Map bestanden synchroniseren?

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
55marathon
Berichten: 238
Lid geworden op: 14 februari 2006, 16:24
Locatie: Hattem
    unknown unknown

Map bestanden synchroniseren?

Bericht door 55marathon »

Alweer een vraag die niet Mozilla gerelateerd is, maar vast door een fanatieke comupteraar beantwoord zou kunnen worden:

Ik zit tegenwoordig weer 1 dag in de week op school. (probeer Audicien te worden...) Heel modern wordt lesstof en huiswerk vaak via mail aangeboden. Gaat prima.

Maar nu komt het. Net als vele heb ik thuis 2 computers. Thuis staan die in een netwerkje, dus om die bestandjes te synchroniseren/netwerkmapje is niet moeilijk. Daar heb ik SyncToy voor.

Maar op het werk, waar ik deze opleiding voor volg, moet ik ook vaak opdrachten maken. Daar heb ik ook een laptop ter beschikking voor. Maar daaraan zit flink wat apparatuur gekoppeld, dus heel erg mobiel is die niet meer.

Mijn vraag is dus:

Is er een makkelijk (automatisch?) programma wat ook die laptop mee kan synchroniseren? Ik kan redelijk makkelijk de verbindingen open laten staan, dus een verbinding/netwerk o.i.d. maken zou wellicht ook kunnen.

Wie heeft er een goede tip? :roll:
Patrick, niet echt computer-nerd, maar je probeert wel eens wat...
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    unknown unknown

Bericht door Pettic »

Je zou een virtueel netwerk kunnen maken met Hamachi. Met de juiste vrijgaven kun je dan informatie uitwisselen tussen beide computers.
Gratis en voor niets.
55marathon
Berichten: 238
Lid geworden op: 14 februari 2006, 16:24
Locatie: Hattem
    unknown unknown

Bericht door 55marathon »

Oud onderwerp alweer.

Ik heb Google Docs gevonden. Dat is ruim voldoende voor wat ik wil.

Toch dank voor het meedenken!
Patrick, niet echt computer-nerd, maar je probeert wel eens wat...
Plaats reactie