2e Bookmarks Toolbar

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

2e Bookmarks Toolbar

Bericht door sc00zy »

Weet iemand of het ook mogelijk is om een tweede bookmarks toolbar te hebben, dus 2 onder elkaar?

Ik gebruik nu de toolbar voor handige sites die ik tijdens mn werk vel gebruik.
De tweede zou ik willen gebruiken voor lopende projecten...

Er is volgens mij geen extensie voor...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Heb je wel eens gedacht aan het maken van mappen in je bookmarks toolbar ? Dan kun je feitelijk volstaan met 1 toolbar en dan maak je daarin een Werk-map en een Lopende Projecten-map. In die beide breng je dan handige links onder.

Ook kun je bij het toevoegen van een bookmark ervoor kiezen om alle geopende tabs als een bookmark-groep toe te voegen. Dat wordt dan ook als een map toegevoegd. Je kunt die map zo in de bookmark-toolbar plaatsen.
Ook zijn mappen in mappen mogelijk, dus de mogelijkheden zijn eindeloos. En mappen hebben het voordeel dat ze een hoop kostbare schermruimte besparen.

Natuurlijk zou het handig zijn als de werkbalken zodanig flexibel zouden worden dat je ze helemaal zelf kunt vormgeven (werkbalkje erbij; lekker schuiven enzo). Maar de andere kant is dat je het met zoveel instelmogelijkheden mogelijk ook nodeloos ingewikkeld maakt.

Hoe vaak lezen we niet ergens op een forum dat iemand met een Microsoft-product zijn/haar werkbalken kwijt is. Sommigen zijn zelfs de complete menubalk 'kwijtgeraakt'. Zo heeft Microsoft sinds enige tijd de optie Lock Toolbars geintroduceerd. Dit om dergelijke zaken tegen te gaan. Maar ook het vastzetten van werkbalken is niet altijd even handig (want er komt altijd een tijd dat je ze wel wilt gaan verplaatsen en dan moet je ze eerst unlocken).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

nirwana schreef:Heb je wel eens gedacht aan het maken van mappen in je bookmarks toolbar ? Dan kun je feitelijk volstaan met 1 toolbar en dan maak je daarin een Werk-map en een Lopende Projecten-map. In die beide breng je dan handige links onder.
Ik wist dat die optie er was... had er alleen niks mee gedaan omdat ik dat geen optie vond :shock:
Hier ben ik van terug gekomen... werkt idd erg handig en ziet er ook veel opgeruimder uit :D

Bedankt!
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: 2e Bookmarks Toolbar

Bericht door ByteWarrior »

sc00zy schreef:Weet iemand of het ook mogelijk is om een tweede bookmarks toolbar te hebben, dus 2 onder elkaar?
Ik geloof dat Ria dit al eens gevraagd heeft, enkele weken terug. Toen heb ik eens nagekeken en er is geen mogelijkheid om 2 Bookmark Toolbars te maken.

Het verdelen in mapjes (zoals nirwana aangaf) is het makkelijkst. Zo is alles mooi opgeruimd. Je kan er zelfs 'separators' tussenplaatsen. Dit moet je dan wel doen in de Bookmark Manager...
Je zou ervan versteld staan hoeveel bookmarks ik in m'n Bookmark Toolbar geplaatst heb op die manier. ;-)
Plaats reactie