nirwana schreef:adri schreef:Nadeeltje: Vista is dan zo lek als een zeef.
Hoezo lek ? Net zo lek als voorgaande Windows-versies, neem ik dan aan. Je bent dan weer beheerder op je systeem en dat brengt inderdaad een zeker risico met zich mee. Maar als Windows-gebruiker ben je volgens mij niet anders gewend, want het werkt al jaren op die manier.
Tja, alles went.
@Sebazzz:
Op zich schijnt dat hele UAC qua beveiliging niet eens zo slecht te zijn, maar ja, als mensen dat uit gaan zetten (wat je ze nauwelijks kwalijk kunt nemen), dan blijft er van die beveiliging dus bitter weinig over. Wat dat betreft sloeg nirwana de spijker aardig op zijn kop: "als Microsoft zich met beveiliging bezig gaat houden, dan wordt het er niet leuker op voor de gebruiker".
Kortom, ze hebben een beveiligingssysteem in elkaar geknutseld wat op papier goed in elkaar steekt, maar wat in de praktijk grotendeels genegeerd (=uitgezet) zal worden (schat ik).
Ik las pas nog ergens (weet niet meer waar) dat één of andere hoge pief bij MS zelf al aangaf dat hij verwacht dat de beveiliging van Vista binnen afzienbare tijd niet veel meer om het lijf zal hebben dan die van XP nu...
Bij de introductie van W98 werd al rondgebazuind dat nu eindelijk een eind gemaakt zou worden aan virussen etc., we weten hoe het gelopen is.