Trage computer na installeren en de-installeren van database

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Robby
    unknown unknown

Trage computer na installeren en de-installeren van database

Bericht door Robby » 28 november 2004, 20:16

Vast niet het goede forum (welk formum wel?) Maar wie weet...

Op mijn Windows XP is de schermafhandeling super traag geworden nadat ik 2 a 3 databaseprogramma's heb uitgeprobeerd (hsqldb, mysql, postgressql). Ook heb ik office XP onlangs opnieuw geinstalleerd. Ik weet niet of het er iets mee te doen heeft...

Wat kan ik hier aan doen?

Robby

ByteWarrior
    unknown unknown

Re: Trage computer na installeren en de-installeren van data

Bericht door ByteWarrior » 28 november 2004, 20:34

Robby schreef:Op mijn Windows XP is de schermafhandeling super traag geworden nadat ik 2 a 3 databaseprogramma's heb uitgeprobeerd (hsqldb, mysql, postgressql). Ook heb ik office XP onlangs opnieuw geinstalleerd. Ik weet niet of het er iets mee te doen heeft...
Draaien de databases misschien nog op de achtergrond? Het fijne weet ik er ook niet van, maar meestal werken databases al een apart 'proces' op je systeem. Kan je ze terugvinden in je taakbeheer?

PS. Ga voor MySQL ;-)

nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Re: Trage computer na installeren en de-installeren van data

Bericht door nirwana » 28 november 2004, 20:52

Robby schreef:Vast niet het goede forum (welk formum wel?) Maar wie weet...
Prikbord van de WindowsXP-startpagina :)
Robby schreef:Ook heb ik office XP onlangs opnieuw geinstalleerd. Ik weet niet of het er iets mee te doen heeft...

Wat kan ik hier aan doen?
OfficeXP => OpenOffice.org

Voor zover ik weet is PostgreSQL voor Windows nog in beta (8.0 beta 5 zie ik nu als meest recente versie staan). Ik kan me daarom voorstellen dat het nog niet geheel efficient draait op dat systeem.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu

Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast » 29 november 2004, 8:15

Hoi,

Ik had de drie databases uitgeprobeerd en weer verwijderd, maar het lijkt alsof ze toch nog wat hebben achter gelaten in het geheugen wat verstorend werkt.... Ik zal eens gaan kijken op het prikbord van de windowsXP-startpagina (die beheer jij toch ook Martijn? :) )

mysql ..., ik mis de grafische schil zoals access die heeft en mysql wil graag als server fungeren, dat maakt het allemaal weer net een slag ingewikkelder voor mij ByteWarrior. Bovendien krijg ik het niet goed geinstalleerd op mijn computer.

Ik ben al enige maande aan de gang met OpenOffice Martijn, maar het valt me nog erg tegen. Het heeft wel potentie, maar voorlopig voldoet het nog lang niet aan mijn wensen.

Robby

Robby
    unknown unknown

Bericht door Robby » 29 november 2004, 8:24

Ik vergeet steeds in te loggen vandaar dat ik als gast sta gemeld.... en het automatisch inloggen schijnt niet te werken op deze site

Robby

ByteWarrior
    unknown unknown

Bericht door ByteWarrior » 29 november 2004, 9:06

Anonymous schreef:mysql ..., ik mis de grafische schil zoals access die heeft en mysql wil graag als server fungeren, dat maakt het allemaal weer net een slag ingewikkelder voor mij ByteWarrior. Bovendien krijg ik het niet goed geinstalleerd op mijn computer.
Ach, je zoekt een Access-alternatief. Spijtig om te zeggen, maar dat bestaat nog niet. Toch niet als je het simpel wilt houden. Met OOo is het wel mogelijk om een database te maken, maar dat is nog veel te ingewikkeld. Hopelijk komt er snel een databasecomponent bij...

Z_God
    unknown unknown

Bericht door Z_God » 29 november 2004, 11:07

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.kexi-project.org/

Robby
    unknown unknown

Bericht door Robby » 29 november 2004, 14:03

Interessante link Z_god... ben nu aan het downloden... Helaas wel pas in een zeer prematuur stadium....

Robby

FFuser
    unknown unknown

Bericht door FFuser » 29 november 2004, 16:18

misschien is dit iets als je een phpserver kunt draaien: http://phpmyadmin.net

graphische mysql beheerder via een browser
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5