Servicepack 2 voor Windows XP heeft dat wel zin?

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Bill
    unknown unknown

Servicepack 2 voor Windows XP heeft dat wel zin?

Bericht door Bill » 7 september 2004, 20:52

Heeft een update Servicepack 2 voor Windows XP wel zin , ik heb mij goed beveiligd met diverse programmaas die goed werken, met die update heb ik mogelijk weer ellende met de bestaande programma's die ik dan wel moet verwijderen, iemand al ervaring met de update?

Gert-Paul
    unknown unknown

Bericht door Gert-Paul » 7 september 2004, 21:23

Kijk eerst eens in deze lijst van microsoft om te zien of jouw programma erbij staat.

Als jouw programma daar niet bij staat (of als er een update beschikbaar is) zou ik SP 2 uiteindelijk wel installeren. Naast updates van IE en OE, zitten er ook andere dingen in om Windows veiliger te maken.

Ik heb hem gisteren al wel gedownload, maar wacht denk ik nog eventjes met installeren. Eerst voor de zekerheid eventjes een goede backup maken etc.

Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik » 7 september 2004, 23:23

Ik heb vanmiddag de SP2 geupdated en geinstalleerd, vervolgens gelijk de xp-firewall en automatische updates en beveiligingsinstellingen uitgezet (andere firewall and andere virusscanner en updates wil ik in eigen beheer houden) en tot nu toe draait het als een tierelier! De enige bug , maar misschien komen er wel meer, die ik tot nu toe ben tegengekomen is dat de verbinding weergave in de werkbalk (de twee pctjes die je ziet) weg is en die wilde ik te voorschijn halen door op netwerkverbindingen te klikken in het configuratiescherm en ik krijg dan een leeg scherm :shock: , geen lan-verbinding te zien, helemaal niks! waar dat ding gebleven is, is me een raadsel. Tot nu toe verder alles OK.

sc00zy
    unknown unknown

Bericht door sc00zy » 8 september 2004, 0:20

Ik heb SP2 nu op drie systemen draaien zonder enige problemen (tot nu toe) 8)
Bij de eerste poging kreeg ik een error dat hij atapi.sys niet kon vinden... dat had met Daemon Tools te maken.
Die heb ik dus even gedeinstalleerd en daarna geen problemen meer gehad...

p.s. Ook op illegale versies van Windows XP werkt SP2... :twisted:

nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana » 8 september 2004, 6:54

sc00zy schreef:Die heb ik dus even gedeinstalleerd en daarna geen problemen meer gehad...
Op http://windowsxp.prikpagina.nl las ik dat in het geval van Daemon Tools je dit kunt deinstalleren, maar daarna ook weer kunt installeren en dat het dan wel weer werkt. Kortom, misschien iets om eens te proberen als je die services weer terug wilt...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu

sc00zy
    unknown unknown

Bericht door sc00zy » 8 september 2004, 9:42

Ik had ook gelezen op www.tweakers.net dat Alcohol 120% ook gedeinstalleerd dient te worden mocht je deze op je pc hebben staan.

Daemon Tools heb ik nog niet weer geinstalleerd, maar kan me niet voorstellen dat dit problemen zal geven...

n0rax
    unknown unknown

Bericht door n0rax » 13 september 2004, 19:31

Gert-Paul schreef:Kijk eerst eens in deze lijst van microsoft om te zien of jouw programma erbij staat.

Als jouw programma daar niet bij staat (of als er een update beschikbaar is) zou ik SP 2 uiteindelijk wel installeren. Naast updates van IE en OE, zitten er ook andere dingen in om Windows veiliger te maken.

Ik heb hem gisteren al wel gedownload, maar wacht denk ik nog eventjes met installeren. Eerst voor de zekerheid eventjes een goede backup maken etc.

Welk programma gebruikt je voor een backupo van je systeem te maken ...? :roll:

nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana » 13 september 2004, 19:43

n0rax schreef:Welk programma gebruikt je voor een backupo van je systeem te maken ...?
Als je een nieuw onderwerp wilt aansnijden kun je doorgaans het beste er een nieuw onderwerp voor aanmaken dan het toevoegen onderaan een discussie die er enigszins bij aansluit.

Ik weet niet precies wat je onder een backup verstaat. Moderne Windows-versies bieden de optie van Systeemherstel. Daarmee kun je herstelpunten maken. Daarop kun je op een later tijdstip terugkeren voor wanneer een bepaalde wijziging niet het gewenste resultaat heeft.

Je kunt natuurlijk ook bepaalde belangrijke mappen (zoals je profiel en je email) backuppen, zodat je deze persoonlijke gegevens in elk geval terug kunt zetten als er ergens iets mis gaat.

