Problemen met ZoneAlarm: Wie weet meer?

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Plaats reactie
RobertN
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 juni 2006, 19:07
    unknown unknown

Problemen met ZoneAlarm: Wie weet meer?

Bericht door RobertN »

Vanochtend kreeg ik een update van Firefox. Daarna was er geen internetverbinding meer mogelijk via firefox (wel via Limewire!) De helpdesk van mijn provider (Direct ADSL) gebeld of mijn lijn er nog zat (ja). Kreeg suggestie dat het wel eens aan ZoneAlarm kon liggen, dat ik al een paar jaar tot tevredenheid gebruik (gratis versie).

Dat klopte, want na deïnstalleren ZoneAlarm kon Firefox me weer verbinden met sites. Omdat ik wel een vuurmuurtje wil, heb ik toen ZoneAlarm opnieuw geinstalleerd in de hoop dat het zich aan de nieuwe versie zou aanpassen. Maar nee: Weer geen enkele site te openen, hoewel ik bij programma-control van ZA wel Firefox overal als veilig had aangevinkt (stond eerst anders). Om dit te schrijven heb ik ZA er eerst weer afgehaald.

Heeft iemand een verklaring?

Heeft iemand een suggestie voor een andere firewall voor relatief eenvoudig thuisgebruik?

Alvast bedankt
Robert_Noorlander@yahoo.com
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    unknown unknown

Bericht door adri »

ZA zal dan waarschijnlijk gebruik maken van de oude configuratiebestanden.
Hier vind je een aantal alternatieven.
Op Windows gebruik ik zelf Outpost, bevalt me prima, is zeer goed configureerbaar en veilig.
Die vind je op bovenstaande link ook, maar let wel op, dat is de laatste gratis versie! Na installatie krijg je een verzoek om te upgraden, daar moet je dus niet op ingaan (en het vakje aanvinken dat die boodschap niet meer getoond moet worden). ;)

Succes.
RobertN
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 juni 2006, 19:07
    unknown unknown

Bericht door RobertN »

Ik heb er nu Outpost op gezet. Bedankt voor de tip.
Robert
Plaats reactie