Favicons favicons

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Het is eigenlijk best handig dat de favicons vast zitten in bookmarks.html. Dat is dan een enige bestand dat je hoeft te bewaren. Ik heb het bestand naar de andere computer gekopieerd en ook hier verschijnen nu de favicons. 't Is ineens een kleurige bedoening. :)
Het aantal kB's is nu van ruim 300 naar boven de 1000 gestegen. :)
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik surfde net op extensionsmirror.nl en zag toen dat er een update voor FaviconPicker was. Ik heb hem eventjes geprobeerd met dit topic in mn achterhoofd en nu werkt het wel!

Alles blijft bewaard en het is zelfs mogelijk om voor verschillende bookmarks makkelijk de favicons te verwijderen, zou je dat willen.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Te laat! :)
Alles is nu dik in orde intussen. Ik heb alles veranderd in Properties. Als je ergens een geschikte favicon ziet dan kan je daar 5 bookmarks van maken en daarvan de naam en het adres veranderen. Maar zelfs dat is nu dus niet meer nodig met die extensie.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ik kwam ook dit nog tegen:

Code: Selecteer alles

toolbarbutton[label="Tra"] > .toolbarbutton-icon{
   list-style-image: url("blauw.ico") !important;
   -moz-image-region: auto !important;
}
't Is de bedoeling dat onder label de naam komt te staan van de bookmark en onder url het ico-bestandje. De code wordt onder userCrome.css opgeslagen, samen met het ikoontje in de map Chrome in het profiel.

Dit werkt echter alleen maar als er geen favicon aan de bookmark is gekoppeld of als het om een bookmarklet gaat, wat wel vreemd is omdat je zou denken dat door de !important -regel het gebruik van de originele sitefavicon overruled zou worden, maar dat is dus niet het geval. En het werkt alleen maar op de bookmarks in de Bookmarks Toolbar Folder. Maar zo kun je dus toch nog een paar opgeslagen ikonen gebruiken :)
Plaats reactie