Ook kun je met iets als Norton Ghost je systeem backuppen. Daarmee maak je in feite een backup van een gehele partitie. En die kun je vervolgens in zijn geheel terugzetten.
Als je een gratis alternatief wilt voor Norton Ghost, dan kun je eens een kijkje nemen op deze startpagina: http://freeware.pagina.nl
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu

n0rax
    unknown unknown

Bericht door n0rax » 13 september 2004, 20:17

Okee nirwana , Ik zal het de volgende keer in een nieuw onderwerp plaatsen ....:oops:

Maar ik bedoelde eigelijk een programma om image te maken als het niet goed mocht gaan met SP2... (daarom heb ik het in dit topic gevraagd ... )en welke je het beste kan gebruiken ..waar men de beste ervaringen mee heeft ect... :roll:

Greetz,
n0rax

nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana » 13 september 2004, 20:38

n0rax schreef:Okee nirwana , Ik zal het de volgende keer in een nieuw onderwerp plaatsen ....
Dat is in elk geval goed voor het aantal mensen dat van jouw vraag/probleem op de hoogte worden gesteld. Een nieuw onderwerp valt nu eenmaal meer op. En het houdt het geheel natuurlijk ook wat overzichtelijker.
n0rax schreef:Maar ik bedoelde eigelijk een programma om image te maken als het niet goed mocht gaan met SP2... (daarom heb ik het in dit topic gevraagd ... )en welke je het beste kan gebruiken ..waar men de beste ervaringen mee heeft echt...
Ik denk dan dat de meesten Norton Ghost zullen aanraden, want dat is min of meer het bekendste programma op dat gebied. Ook is er het programma True Image van Acronis (of EasyComputing).

En er zijn wat freeware varianten van dergelijke programma's. Maar ervaringen heb ik er zelf nauwelijks mee, dus dat laat ik aan anderen over.
Met vriendelijke groet,

Martijn

Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik » 16 september 2004, 7:28

Ik heb goede ervaringen met Drive Image van PowerQuest (Partition Magic) maar uiteindelijk maak ik geen images meer, vroeg of laat kom jer toch voor een 'schone' installatie te staan. Het is wel even slikken maar daarna is alles weer top!

Visual
    unknown unknown

XP Servicepack 2

Bericht door Visual » 1 oktober 2004, 18:45

Na de installatie van SP2 is mijn PC gestopt met functioneren. Het loopt reeds vast in het opstartscherm. De update is gebeurt via automatische update. Had ik dit geweten was het nooit gebeurd natuurlijk. Het is een ramp. Ik zal alles moeten formatteren. UUUUUUREN zinloze arbeid. WIE WEET HIERMEE RAAD!!!! Is er iemand die een andere oplossing heeft ?

Gast
    unknown unknown

Re: XP Servicepack 2

Bericht door Gast » 2 oktober 2004, 5:20

Visual schreef:Na de installatie van SP2 is mijn PC gestopt met functioneren. Het loopt reeds vast in het opstartscherm. De update is gebeurt via automatische update. Had ik dit geweten was het nooit gebeurd natuurlijk. Het is een ramp. Ik zal alles moeten formatteren. UUUUUUREN zinloze arbeid. WIE WEET HIERMEE RAAD!!!! Is er iemand die een andere oplossing heeft ?
Ik heb juist hetzelfste :?

Cisse
    unknown unknown

Bericht door Cisse » 2 oktober 2004, 5:42

Hoe vind ge dat, ik ben diegene die hierboven iets gezet heb zonder geregistreerd te zijn, nu heb ik me wel geregistreerd, ik snap er geen bal van, er gebeuren rare dingen met die servicepack 2 geiinstalleerd te hebben :?

MVG

CISSE

nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana » 2 oktober 2004, 9:52

Ik hoop dat jullie beiden een ASUS-moederbord hebben en dat een upgrade van de BIOS dit probleem kan verhelpen, zoals wordt aangegeven in http://archives.neohapsis.com/archives/ ... /0081.html

En op http://isc.sans.org/xpsp2.php vermeldt Ed het volgende:
I encountered a big problem after installing SP2 with the ASUS P4P800-VM motherboard. With bios v1008 the machine hang during the start of boot services, even safe boot hang, and the last started device in the log was "mup.sys"
After flashing the bios to version 1012, the machine completed the
boot process and was windows XP working again.
(I didn't try the version 1009 nor 1011, which are also available for
download on the asus-site)
Kunnen jullie Windows XP nog wel in Safe Mode opstarten of komt de PC daar ook al niet ?
Met vriendelijke groet,

Martijn