HD back up

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

HD back up

Bericht door PrinceGoldFreak »

Hallo allemaal,

Gekke vraag (heeft niks met Mozilla te maken) dus daarom hier geplaatst.

Over een paar weken ga ik voor 3 dagen op spotter trip naar Duitsland, en neem dus ook mijn Canon EOS mee, met CF geheugen.

Nu heb ik al een tijdje een externe HD behuizing van MyCom met card reader erin. o.a. ook CF. Nu ik dus op die trip al genoeg mee neem, wilde ik alleen mijn externe HD mee nemen.

Nu is mijn vraag bestaat er een programma wat ik op die extern HD kan zetten, wat draait zonder PC, en dat een back-up maakt van mijn CF-card op het moment dat ik deze erin plaats?? Voeding en externe hd is wat lichter dan laptop en externe HD.

Graag tips.

Danny
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

Hay Danny,
wat jij nodig hebt is een imagetank
wat jij wil gaat niet(helaas)
Je kan ook gewoon een paar extra kaartjes kopen, zo duur zijn die dingen niet meer. Een kaartje van van 4GB kost een tientje of vier, ik weet niet in welk formaat jij je foto's schiet, maar daar kan je aardig wat op kwijt
Wat ter sleepvaart vaart is geen schorriemorrie maar Hollands Glorie potverdorie!
bootjes waar ik op gevaren heb
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

jack2go schreef:Hay Danny,
wat jij nodig hebt is een imagetank
wat jij wil gaat niet(helaas)
Je kan ook gewoon een paar extra kaartjes kopen, zo duur zijn die dingen niet meer. Een kaartje van van 4GB kost een tientje of vier, ik weet niet in welk formaat jij je foto's schiet, maar daar kan je aardig wat op kwijt
Ik schiet in JPG, maar ik kende Image Tank niet zo, jammer dat ze niet leeg zonder HD er in te krijgen zijn, want heb hier nog een 250gig los liggen.

Danny
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

toch is zo'n imagetank geen gekke investering hoor. Zo'n kaartje is zo stuk en dan zit je met de gebakken peren
Wat ter sleepvaart vaart is geen schorriemorrie maar Hollands Glorie potverdorie!
bootjes waar ik op gevaren heb
Gebruikersavatar
PrinceGoldFreak
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:12
Locatie: Nederland
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door PrinceGoldFreak »

jack2go schreef:toch is zo'n imagetank geen gekke investering hoor. Zo'n kaartje is zo stuk en dan zit je met de gebakken peren
Dat zeker, maar alles op zijn tijd. Nu eerst een Polar filter. heb vandaag maar 4gig bij gekocht heb nu 2x 4gig CF card :D

Danny
Gebruikersavatar
jack2go
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14 oktober 2006, 19:16
Locatie: Baarn
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

Polarisatiefilter is idd wel handig als je vliegtuigen fotografeert
Wat ter sleepvaart vaart is geen schorriemorrie maar Hollands Glorie potverdorie!
bootjes waar ik op gevaren heb
Plaats reactie