Verschil tussen Firefox 0.8Nl en 0.9.3NL

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ron ter Burg
Berichten: 171
Lid geworden op: 1 maart 2004, 20:31
Locatie: Nietap
    unknown unknown
Contacteer:

Verschil tussen Firefox 0.8Nl en 0.9.3NL

Bericht door Ron ter Burg »

Ik heb onlangs mijn Firefox 0.8 vervangen voor Firefox 0.9.3.

Ik ben benieuwd naar de verschillen in de programmabestanden tussen de twee versies.
Wordt bijvoorbeeld dezelfde profile directory gebruikt in de nieuwe versie of kan de oude profile dir verwijderd worden? Zijn er nog andere verschillen waardoor mappen van de oude Firefox versie niet meer gebruikt worden en dus van de computer verwijderd kunnen worden.

M.vr.gr.

Ron
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Versie 0.8 slaat zijn bestanden op in ..\Application Data\Phoenix, terwijl v0.9 ..\Application Data\Mozilla\Firefox gebruikt. De eerste keer dat je Firefox 0.9 opstartte kreeg je waarschijnlijk een melding om gegevens te importeren naar je nieuwe profiel.

Dat is de enige map die gebruikt wordt om gegevens op te slaan. Verder kun je ook de map weggooien waar v0.8 in stond, maar ik verwacht dat je dat al gedaan hebt.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Nee, 't zijn verschillende profielen:
Fx 0.8: C:\Documents and Settings\jij\Application Data\Phoenix\Profiles\default.86m
Fx 0.9 en verder: C:\Documents and Settings\jij\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\default.86m

Deze bestanden kan je overzetten:

# user.js
# prefs.js
# cookies.txt
# cookperm.txt
# hostperm.1
# signons.txt
# key3.db

Ik dacht dat er inderdaad verschil was in de manier waarop wachtwoorden worden opgeslagen. Mogelijk dus dat je een of twee van deze bestanden niet kan vinden.

Je kan dus het beste een backup maken met MozBackup van je oude profiel en dat naar je nieuwe overzetten: http://backup.jasnapaka.com/
Plaats reactie