Firefox geinstalleerd

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
anonym
    unknown unknown

Firefox geinstalleerd

Bericht door anonym »

Ben ik ff blij, dat ik gewoonweg wat aan het surfen was... Zo kwam ik Mozilla Firefox tegen! Wat een verbetering ten opzichte van die saaie en onveilige IE explorer! Jammer alleen dat je IE niet helemaal van je pc kan verwijderen.... Voor mij is dit nu alleen nog maar onnodig ruimte inbeslag nemen! Hoop alleen nog, dat de nederlandse vertaling van de navigatie-balk en menu's er gauw aankomen, want mijn vrouw snapt er nix van.. :o :o :o :o
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

je kan IE wel verwijderen de beste manier is: windows verwijderen :wink:

er zijn nog andere (minder radicale) manieren, een daarvan heb ik onlangs op deze site gelezen (denk ik) maar ik vind hem niet terug
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
Scorzon Era
Berichten: 1878
Lid geworden op: 4 juli 2004, 19:50
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Firefox geinstalleerd

Bericht door Scorzon Era »

anonym schreef:Ben ik ff blij, dat ik gewoonweg wat aan het surfen was... Zo kwam ik Mozilla Firefox tegen! Wat een verbetering ten opzichte van die saaie en onveilige IE explorer!
Uhm... Ik hoop dat je je realiseert dat geen enkel stukje software 100% veilig is? :wink:

Goed, je zult met FF niet zo snel besmet raken met CoolWebSearch-achtige malware. Maar elk stukje software heeft altijd wel zo zijn eigen achilleshiel.

Ik gebruik FF niet omdat het niet saai of veiliger is, maar omdat het gewoon (voor mij) de beste browser is die er op dit moment beschikbaar is. En nog gratis ook! Wat wil een mens nog meer? :)
Jammer alleen dat je IE niet helemaal van je pc kan verwijderen....
Als je Windows gebruikt heb je het nog wel eens nodig, voor de Windows-update web site, bijvoorbeeld (of voor die paar andere sites die Windows/IE-only services aanbieden).

Ik gebruik IE soms ook nog gewoon, hoor. (Noodgedwongen.) Zit mij verder ook niet in de weg.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

FFuser schreef:je kan IE wel verwijderen de beste manier is: windows verwijderen :wink:

er zijn nog andere (minder radicale) manieren, een daarvan heb ik onlangs op deze site gelezen (denk ik) maar ik vind hem niet terug
Je kunt in WinXP via Start > ConfiguartieScherm> Software > ProgrammaToegang en Instellingen wel zorgen dat IE een beetje onzichtbaar is op je systeem. Helemaal verwijderen sowieso niet helemaal mogelijk, ik heb wel vaker (ik vraag me wel af of dat hier was) gezien hoe dat kon, maar ik raad het toch niet aan.

Hoewel het extreem onveilig is, is het namelijk wel slim om Internet Explorer op een Windows systeem te laten. Om de zoveel tijd moet je toch met IE naar Windowsupdate.com en er zijn nog altijd sites die niet helemaal goed in Firefox werken (en waarvan ik dan soms wel zien hoe de maker wil dat ze eruit zien)
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Gert-Paul schreef:
FFuser schreef:je kan IE wel verwijderen de beste manier is: windows verwijderen :wink:

er zijn nog andere (minder radicale) manieren, een daarvan heb ik onlangs op deze site gelezen (denk ik) maar ik vind hem niet terug
Je kunt in WinXP via Start > ConfiguartieScherm> Software > ProgrammaToegang en Instellingen wel zorgen dat IE een beetje onzichtbaar is op je systeem. Helemaal verwijderen sowieso niet helemaal mogelijk, ik heb wel vaker (ik vraag me wel af of dat hier was) gezien hoe dat kon, maar ik raad het toch niet aan.

Hoewel het extreem onveilig is, is het namelijk wel slim om Internet Explorer op een Windows systeem te laten. Om de zoveel tijd moet je toch met IE naar Windowsupdate.com en er zijn nog altijd sites die niet helemaal goed in Firefox werken (en waarvan ik dan soms wel zien hoe de maker wil dat ze eruit zien)
1) Ik gebruik bijna nooit meer windows gebruik meestal linux
2) de mensen thuis die windows wel nog gebruiken, willen soms ook wel IE gebruiken
--> ik zou IE er dus niet uithalen zelf al gebruik ik het nooit meer
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Dit is een manier om IE te verwijderen: http://crackbaby.com/article.php?sid=10093

en ook schijnt het goed te gaan met XP lite: http://www.litepc.com/xplite.html

Verder ben ik het met mijn voorgangers eens dat het niet erg handig lijkt om te moeten surfen met alleen de kale Explorer om je updates op te halen. Dan is IE toch wel iets comfortabeler dan alleen Explorer en ze neemt maar 1.03 MB ruimte in beslag :)
Je kan er ook nog een schilletje omheen doen als Crazy Browser of Avant Browser voor meer comfort.

Linux heb ik nog nooit geprobeerd maar misschien is het wel comfortabeler dan Windows XP :)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ria schreef:Dan is IE toch wel iets comfortabeler dan alleen Explorer en ze neemt maar 1.03 MB ruimte in beslag
Die grootte boeit me eigenlijk niet zo (al heb ik nooit voldoende schijfruimte, maar dat terzijde). Het gaat me niet zozeer om die ene executable, maar meer om alle objecten waar die gebruik van maakt. Daarin heeft men al die beveiligingslekken goed weten te verbergen. En die objecten zorgen voor de rekkelijke interpretatie van webstandaarden waardoor alles opeens lijkt te werken. Hoe belabberd je het ook hebt geschreven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie