Incompatible components

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Incompatible components

Bericht door Ria »

Daarnet installeerde ik de laatste branch nightly, en tot mijn verbazing kreeg ik tijdens de opstart de mededeling dat Firefox "Incompatible components" had uitgeschakeld. Ik heb dit enige maanden terug al eens eerder gezien.

Heeft iemand een idee waarom dit ineens weer terugkomt, want ik had destijds in user.js deze prefs ingevoerd:

user_pref("extensions.lastAppVersion", "0.9");
user_pref("app.version", "0.9");
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb dit ook wel een aantal keer veranderd (een tijd geleden), maar iedere keer als ik een nieuwe Firefox installeerde moest ik het weer opnieuw instellen. De instelling wordt dus beïnvloed door de versie, niet wat er nog in je profiel staat.
Sinds 1 september is het versienummer verhoogd naar 0.10 en daarom moet je dus alles weer opnieuw instellen. Als je 1x die insteling dus weer goed zet dan is het probleem over, wat je ook kunt doen is van www.extensionsmirror.nl aangepaste extensies halen die wel voor 0.10 geschikt zijn (je kunt ook zelf install.rdf in de xpi veranderen)
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Gert-Paul schreef:Ik heb dit ook wel een aantal keer veranderd (een tijd geleden), maar iedere keer als ik een nieuwe Firefox installeerde moest ik het weer opnieuw instellen. De instelling wordt dus beïnvloed door de versie, niet wat er nog in je profiel staat.
Sinds 1 september is het versienummer verhoogd naar 0.10 en daarom moet je dus alles weer opnieuw instellen. Als je 1x die insteling dus weer goed zet dan is het probleem over, wat je ook kunt doen is van www.extensionsmirror.nl aangepaste extensies halen die wel voor 0.10 geschikt zijn (je kunt ook zelf install.rdf in de xpi veranderen)
Wat bedoel je met alles opnieuw instellen?
Het is uitgesloten dat ik alle extensies kan vervangen door splinternieuwe; van sommige draaien alleen de oudere versies goed.
Waarom lukt het ineens niet meer om Firefox te laten geloven dat hij een versie 0.9 is? Want dan zouden er geen problemen zijn, toch?
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ria schreef:Wat bedoel je met alles opnieuw instellen?
Het is uitgesloten dat ik alle extensies kan vervangen door splinternieuwe; van sommige draaien alleen de oudere versies goed.
Waarom lukt het ineens niet meer om Firefox te laten geloven dat hij een versie 0.9 is? Want dan zouden er geen problemen zijn, toch?
Met opnieuw instellen bedoel ik dat iedere keer toen ik een nightly build downloadde de pref weer naar de standaardwaarde teruggezet werd. Aangezien ik toch wel 1x in de 2/3 dagen een nieuwe build installeer heb ik maar gelijk de extensies opnieuw geïnstalleerd met aangepaste versies (en draai ik nu dus intern 0.10)
Wat ik trouwens ook nog las is dat je de extensies die uitgeschakeld zijn weer aan kunt zetten in de extensie manager en dat Firefox dan de volgende keer niet weer iets zegt over extensies die misschien niet werken.

Welke extensies zouden bij jou trouwens niet meer kunnen werken> In Install.rdf in de xpi (eventjes uitpakken met bv 7zip) moet je kijken naar:

Code: Selecteer alles

<em:maxVersion>max versie nummer</em:maxVersion>
en dat veranderen naar 0.10+. Dat werkt met alles extensies die ook met 0.9 werken en waardoor de code niet zo veranderd is dat er fouten optreden. Deze manier is trouwens een beetje omslachtig en niet nodig. De manier van het weer inschakelen werkt ook (of als je niet veel builds installeert het versienummer verlagen)
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Er zijn twee of drie extensies waarvan de nieuwste versie problemen veroorzaakten, EMbuttons en Sage, eentje schijnt er gerepareerd te zijn (Go To) en dan zijn er nog twee die door de maker eenmalig zijn aangepast.

Ik heb inmiddels ontdekt dat hij de extensies niet meer uitschakelt als je steeds hetzelfde build blijft gebruiken. Als je even een eerdere versie draait (of een trunk versie) dan krijg je tijdens de opstart het venster weer terug plus de uitgeschakelde extensies.

Bedankt voor de info :)
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Het heeft niet mogen baten. Gisteren heb ik dus maar handmatig de maximum versie van 18 extensies geupdated :(
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ria schreef:Het heeft niet mogen baten. Gisteren heb ik dus maar handmatig de maximum versie van 18 extensies geupdated :(
Misschien kan ook daarvoor een programma geschreven worden: die gaat iedere extensie langs, pakt deze uit, wijzigt het versienummer in wat je hebt opgegeven en pakt het geheel weer in.
Alleen denk ik dat er te weinig mensen zijn die een dergelijk programma nodig zouden hebben. Want het is eigenlijk alleen van belang als je met enige regelmaat een nightly build gebruikt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie