plotseling zijn sommige sites ontdaan van links en plaatjes

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
EricS
    unknown unknown

plotseling zijn sommige sites ontdaan van links en plaatjes

Bericht door EricS »

Hallo,

plotseling zijn sommige sites ontdaan van links en plaatjes
Voorbeeld:

linuxorbit.com

Bovenstaande site vanochtend nog niets aan de hand, nu laadt de browser eerst de gehele site. Je ziet de site opbouwen, plaatjes, links, text enz. Nadat de gehele site geladen is blijft er alleen plain text over.

Ik bebruik: fiorefox 0.9.3 + adblock extentie op het windows platform.

Iemand enig idee wat dit kan zijn??
(Java + javascript zijn enabled)

Erics
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Geen idee, de site werkt hier prima namelijk...
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Heb je toevallig een advertentie geblockd van die website? Als je een verkeerde term gebruikt, blokkeer je namelijk ALLE afbeeldingen van die server (waardoor je enkel tekst overhoudt)... Je kan dit controleren door op de tekst "Adblock" te klikken (in je statusbalk, rechts). Daar kan je dan de nodige zaken verwijderen.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Klopt ik zie op mijn websites dat het W3C validator embleem verdwenen is op alle pagina's :( dat merkte ik gelijk al na de update naar de 0.9.3 versie.
en waar een teller icoontje stond staat nu een tekstlink :roll: :shock:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Kijk eens in :
Tools > Options > Web Features

Zorg ervoor dat er een vinkje staat naast "Load images" en dat er _geen_ vinkje staat naast "from originating website only".

Klik ook eens op de knop "permissions". Dit is normaalgezien leeg...
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ik heb daar inderdaad geen vinkje voor staan en het permission veld is leeg.

t is mij een raadsel en wat ik ook raar vindt is dat ik in de source code dit zie staan: <script language='javascript' src='http://127.0.0.1:1028/js.cgi?pcaw&r=153'></script> terwijl ik dat helemaal niet zie als ik met de pagina op de computer aan het werk ben. hoe dat er nu komt ?
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Inmiddels heb ik doorgezocht en wordt t nog ingewikkelder. Ik heb net in de beveiligings opties van de IE alle axtive x uitgeschakeld en nu zie ik de icons opeens wel en tot mijn verbzaing zie ik ze nu ook in Firefox en is die melding van hierboven opeens verdwenen.

Even gewijzigd wat nu werkt het ook weer niet, t spookt hier :(
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

waarschijnlijk zit er dus spyware (met activeX) op je computer, ik neem dan ook aan dat dit binnen is gekomen via IE
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ik gebruik IE nog maar zelden en dan snap ik nog niet dat ik de icoontjes op de ene pagina wel zie en op andere pagina's niet zie, terwijl ik ze werkend op mijn pc wel allemaal zie, zowel in IE als firefox.

Maar ik ga wel even spyware scannen :(
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Geen spyware gevonden. Het moet(?) iets zijn in Firefox dat javascript blokkeerd :(
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Anonymous schreef:Geen spyware gevonden. Het moet(?) iets zijn in Firefox dat javascript blokkeerd :(
Heb je toevallig een firewall? Soms leveren deze wel eens problemen op met je browser. IE kennen ze wel, maar van Firefox hebben ze nog niet gehoord blijkbaar.

Schakel je firewall tijdelijk uit en start Firefox. Als er nu wel afbeeldingen weergegeven worden, dan moet je de restricties van je firewall anders instellen.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

het is inderdaad de firewall Zone Alarm, in de privacy setting stond banners/skyscraper ads geblocked.
De W3C buttons zie ik nu op alle pagina's weer verschijnen, maar de teller icoon wordt nog steeds geblokkeerd. Toch vreemd dat ik hier nooit eerder last van heb gehad en nu opeens wel na de firefox update?
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Indien het getal "8" en u heeft Norton Antivirus op uw computer geïnstalleerd betekent dit dat de blokkering van CGI-scripts is ingesteld. Controleer hiertoe de instellingen van dit programma aan de hand van de volgende stappen:

1. Open Norton Internet Security.
2. Ga in de opties van, Internetbeveiliging (Internet Security)
3. Klik vervolgens op "Geavanceerde opties"
4. Kies "Défaut"
5. Ga naar het tabblad "Vertrouwelijkheid"
6. Verander de toegang voor naar "Toelaten"
7. Klik vervolgens op OK, totdat u terug bent op het beginscherm.
8. Bekijk uw website opnieuw.

Misschien dat dit het probleem is (hoeft niet perse met Norton maar is er ergens cgi uitgeschakeld)
Aangenomen dat de teller met cgi werkt
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Zo schiet het op :lol: Nu heb ik AVG dus ik zal eens kijken wat die met die CGI-scripts uitspookt.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Zo schiet het op
Nu heb ik AVG dus ik zal eens kijken wat die met die CGI-scripts uitspookt.
AVG is een virusscanner, dus ik mag hopen dat die zich niet ook met content-filtering op Internet bezig houdt en zo CGI-scripts gaat lopen blokkeren. Je hebt toch niet nog meer handige instellingen in ZoneAlarm aangevinkt ?

Norton Internet Security is een beetje een vreemde eend in de bijt, want dat is een totaalpakket dat tracht om de Internet-veilgheid gewaarborgd te houden. Ik zeg 'tracht', want ik vind dat NIS soms wat erg ver gaat. Ik heb al diverse problemen van mensen gehoord die iets hadden geblokkeerd wat soms tot erg vage dingen leidde. En dan weet men natuurlijk allang niet meer wat men waar heeft ingesteld en waarom...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie