Het voordeel is wel het tijdsurfen, je bent alleen online als je op het internet zit (verbinding wordt automatisch na x minuten verbroken)
En die speedtouch modem kan hij ook niets aan doen, die werd hem (na een brief) toegestuurd, op het moment dat internet via de telefoonlijn ermee stopte.
later heeft een monteur alles geinstalleerd (zou grappig zijn als ik er toen al zenwalk op had gezet

Ik denk sowieso dat hij zijn abbonement maar eens moet upgraden, want hij wil ook muziek gaan downloaden. Op die manier zal tijdsurfen duurder worden dan 'echte' adsl.
De downloadspeed is trouwens 20KB/s
Maar verder werkt Zenwalk goed, ik heb precies geinstalleerd wat hij wilde (internetbrowser, e-mailprogramma, patience en downloadprogramma (frostwire).
Als laatste heb ik automatisch aanmelden ingesteld. Nu zit ik nog te denken of ik hem het root password moet geven, want het is eigenlijk niet nodig...
De computer staat nu nog hier. Morgenavond komt hij me ophalen, en dan zou ik bij hem eens kijken of ik tijdsurfen werkend krijg.
Handmatig internet aan/uit zetten is ook mogelijk in de modem. Maar als je dat een keertje vergeet wordt het erg duur....