Zoekfunctie op forums

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Zoekfunctie op forums

Bericht door Ria »

Ik heb een vraag die me allang tergt.

Als ik op een phpBB forum naar een topic zoek met bepaalde woorden waarvan ik zeker weet dat die erin voorkomen dan vang ik altijd bot. Eén woord lukt wel maar met meer woorden krijg ik geen resultaat.

Zo zocht ik in de Mozillazine-database naar de term browser.cache.check_doc_frequency. De zoekfunctie vond alleen maar "browser" of niets.

Ook zocht ik naar een code die iemand weleens gepost had om meer rijen bookmarks op de toolbar te krijgen. Het woord "wrap" kwam erin voor en hoogstwaarschijnlijk dus ook "Bookmarks Toolbar". Het woord AND ertussen werkte ook totaal niet; ik vond helemaal niks.

Dus ik hoop dat iemand me kan wijzen hoe te handelen zodat ik meer resultaten zal krijgen. Of misschien is die zoekfunctie wel gewoon écht helemaal pet.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

phpBB heeft niet echt een goede zoekfunctie. Te uitgebreid en verkeerde standaardinstellingen.

Tip: Onder de zoekbox staan twee opties. Kies daar zoeken naar 'alle' mogelijkheden (AND).

Mozillazine heeft ook de optie om Google te gebruiken om het forum te doorzoeken. Hoewel dit meestal niet werkt (wegens uitgeschakeld), is het toch de beste optie om iets te vinden...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik kan je hiermee helaas niet echt helpen. Soms heb ik ook het gevoel dat iets aanwezig zou moeten zijn (en dus gevonden zou moeten worden), maar dan komt de zoekopdracht alsnog terug zonder resultaten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

ByteWarrior schreef:phpBB heeft niet echt een goede zoekfunctie.
O dat is op zich toch al een opluchting... :shock: ik had de vraag aleens eerder gesteld op een andere forum maar kreeg geen enkele reactie.
Nou ja jammer dan.
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb ook problemen als woorden . of _ bevatten, die vat PHPBB blijkbaar wat anders op. Bij normale woorden werkt de zoekfunctie van PHPBB wel goed bij mij, maar het is vaak wel een hele kunst om wat terug te zoeken. Zeker als je een een keer wat interessant op bv MozillaZine gezien hebt, maar niet meer weet waar en wanneer..
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Tenslotte heb ik het toch gevonden, onder het keyword "wrap". Ook de woorden "bookmarks toolbar" kwamen er trouwens gewoon in voor. De TS had zijn titel slecht gekozen; daarom sloeg ik dit resultaat telkens over.
Aangezien ik toch wel zo'n 7-10 keer de vraag ben tegengekomen hoe je meer bookmarks op de toolbar kan krijgen plaats ik de css er hier even bij (niet meer toolbars maar meer rijen op één toolbar):

Code: Selecteer alles

#bookmarks-ptf {display:block}
#bookmarks-ptf toolbarseparator {display:inline}
Zelf gebruik ik altijd

Code: Selecteer alles

toolbarbutton.bookmark-item {
  padding: 2px !important;
}
of

Code: Selecteer alles

.bookmark-item > .toolbarbutton-text {
margin: 0 1px !important;
}
(afhankelijk van het thema) om de ruimte tussen de bookmarks kleiner te maken zodat er nog net één bookmarkje meer bijkan.
Plaats reactie