firefox volledig uninstallen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

firefox volledig uninstallen

Bericht door Lode »

ik wil graag firefox helemaal opnieuw installeren, dus alles weer standaard en zonder plugins.
alleen als iik via t software menu deinstalleer, en vervolgens (in dezelfde map) weer installeer, herkent ie alles weer en staat alles zoals voor de uninstall.

ik weet in ieder geval wel dat de installatie map wel dezelfde is maar wel tussentijds verwijderd is geweest...

iemand een idee hoe ik firefox volledig kan deinstalleren?
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Firefox bestaat uit twee delen: de programmamap (meestal in Program Files) en de profielmap, meestal in Application Data. Dit is meestal het pad van je profile folder: C:\Documents and Settings\Je naam\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\Default User. Als je een oudere Firefoxversie had kan je profielmap ook staan in Application Data\Firefox of in Application Data\Phoenix.

Dus waarschijnlijk staat je profielmap er nog. Die kan je gewoon weggooien. Je verliest dan wel al je instellingen. Om die te behouden kan je eerst MozBackup draaien: http://backup.jasnapaka.com/
roel
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 december 2003, 21:01
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door roel »

Ria schreef:Als je een oudere Firefoxversie had kan je profielmap ook staan in Application Data\Firefox of in Application Data\Phoenix.


Ria, je bedoelde waarschijnlijk dat er ook oude profielen in %Application Data%\Firebird staan, of niet?
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

Ria schreef:Dus waarschijnlijk staat je profielmap er nog. Die kan je gewoon weggooien. Je verliest dan wel al je instellingen. Om die te behouden kan je eerst MozBackup draaien: http://backup.jasnapaka.com/
ok, dna ga ik dat proberen, bedankt!

"Je verliest dan wel al je instellingen."
ja, maar dat was nu juist de bedoeling :)
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

nou, tis idd goed gelukt. door t verwijderen van c:\docs and sets\naam\app data\mozilla.
nu is alles lekker schoon, en weer een beetje sneller :)

dankjulliewel
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

roel schreef:
Ria schreef:Als je een oudere Firefoxversie had kan je profielmap ook staan in Application Data\Firefox of in Application Data\Phoenix.


Ria, je bedoelde waarschijnlijk dat er ook oude profielen in %Application Data%\Firebird staan, of niet?
Nee hoor, ik bedoelde precies wat ik zei :)
LodeC schreef:ja, maar dat was nu juist de bedoeling :)
Je vindt het niet erg om al je bookmarks opnieuw op te bouwen?
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

Ria schreef:
LodeC schreef:ja, maar dat was nu juist de bedoeling :)
Je vindt het niet erg om al je bookmarks opnieuw op te bouwen?
jawel :) maar die heb ik al veel langer geexporteerd.
t ging me vooral om de settings en de settings van de extensions. t was zo'n warboel geworden dan verschillende functies niet meer werkte zoals ik wilde en ik het ook niet makkelijk terug kon vinden.
dus dan maar alle settings opnieuw doorlopen
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Extensies en thema's kunnen een ravage aanrichten in het profiel. In een week tijd heb ik drie keer een kopie van mijn profiel moeten terugzetten omdat ik een nieuwe extensie of thema uitgeprobeerd had. Eén keer kreeg ik de browser helemaal niet meer opgestart. "No XBL-binding for browser", klaagde Firefox. Een andere extensie zorgde ervoor dat ik daarna verder geen extensies meer kon installeren.

MozBackup maakt geen kopieën van je extensies of de van de delen van je profiel die niet meer goed werken, maar wel o.a. van de prefs van de extensies. Ook van je bookmarks, je cookies, je wachtwoorden, history, user.js, userChrome.css en userContent.css. De extensie Bookmark Backup kan bijna hetzelfde voor je doen. Je kan de bestanden ook handmatig overbrengen van je oude profiel naar je nieuwe.

Maar natuurlijk geeft het een opgeruimd gevoel om af en toe weer met een geheel schone lei te beginnen :)
Lode
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 juli 2004, 2:24
Locatie: Alkmaar
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Lode »

Ria schreef:Maar natuurlijk geeft het een opgeruimd gevoel om af en toe weer met een geheel schone lei te beginnen :)
idd, dat was een van de voornaamste redenen. het was mijn eerste install van firefox, dus eerst was het alles even uit proberen. en later eens schoon installen omdat je inmiddels weet wat je er op/kan
Ria schreef:Extensies en thema's kunnen een ravage aanrichten in het profiel. In een week tijd heb ik drie keer een kopie van mijn profiel moeten terugzetten omdat ik een nieuwe extensie of thema uitgeprobeerd had. Eén keer kreeg ik de browser helemaal niet meer opgestart. "No XBL-binding for browser", klaagde Firefox. Een andere extensie zorgde ervoor dat ik daarna verder geen extensies meer kon installeren.
hier heb ik gelukkig nog geen slechte ervaringen mee. ik download alleen extensies van update.mozilla.org en van texturizer.net/firefox, beide zijn me aangeraden door FF zelf, via links in t programma. vind ik wel zo veilig klinken :)
Plaats reactie