Pek-met-veren voor spammers.

Hierin kan alles wat te maken heeft met beveiliging op het Internet. Bijvoorbeeld het beveiligd versturen van emails of het voorkomen van adware, spyware en andere ongewenste software.
Plaats reactie
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Pek-met-veren voor spammers.

Bericht door common sense »

Ook zo ziek van Spammers?

Geef ze de "pek-met-veren":
http://undeadly.org/cgi?action=article& ... 1108134508

Big tnx to the OpenBSD community for spamd and pf :!:
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Ik snap er echt helemaal niets van. Jammer want ik hou niet van spam :(
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
rappie pappie
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19 januari 2006, 14:01
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

vulture schreef:Ik snap er echt helemaal niets van. Jammer want ik hou niet van spam :(
Hij bedoelt gewoon dat je Openbsd moet gebruiken.En je eigen poorten dokter moet worden om van je spam af te komen.(Dus je wordt dan echt je eigen personal firewall) :P Dat lukt met thunderbird ook fantastisch. :) De makkelijkste manier is niet overal zomaar je e-mail adres achterlaten. :wink:

:lol: Dus krijg je een nieuw baantje erbij de hele dag.(Poortwachter) :lol: :shock: (Paranoide)

Maar rappie er zijn ook spambots.Ja weet ik.Maar daar helpt Openbsd ook niet tegen. :wink:
Afbeelding
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

spamfighting

Bericht door common sense »

Rappie pappie schreef:Hij bedoelt gewoon dat je Openbsd moet gebruiken.
8) jij snapt 'm
Rappie pappie schreef: En je eigen poorten dokter moet worden om van je spam af te komen.
Dat mag, maar als je een systeembeheerder hebt mag je die ook gebruiken.
Dit linkje is echt iets voor het redden van een totaal slecht beheerde mailserver of een systeembeheerder die 't ook niet zo goed snapt :wink:
Rappie pappie schreef: Dat lukt met thunderbird ook fantastisch. :) De makkelijkste manier is niet overal zomaar je e-mail adres achterlaten. :wink:
Klopt als zwerende vinger. Het Bayesian filter in Thunderbird is idd fantastisch, maar voorkomt niet dat mailservers overlopen van de spam...
Vaak is een vervelend bijprodukt van een slecht beheerde mailserver dat de "ham" (= gewenste mail) ook onder de tafel raakt ivm snel overlopende disks.
Dit inline OpenBSD filter is el-cheapo en erg effectief. Werkt ook prima op PCtje met 2 netwerkkaartjes. BTW er zijn veel mailservers die geen "tarpit" met hun blacklist koppelen. Dom-dom-dom, zo gaat ook veel bandbreedte naar de spammers!
Plaats reactie