Safe Mode ??

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Safe Mode ??

Bericht door Frederik »

Misschien dat ik het met de vorige versie van Firefox ook al had maar ik zie het nu pas in de programma's dat ik firefox gewoon kan opstarten en in de safe modus, wat is dat ??
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Safe mode zorgt ervoor dat al je thema's en extensies uitgeschakeld worden. Zo kun je nadat je problemen hebt met extensies toch in Firefox komen en ze verwijderen/uitschakelen.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

jemig. 8)
Gebruikersavatar
Pretorian
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 augustus 2004, 0:57
Locatie: Enschede
    unknown unknown

Bericht door Pretorian »

mooi he? :lol:
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Nu nog een linkje naar de profile-manager erbij, en niemand hoeft meer uit te leggen hoe je daar moet komen...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ria schreef:Nu nog een linkje naar de profile-manager erbij, en niemand hoeft meer uit te leggen hoe je daar moet komen...
Lijkt me echt iets om in elk geval in de Nederlandse Firefox-versie bij het installatieprogramma in te maken (als het daar niet al standaard in komt te zitten straks). Een menu-optie zou natuurlijk helemaal handig zijn.

Ik heb even in Bugzilla gezocht en zo kwam ik http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=214675 tegen. Zou men van plan zijn om de Profile Manager eruit te halen voor 1.0 (te verwarrend voor de doorsnee gebruiker ?). Dan mag ik hopen dat ze wel met een goed alternatief komen...
Nu kun je nog profielen aanmaken voor iedere gebruiker ongeacht wie er is ingelogd en selectief met een snelkoppeling een bepaald profiel starten. Straks moet je dan zeker eerst als iemand anders inloggen voordat je bij dat profiel kunt ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

die heb ik inderdaad ook nog niet kunnen vinden. :roll:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

nirwana schreef:Ik heb even in Bugzilla gezocht en zo kwam ik http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=214675 tegen. Zou men van plan zijn om de Profile Manager eruit te halen voor 1.0 (te verwarrend voor de doorsnee gebruiker ?). Dan mag ik hopen dat ze wel met een goed alternatief komen...
Ik hoop van niet. Ik gebruik nog Win98 en ben zeer blij met de profielmanager. Verwarrend is hij trouwens niet. Als je bijvoorbeeld WinXP hebt, dan hoef je de profilemanager toch gewoon niet te gebruiken...?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Ik hoop van niet. Ik gebruik nog Win98 en ben zeer blij met de profielmanager. Verwarrend is hij trouwens niet. Als je bijvoorbeeld WinXP hebt, dan hoef je de profilemanager toch gewoon niet te gebruiken...?
Het lijkt me juist een handige extra feature van Mozilla zoals nu met profielen wordt gewerkt. Ik hoop dat ze dat erin houden en niet gaan afschuiven op de besturingssystemen zelf.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

ByteWarrior schreef:
nirwana schreef:Ik heb even in Bugzilla gezocht en zo kwam ik http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=214675 tegen. Zou men van plan zijn om de Profile Manager eruit te halen voor 1.0 (te verwarrend voor de doorsnee gebruiker ?). Dan mag ik hopen dat ze wel met een goed alternatief komen...
Ik hoop van niet. Ik gebruik nog Win98 en ben zeer blij met de profielmanager. Verwarrend is hij trouwens niet. Als je bijvoorbeeld WinXP hebt, dan hoef je de profilemanager toch gewoon niet te gebruiken...?
Waarom zou je in winXP de profilemanager niet gebruiken?
Zelf al heb je verschillende users in winXP is dit zeer handig voor gecrashte profielen (hopelijk is dit natuurlijk niet meer nodig in de 1.0)
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

FFuser schreef:Waarom zou je in winXP de profilemanager niet gebruiken?
Ik heb gezegd dat je geen profielen hoeft te gebruiken als je dat niet wilt. Er is dus eigenlijk niets verwarrends aan de profielmanagers, want je kan deze ook gewoon negeren als je er geen behoefte aan hebt.

Ik gebruik ook meerdere profielen (vooral voor nightlies en om extensies te testen), maar ik kan me inbeelden dat er mensen zijn die geen profielen willen (omdat ze dan een keer meer moeten klikken).
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ik snap het niet :(

Ik heb de nieuwste versie geupdate juist omdat mijn profielen niet toegankelijk waren, kreeg soms plotseling een melding dat ik moest inloggen en als ik dan één van de drie profielen koos kwam de melding dat deze al in gebruik was. Bij de andere twee profielen idem. Dus PC rebooten en dan kwam er geen profile manager aan te pas. Maar ik kon nergens een optie voor het beheer van een profile manager vinden. Dat was eigenlijk de reden om de vorige versie te de-instaleren, alle mappen weg te gooien en de nieuwste versie te installeren. En nu hebben jullie het dus nog steeds over zaken die mij volstrekt onduidelijk zijn.

PC staat bijna de hele dag aan en opeens komt die melding uit het niets(?) dat ik moet inloggen en als ik wil inloggen is het bezet, maak ik een nieuw profiel aan. En zo zit je met dire profielen die dan ook nog eens alle drie bezet zijn. Ik hoop dat ik er met deze versie van verschoond blijf. :evil:

Tot nu toe gaat het wel goed, gelukkig :)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Frederik schreef:PC staat bijna de hele dag aan en opeens komt die melding uit het niets(?) dat ik moet inloggen en als ik wil inloggen is het bezet, maak ik een nieuw profiel aan. En zo zit je met dire profielen die dan ook nog eens alle drie bezet zijn.
Heb je toevallig XP? Dan moet je ervoor zorgen dat je volledig afgemeld bent (geen gewone gebruikerswitch dus). Firefox kan het profiel maar één keer tegelijk openen.

Wel raar dat de melding uit het niets komt. Weet je toevallig nog welke handeling je aan het uitvoeren was op dat moment?
Ik hoop dat ik er met deze versie van verschoond blijf.
Een tip: maak voor elke nieuwe installatie ook een nieuw profiel aan. Het lijkt veel werk (dat is ook zo), maar het is de moeite als je bedenkt wat er allemaal mis kan gaan bij het gebruiken van een 'oud' profiel...
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik heb dat ook gehad met de profile manager...
De oplossing was tot nu toe altijd Ctrl Alt Delete en firefox.exe stoppen en opnieuw opstarten...
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

"Heb je toevallig XP? Dan moet je ervoor zorgen dat je volledig afgemeld bent (geen gewone gebruikerswitch dus). Firefox kan het profiel maar één keer tegelijk openen.

Wel raar dat de melding uit het niets komt. Weet je toevallig nog welke handeling je aan het uitvoeren was op dat moment? "

Ja ik heb XP-home, maar ik ben nog nergens een afmeldingsknop tegengekomen en het gebeurde altijd tijdens het surfen.

Ik denk dat de tip van scOOzy het meest handige is: killen dat ding.
Plaats reactie