Vraag m.b.t. tot online gamen... redelijk belangrijk!

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Jon D'oh
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 oktober 2004, 18:11
    unknown unknown

Vraag m.b.t. tot online gamen... redelijk belangrijk!

Bericht door Jon D'oh »

He,

Ik heb eigenlijk een simpele vraag: is er sprake van een grote hoeveelheid datastream tijdens het spelen van het spel Counterstrike? (download je veel tijdens het spel zelf, of ervoor)
Ben zelf een Counterstrike-leek, ik vraag dit omdat m'n broertje nogal op z'n nek wordt gezeten door m'n pa, die te kampen heeft met hoge rekeningen :)
Iemand een idee?

dank je!
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik denk dat je deze vraag beter kunt stellen op een Counterstrike gerelateerd forum...
...ook de antwoorden zullen waarschijnlijk van betere kwaliteit zijn ;)

Het prikbord van counterstrike.pagina.nl
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Vraag m.b.t. tot online gamen... redelijk belangrijk!

Bericht door sc00zy »

Jon D'oh schreef:Ik vraag dit omdat m'n broertje nogal op z'n nek wordt gezeten door m'n pa, die te kampen heeft met hoge rekeningen :)
Iemand een idee?
Misschien moet je vader eens kijken naar een 'breedbandje' :lol:
Jon D'oh
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 oktober 2004, 18:11
    unknown unknown

Bericht door Jon D'oh »

haha...

heb ik 'm al vaak geprobeerd aardig duidelijk te maken... gelukkig woon ik niet meer thuis, anders zou er een dagelijks conflict aan de gang zijn :)
dank je, trouwens!
Irmen
Moderator
Berichten: 315
Lid geworden op: 3 november 2003, 23:09
Locatie: Woerden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Irmen »

Zit je broertje via een inbel-verbinding te counterstriken?
Dan zou ik me zeker geen zorgen maken over hoeveelheden datastream, want dat is voor een inbelverbinding zo weinig, dat er geen enkele inbelverbinding bestaat waar je ook nog eens voor je data transfer moet betalen 8)
Je betaalt alleen telefoonkosten.
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Maar worden die hoge rekeningen veroorzaakt door wat je download ? Normaal gesproken worden de telefoontikken in rekening gebracht en dan heb je het puur over de duur dat je aan het spelen bent. Des te langer je online bent, des te duurder wordt het. Onafhankelijk van hoeveel je downloadt.
Dus houdt dat ook even in het achterhoofd. Dan lijkt het beperken van de gametijd me beter... of inderdaad een tikloos abonnement bij een breedbandprovider.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Jon D'oh
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 oktober 2004, 18:11
    unknown unknown

Bericht door Jon D'oh »

nirwana schreef:Maar worden die hoge rekeningen veroorzaakt door wat je download ? Normaal gesproken worden de telefoontikken in rekening gebracht en dan heb je het puur over de duur dat je aan het spelen bent. Des te langer je online bent, des te duurder wordt het. Onafhankelijk van hoeveel je downloadt.
Dus houdt dat ook even in het achterhoofd. Dan lijkt het beperken van de gametijd me beter... of inderdaad een tikloos abonnement bij een breedbandprovider.
Weet ik.
Het is heel simpel: een in mijn ogen ontoereikend ADSL abonemment bij HetNet. ik geloof 1500 mb aan limiet per maand voor een heel gezin...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ach so, ADSL met een datalimiet. Tja, dan moet je eens op zoek naar iets met een fair-use-policy (tenminste als gamen daar ook onder valt). Die basic ADSL-abonnementen zijn om een beetje leuk mee te surfen en mail te lezen. Niet om ermee te gamen of veel mee te downloaden.

Als de manier waarop het gezin het abonnement gebruikt verandert, dan moet het abonnement mee kunnen groeien. Dan kun je ervoor kiezen het abonnement te upgraden of het gebruik te wijzigen (broerlief terug naar de single player mode of stuur hem eens naar een LAN-party; een thuisnetwerkje met een aantal vrienden erbij kan ook helpen).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

nirwana schreef:Die basic ADSL-abonnementen zijn om een beetje leuk mee te surfen en mail te lezen.
ADSL basic van KPN heeft juist een fair-use policy. Toen ik nog thuis woonde in ieder geval hadden we ongeveer 20 GB per maand aan downloadverkeer. Dat schijnt nog vrij weinig te zijn vergeleken met veel anderen die ook nooit klachten van hun isp kregen. ADSL met datalimiet heet vaak lite.
Als je je abonnement dus naar basic upgradet, zal je wel veilig zitten.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

HetNet is ook van KPN, maar dat maakt in dit geval weinig uit...
ahum...
    unknown unknown

counterstrike

Bericht door ahum... »

waar kan ik het spel downloaden :oops:
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: counterstrike

Bericht door ByteWarrior »

ahum... schreef:waar kan ik het spel downloaden :oops:
Counterstrike kan je kopen in de winkel. Downloaden zou niet echt ...ahum... legaal zijn, zeg maar.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Counterstrike is een gratis mod voor Half-Life, dus als je Counterstrike wil spelen moet je eerst Half-Life kopen/downloaden inderdaad. Daarna moet je effe Googlen om effe de mod te downloaden, maar dat moet niet zo'n probleem zijn lijkt me. Half-Life downloaden is op zich overigens ook niet zo lastig.
Plaats reactie