Goede gratis Firewall
-
Goede gratis Firewall
Welke goede en gratis Firewall gebruiken jullie op windows?
-
Re: Goede gratis Firewall
sygate personal firewall.moZes schreef:Welke goede en gratis Firewall gebruiken jullie op windows?
gratis issie in elk geval. of ie goed is? geen idee. misschien weet jij dat?

-
- Beheerder
Comodo Firewall. Stelt wat mij betreft iets teveel vragen, maar dat is in elk geval wel errug veilig.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
- Moderator
-
- Beheerder
En ik maar denken dat jij een Linux-man bent...adri schreef:Laatste gratis versie van Outpost.
Zanikt nooit, alleen als je software geüpdate hebt.
Klein, licht en komt er in de Shields Up test nog puik uit.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
-
- Moderator
Ja, wrijf het er maar in...nirwana schreef:En ik maar denken dat jij een Linux-man bent...adri schreef:Laatste gratis versie van Outpost.
Zanikt nooit, alleen als je software geüpdate hebt.
Klein, licht en komt er in de Shields Up test nog puik uit.

Ik heb op één pc een dualboot Slackware/W2000.
Want Windows nodig voor een softwarepakket dat Window-only is (nee, geen Linux vervangers en ook WINE is geen optie) dat ik voor mijn werk nodig heb. Dus gem. één keer in de twee weken start ik het gehate Windows op om wat gegevens in te voeren, uit te lezen, etc.
En daar draait dus nog steeds die Outpost firewall op.
En AVG anti-virus.
En Spybot S&D.
En CrapCleaner.
Allemaal bocht die je op Linux niet nodig hebt.

En wat is Windows traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Zo, nu kan ie wel weer eventjes.

-
- Beheerder
Voor een firewall vind ik dat minder van belang dan voor een virusscanner. Maar goed, als je firewall lekt blijkt te zijn, dan kun je wel eens een probleem hebben. In elk geval heb je dan een geval van schijnveiligheid te pakken.moZes schreef:Sygate en Outpost lijken beide niet meer gratis, alleen in oudere versies en hoe belangrijk is het dat ze ge-update worden?
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn