Java

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    unknown unknown

Java

Bericht door the old man »

Goeden avond,

Op de één of andere manier staat op mijn computer een koppeling voorstellende een dampend kopje koffie.
Dit van Java Sun, dit zal ik zelf ergens mee binnengehaald hebben maar wat is dat eigenlijk?

En naar aanleiding van alle verhalen die ik hoor over de gevaren van Java, wil ik graag het volgende weten.

1 Wat doe ik met dit Java van Sun? (koffiekopje)

2 En wat is de relatie met de veelvuldig genoemde Java scripts (waar je mee moet oppassen begreep ik).

3 Heb ik dat nodig? durf er nauwelijks op te klikken.

Nogmaals, ik zal dat met het downloaden van iets anders wel hebben mee gehaald (mag iedereen stom vinden) maar wel wil ik graag eens weten wat het precies is, en of dit te maken heeft met bovengenoemde scripts.

Ik heb windows xp sp2 acer aspire T120 E

Het kan even duren voor ik reageer ivm. vakantie

Met vriendelijke groet,

the old man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    unknown unknown

Re: Java

Bericht door common sense »

the old man schreef: Dit van Java Sun, dit zal ik zelf ergens mee binnengehaald hebben maar wat is dat eigenlijk?
Java bestaat uit twee delen.

Ten eerste een speciale computer taal, die onafhankelijk van de computer zelf is. Dit noemt men de runtime omgeving (de JRE). Ten tweede is het een programmeer taal, die door mensen geschreven en begrepen kan worden, die kan worden omgezet naar de gelijk genaamde computer taal.

Het werkt met Windows, op de Mac en met sommige Linux versies, en natuurlijk de systemen van de firma Sun Microsystems zelf. De enige voorwaarde is dat er een virtuele Java machine op je computer staat. Het logo van Java is het kopje koffie, dus daaraan kun je het herkennen.
the old man schreef: En naar aanleiding van alle verhalen die ik hoor over de gevaren van Java, wil ik graag het volgende weten.

1 Wat doe ik met dit Java van Sun? (koffiekopje)
Er zijn gevaren aan Java, maar het hangt ervan af wat je er mee doet.
Hetzelfde als een mes, of aansteker, daar kun je je ook aan bezeren als je niet oplet. Daarnaast zijn messen en aanstekers ook gewoon handige zaken als je ze nodig hebt. Gewoon goed de Java updates binnen halen, en geen programma's uitvoeren die je niet kent, of die van onduidelijke oorsprong zijn.

Vraag hier gerust bij twijfel.
the old man schreef: 2 En wat is de relatie met de veelvuldig genoemde Java scripts (waar je mee moet oppassen begreep ik).
Java heeft totaal geen relatie met JavaScript. Dit is een veelvoorkomende verwarring. Java was een populaire marketing kreet tijdens de internet-hype. Zodoende is het toen bekende LiveScript omgedoopt in JavaScript. Ten onrechte dus.
the old man schreef: 3 Heb ik dat nodig? durf er nauwelijks op te klikken.
.
Soms heb je Java nodig voor een specifiek programma. Dus ik zou het niet zomaar weggooien. En bang hoef je er zeker niet voor te zijn. Sun Microsystems is een behoorlijk bekende naam uit de Silicon Valley.

Ze hebben een goede reputatie als experts in betrouwbare servers en workstations, zeg maar luxe PCs. Deze computers kom je vooral vaak in de wetenschap en academische wereld tegen. Dus niet in de PC shop om de hoek.
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Ik heb Java b.v. nodig om overschrijvingen te kunnen doen via postbank.nl, voor alle handeliingen anders dan overschrijvingen heb ik het daar niet niet nodig.

Het staat bij mij dus ook altijd uit, behalve wanneer het gewenst is (en dat is los van postbank.nl eigenlijk nooit).

Verder zorg ik dat ik altijd de laatste versie heb, waarin bekende potentieel gevaarlijke lekken zijn gedicht:

Code: Selecteer alles

Java(TM) Plug-in 1.6.0_07-b06

    Bestandsnaam: libjavaplugin_oji.so
    Java(TM) Plug-in 1.6.0_07
Zo denk ik dat ik de mogelijke onveilgheid qua Java op mijn systeem praktisch tot nul gereduceerd heb.
Gebruikersavatar
the old man
Berichten: 318
Lid geworden op: 2 maart 2005, 19:11
    unknown unknown

Java

Bericht door the old man »

Goede morgen,

Kan jullie nog net even bedanken voor ik met vakantie ga.
Door jullie antwoorden is mij e.e.a. een stuk duidelijker geworden.
Als ik nog eens iets tegenkom laat ik het horen.


Groet,

the old man.
"Er is meer tussen Hemel en Aarde, dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen." :roll:
Manuel
Berichten: 2539
Lid geworden op: 21 december 2004, 20:16
Locatie: Alkmaar, Nederland
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

@ the old man: Bijzonder graag gedaan, en ik wens je een fijne vakantie toe!
Plaats reactie