\profile\chrome\smoothwheel\content
     [3/11]	Installing: F:\firefox\profile\chrome\smoothwheel\content\smoothwheelOverlay.xul
     [4/11]	Replacing: F:\firefox\profile\chrome\smoothwheel\content\smoothwheelOverlay.xul
     [5/11]	Installing: F:\firefox\profile\chrome\smoothwheel\content\smoothwheel.js
     [6/11]	Replacing: F:\firefox\profile\chrome\smoothwheel\content\smoothwheel.js
     [7/11]	Installing: F:\firefox\profile\chrome\smoothwheel\content\gpl.txt
     [8/11]	Replacing: F:\firefox\profile\chrome\smoothwheel\content\gpl.txt
     [9/11]	Installing: F:\firefox\profile\chrome\smoothwheel\content\contents.rdf
     [10/11]	Replacing: F:\firefox\profile\chrome\smoothwheel\content\contents.rdf
     [11/11]	Register Content: resource:/profile/chrome/smoothwheel/content/

     Install completed successfully  --  2004-06-28 10:29:56

-------------------------------------------------------------------------------
http://fls.moo.jp/moz/rssreader/rssreader_170.xpi  --  2004-06-28 10:49:28
-------------------------------------------------------------------------------

     RSS Reader Panel (version 1.70)
     ----------------

     [1/5]	Installing: F:\firefox\profile\chrome\rssreader.jar
     [2/5]	Register Content: jar:resource:/profile/chrome/rssreader.jar!/content/rssreader/
     [3/5]	Register Skin: jar:resource:/profile/chrome/rssreader.jar!/skin/classic/rssreader/
     [4/5]	Register Locale: jar:resource:/profile/chrome/rssreader.jar!/locale/en-US/rssreader/
     [5/5]	Register Locale: jar:resource:/profile/chrome/rssreader.jar!/locale/ja-JP/rssreader/

     Install completed successfully  --  2004-06-28 10:49:33

-------------------------------------------------------------------------------
http://mozdev.oregonstate.edu/optimoz/nightly/mozgest_20040608.xpi  --  2004-06-28 13:00:33
-------------------------------------------------------------------------------


     Install completed successfully  --  2004-06-28 13:00:37
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

'k Heb toch maar gewoon de meeste extensies geïnstalleerd, en hoewel hij telkens een appelflauwte kreeg, onwillig werd om op te starten en zelfs een "Talkback" moest verzenden heeft hij alles overleeft. Alles werkt ook.
Zonder cache en met 10 extensies is hij nu 9,5 MB groot

Elke start begint hij met een commandbox: Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden... om vervolgens toch gewoon op te starten.
Plaats reactie