Rechtsklikmenu gekaapt?

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Plaats reactie
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Rechtsklikmenu gekaapt?

Bericht door Ria »

Als ik op deze site kom: http://www.iomx.com/download/antivirus_softwares.htm en ik klik rechts op de verschillende links naar Free antivirus software dan krijg ik in Firefox geen contextmenu maar een nieuwe site. Ook zie je soms een reclamepopup zonder toolbar als je er op klikt.

Ik heb niet veel op met de site, maar ik vraag me af hoe dit kan gebeuren... :(
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Tja daar heb ik dus ook een erge hekel aan...
Maar gelukkig is er de extensie: Allow Right-Click...

http://update.mozilla.org/extensions/mo ... &category=

Als je die installeert, kun je rechtsklikken waar je maar wilt :lol:
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Het is niet zozeer de kwestie of er hulpmiddeltjes zijn die dit tegengaan, maar ik vraag me af hoe het kan dat het in Firefox mogelijk is dergelijke scripts te laten uitvoeren zelfs al heb je deze mogelijkheid in Options uitgevinkt.

Natuurlijk kan je Javascript ook uitschakelen, dan bereik je hetzelfde, maar daar gaat het mij niet om. :)
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ria schreef:Het is niet zozeer de kwestie of er hulpmiddeltjes zijn die dit tegengaan, maar ik vraag me af hoe het kan dat het in Firefox mogelijk is dergelijke scripts te laten uitvoeren zelfs al heb je deze mogelijkheid in Options uitgevinkt.
Was ik ook al achter inderdaad...
Dat was ook het eerste waar ik naar ging kijken, maar inderdaad zonder resultaat.
Maar valt het beschrevene wel onder disable or replace context menus?
Plaats reactie