zoekmachine Clusty

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Heidi
    unknown unknown

zoekmachine Clusty

Bericht door Heidi »

Op ZDNet kan je een artikel lezen over een nieuwe zoekmachine Clusty: http://www.zdnet.be/news.cfm?id=39479 De zoekmachine zelf kan je vinden op http://clusty.com/ . Leuk is dat je Clusty meteen kan toevoegen aan de search bar van Firefox/Mozilla als je dat wil.
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Hoewel ik een echte Google-fan ben, lijkt het erop dat er een paar kapers op de kust verschijnen.
Allereerst de genoemde 'clusty' (vreselijke naam trouwens, maar ja); wat een dochter lijkt te zijn van Vivisimo.
Verder hebben we A9 van Amazon (die intern gebruik maakt van Google).

Zo op het eerste gezicht lijken beide search enginges erg handig. Ik denk dat ik voorlopig maar even Clusy ga proberen als default search engine.
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Waar doet deze Clusty-zoekmachine me toch aan denken ? Dit principe heb ik wel eens eerder gezien, maar toen werkte het nog niet in Mozilla.

Update: Zoeken.nl gebruikt ook een of andere cluster-technologie, maar ik bedoelde toch iets dat nog dichter in de buurt van Clusty kwam. Maar dat was dan vast een voorloper van Clusty of ik bedoel Vivisimo zelf.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Clusty Toolbar Extensie

Bericht door Ria »

Ik vind de Clusty Toolbar for Firefox fantastisch. Je hoeft je muis alleen maar boven een woord op de pagina te houden of er verschijnen opties in het rechtsklikmenu:

Search web for ...
Search encyclopedia for ...
Encyclopedia Clip for ...
Dictionary Clip for ...

De laatste twee zijn tooltipachtige popups.
Een nadeel is de toolbar, maar die kan je wegkrijgen met wat CSS:

Code: Selecteer alles

#clustybar {
display: none;
}
Een dikke aanrader!
heidi
Berichten: 22
Lid geworden op: 3 oktober 2004, 10:46
Locatie: Brugge
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Clusty Toolbar Extensie

Bericht door heidi »

Ria schreef: Een nadeel is de toolbar
Eerlijk gezegd vind ik dit wel een grappige opmerking, 'k denk dat de meeste mensen deze extensie juist downloaden omdat ze die toolbar willen hebben :wink: Maar volgens mij kan je die wel makkelijker wegdoen door te gaan naar view->toolbars->clusty afvinken

Goed, vind ik, is dat hij automatisch de inhoud van de googlebar kopieert naar z'n eigen toolbar, nu maar hopen dat het omgekeerde binnenkort ook mogelijk zal zijn.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Clusty Toolbar Extensie

Bericht door nirwana »

heidi schreef:
Ria schreef: Een nadeel is de toolbar
Eerlijk gezegd vind ik dit wel een grappige opmerking, 'k denk dat de meeste mensen deze extensie juist downloaden omdat ze die toolbar willen hebben.
Probleem is dat iedere zoekmachine wel een eigen toolbar heeft. En allemaal hebben ze ongeveer vergelijkbare functies in die balk. Daarom is het zoekveld van Firefox ook zo handig. Daaraan koppel je via MyCroft gewoon zoekmachine-definities en dan heb je niet meer voor iedere zoekmachine een aparte werkbalk nodig.
En voor de zoekmachine die je het beste bevalt kun je daarnaast nog een werkbalk installeren als je dat zou willen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

heidi schreef:
Ria schreef: Een nadeel is de toolbar
Eerlijk gezegd vind ik dit wel een grappige opmerking, 'k denk dat de meeste mensen deze extensie juist downloaden omdat ze die toolbar willen hebben
Nee, de enige functie van de Clustybar die ik waardeer is het verschijnen van de Clustyclips in het rechtsklikmenu. Die zijn handiger, sneller en beter dan elke andere plugin of extensie. Bovendien hoef je niets te selecteren. Je muis erboven houden volstaat.
Maar volgens mij kan je die wel makkelijker wegdoen door te gaan naar view->toolbars->clusty afvinken
Natuurlijk wel, maar dan werken de clips niet meer... tenminste hier niet. En met wat CSS-tovercode kan je alles wat je wil geruisloos onzichtbaar maken en toch de functies houden die je wil.
Plaats reactie