Wie helpt me op weg met Jabber...

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Manni
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 november 2004, 16:23
    unknown unknown

Bericht door Manni »

ByteWarrior schreef: Bedoel je niet JISP. ;-)
Had ik dat weer eens misspeld? (gewoon ziek hoeveel typefouten ik soms maak :cry: )

Maar ik bedoelde idd Jisp; er staat op de linksite die ik gaf onderin bij misc.Stuff een link naar "Crystal Iconsets for Psi". Daar staan (vind ik :wink: ) veel mooiere icons tussen dan de standaard 0.9.2.

PS.Bij anderen vanavond ook msn.jabber.dk niet inlogbaar? (amsn werkte ook niet goed)
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Manni schreef:PS.Bij anderen vanavond ook msn.jabber.dk niet inlogbaar? (amsn werkte ook niet goed)
Nee hoor, ben de hele avond al onafgebroken online...
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Manni schreef:
ByteWarrior schreef: Bedoel je niet JISP. ;-)
Had ik dat weer eens misspeld? (gewoon ziek hoeveel typefouten ik soms maak :cry: )
Het ging niet over de spelfouten hoor, het ging over de link. De link die ik geef is een "officiële" website waar je .jisp's kan downloaden. De website ligt momenteel wel stil omdat de JEP verouderd is, maar daar wordt aan gewerkt (door de Pandion en de Psi-peeps)
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik ben voorlopig weer terug naar MSN en ICQ...
Psi mist in mijn ogen nog een en ander zoals het versturen en ontvangen van bestanden naar MSN gebruikers.
Het weergeven van custom emoticons en avatars van MSN gebruikers...

Ik kom over een tijdje wel weer kijken om het "jabber"hoekje ;)
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

sc00zy schreef:Ik ben voorlopig weer terug naar MSN en ICQ...
Spijtig :(
Psi mist in mijn ogen nog een en ander zoals het versturen en ontvangen van bestanden naar MSN gebruikers.
Correctie: de transports missen dit.
Het hoofddoel van Jabber is niet om met personen op andere netwerken te praten (laat staan bestanden te versturen). Think about it: je kan met MSN ook geen berichten sturen naar een Jabbernetwerk... ;-)

Maar ik versta je punt wel. Verbetering is echter in de maak. Vergeet niet dat Jabber eigenlijk nog in zijn kinderschoenen staat. Jabber is trouwens wel een open, aanvaarde webstandaard. Als je dus een standaardenfreak bent (like me), dan wil je daar wel wat voor opgeven...
Het weergeven van custom emoticons en avatars van MSN
Deze 'feature' heb ik eigenlijk nog nooit gemist. En als Jabber dit zou bieden, zou ik het toch direct uitschakelen. Bloat volgens mij, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk...
Ik kom over een tijdje wel weer kijken om het "jabber"hoekje
Daar hou ik je aan. ;-)
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

;)

Trouwens... www.jabber.dk lag de hele ochtend plat, wat ik wel een beetje jammer vond en me mede deze (verkeerde) weer in heeft geduwd...
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

sc00zy schreef:Trouwens... www.jabber.dk lag de hele ochtend plat, wat ik wel een beetje jammer vond en me mede deze (verkeerde) weer in heeft geduwd...
Daar zit net de kracht van Jabber... Als de ene server plat ligt, houdt niets je tegen om een andere te gebruiken. Ik heb trouwens niet gezegd dat jabber.dk de beste server is, je mag gerust jabber.org of amessage of nog iets anders gebruiken als je dat wilt. :-)

Ik moet toegeven dat Jabber nog groeipijnen heeft, net zoals Firefox had in het begin. Zo nu en dan lukt er iets niet (of gaat het niet op de manier die jij wilt). Ik gebruik het nu al echter meer dan een jaar en heb nog niet al te veel problemen gehad. En zelfs als er problemen zijn, dan volgt er meestal snel een oplossing. ;-)
Plaats reactie