Cookie-instellingen

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Plaats reactie
WueeLoGriV
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 april 2018, 10:32
    Ubuntu Firefox

Cookie-instellingen

Bericht door WueeLoGriV »

Hallo Allemaal,

Ik gebruik Firefox- Quantum 59.0.2 (32-bits) in UBUNTU 16.04

Voor inlogmethoden met sms-controle is het voor mij nodig de cookie-instellingen aan te passen. Daarbij kom ik het volgende tegen.

De standaardmogelijkheid is: Cookies van websites accepteren met daarnaast de knop UITZONDERINGEN. Het lijkt me eigenlijk veel logischer dat het zou zijn Cookies van websites niet accepteren met daarnaast de knop UITZONDERINGEN. Ik hoef dan geen lijst te maken van een miljoen sites waar ik geen cookies van wil. Ik kan die mogelijkheid niet vinden maar hoop dat dat diep weg toch mogelijk is. Wie weet raad.
Graads.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Cookie-instellingen

Bericht door Torzan »

Je kunt de genoemde optie 'Cookies van websites accepteren' ook niet aanvinken en de knop Uitzonderingen... gebruiken om ze soms juist wel toe te staan; daarvoor werken uitzonderingen immers ook, al dan niet voor een sessie of altijd.

Zorg er bij handmatig toevoegen voor dat zowel het deel http of https klopt, er geen www. voor staat als dat niet bij de website zo is, en dat je eventueel al bestaande cookies voor die website eerst verwijdert. Mede om die reden gaat het toevoegen van uitzonderingen makkelijker vanaf de pagina zelf (die dus cookies vereist) via de rechtermuisknop > Pagina-info bekijken (of het i-pictogram links bovenaan, pijltje naar rechts, Meer informatie) > paneel Toestemmingen > Cookies instellen.
WueeLoGriV
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 april 2018, 10:32
    Ubuntu Firefox

Re: Cookie-instellingen

Bericht door WueeLoGriV »

Torzan, bedakt voor je reactie.
Graads.
Plaats reactie