Hoe je ineens 4 weken zonder internet zit

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    Linux Firefox

Hoe je ineens 4 weken zonder internet zit

Bericht door Koen_92 »

Eindelijk, na 4 weken heb ik thuis weer internet. Het was echt een ramp om dit goed te krijgen. Ook was het erg duur (helpdesk bellen met je mobiel is echt niet goedkoop). Ik zal het uitleggen, lees en huiver.

Vorig jaar zijn wij overgestapt van Planet Internetplusbellen (tegenwoordig is dat van KPN), naar Telfort. De voornaamste reden was omdat het goedkoop is. Echter hadden we na de overstap meteen al spijt. Het internet deed het goed (op af en toe storing na), maar de telefoon was echt rampzalig. Af en toe ging de telefoon en was er niemand aan de lijn. Af en toe waren we zonder reden geheel onbereikbaar. Ook was de gesprekskwaliteit rampzalig: Soms vielen hele stukken van het gesprek gewoon weg. Natuurlijk hebben we de helpdesk nog gebeld. Daar zit je zo 10 minuten te wachten voor je iemand aan de lijn hebt en de helpdesk kost 30 cent per minuut. De enige tips die we kregen waren de modem resetten en de firmware updaten, iets dat het probleem niet oploste. Helaas zaten wij hier nog 2 jaar aan vast.
In mei dit jaar ging Telfort ineens de prijzen verhogen. In hun algemene voorwaarden stond dat je dan het contract mocht verbreken. Iets wat wij toen natuurlijk meteen gedaan hebben. We hebben toen internet aangevraagd bij Het Net. Toen we een bevestiging van deze aanvraag kregen, bleken er een aantal fouten in te zitten. Na de helpdesk gebeld te hebben (kostte 45 cpm), bleek dat dit niet meer te wijzigen was. Deze aanvraag werd dus geannuleerd en we moesten dus een nieuwe aanvraag doen. Van deze aanvraag kregen we weer een bevestiging thuis (nu klopte alles wel) en we zouden binnen een week het nieuwe internet modem ontvangen. Maar na 2 weken hadden we nog niets binnen. We hebben toen dus maar weer de helpdesk gebeld en wat bleek: We waren niet eens klant bij hun! Ze hadden onze aanvraag nergens meer in de computer staan! Ze konden voor ons alsnog een nieuwe aanvraag doen, maar dit zou minimaal 4 weken duren, dus zouden we pas half juni internet bij Het Net hebben. Dit terwijl het internet van Telfort 1 juni afliep. Om 2 weken zonder internet te zitten en dan maar zien of de aanvraag deze keer wel aankomt bij Het Net hadden we geen zin in. Daarom hebben we Telfort gebeld om onze 'annulering' te annuleren. Dit was nog mogelijk. We bleven dus bij Telfort met haar gebreken. Gelukkig hebben we nu dus niet zonder internet gezeten.

Tussen mei en nu is er bij Telfort een hele hoop verbeterd. We hebben bijna geen storingen meer en ook de telefoon werkt weer zoals het hoort. Dit is waarschijnlijk te danken aan de Consumentenbond en Radar die Telfort een aantal keer op het matje geroepen hebben (de uitzendingen staan nog online op trosradar.nl). We zijn in de tussentijd dus een heel tevreden klant geworden en we zouden voorlopig ook niets anders meer willen. Ook is Telfort nog steeds de goedkoopste.

Eind oktober ging het echter flink mis: Ineens brandden zowel het internetlampje, als het phone-lampje, als het dsl-lampje niet meer. We hebben toen de helpdesk gebeld (die ineens maar 1 cpm was en ook had je binnen 5 minuten de juiste medewerker aan de lijn) en gevraagd of er misschien een bekende storing was. Die was er niet. We moesten een aantal handelingen verrichten, zoals bedrading controleren, modem resetten, enz.) Dit bleek allemaal niet te helpen. Telfort zou iemand van KPN langssturen. We moesten ons mobiele telefoonnummer geven en zouden binnen drie dagen door KPN worden teruggebeld. We hebben toen zelf Telfort maar weer gebeld. Daar bleek dat ze een typefout hebben gemaakt bij het invoeren van ons mobiele nummer. Ze zeiden dat KPN opnieuw zou proberen te bellen binnen drie dagen. Dit gebeurde weer niet. Dus wij maar weer Telfort bellen. Toen bleek dat het foute nummer weer was teruggezet in de computer van KPN! Een nummer invoeren lukt daar dus wel, maar wijzigen blijkt niet mogelijk te zijn. Telfort zou KPN persoonlijk bellen om ons nummer juist door te geven. Na 3 dagen gebeurde het eindelijk: We werden gebeld door KPN.
Op dit moment zitten we dus al anderhalve week zonder internet of telefoon en het enige wat we bereikt hebben is dat KPN ons kan bellen op ons mobiele nummer. Het eigenlijke probleem was nog niet eens ter sprake gekomen!
KPN zei dat ze binnen drie dagen een monteur zouden sturen. Dit gebeurde niet. Dus wij Telfort maar weer bellen. Telfort wist ook niet hoe dit kon en ze zouden ons de volgende dag terug bellen. De volgende dag werden we daadwerkelijk teruggebeld. We kregen te horen dat er binnen drie dagen een monteur zou komen. Maar die kwam weer niet. Echter werden wij gebeld door KPN. Zij zeiden dat ze het probleem gevonden hadden: We waren op de 1 of andere manier geen klant meer van Telfort. Een andere provider had onze lijn overgenomen. Tegenwoordig mag dat namelijk zomaar, om het overstappen makkelijker te maken. Een provider mag een lijn zomaar overnemen en hoeft enkel een bericht bij de oude provider achter te laten. Welke provider onze lijn had overgenomen konden ze niet zeggen, want er was geen bericht achter gelaten! Ze konden wel zien dat het of KPN of Het Net was, dit konden ze zien aan een servicenummer. Wij hebben toen de helpdesk van Het Net gebeld (10 cpm). Daar kreeg je een keuze menu, waar je niet weet wat je in moet toetsen. Hier hebben we dus maar wat gegokt. We hebben gevraagd waarom hun onze lijn hadden overgenomen. We kregen als antwoord:
"Dat kunnen wij niet gedaan hebben, want U bent geen klant bij ons".
Wij: "Maar het is wel gebeurd, hoe kan dat dan?!"
Het Net: "Dat weet ik ook niet.".
Wij: "Kunt U mij dan doorverbinden met iemand die dit wel weet?"
Het Net: "Nee, wij kunnen niet doorverbinden. U kunt proberen de opzegservice te bellen."
We kregen een nummer waarmee we de opzegservice konden bereiken. Hier zei Het Net: "Ja het klopt, ik zie dat wij uw lijn hebben overgenomen. Ik ga nu even kijken waarom dit gebeurd is.". En toen brak er een kabeltje bij hun. Hij kon ons niet meer horen, maar wij hem wel. We moesten wachten en na een kwartier zei hij dat hij ons terug zou bellen. Hij moet nu nog terug bellen. We hebben in totaal 1:15 uur aan de lijn gezeten met Het Net. Het enige wat we hier te weten zijn gekomen is dat Het Net op onze lijn zat. Nu wilden wij weer terug naar Telfort en waren dus van plan hetzelfde te doen: Telfort zou onze lijn weer terug nemen van Het Net. We zouden nu dus weer opnieuw klant worden bij Telfort. Zo'n aanvraag zou normaal 4 weken duren. Echter mochten wij, omdat we al zoveel problemen gehad hadden, gratis een spoedaanvraag doen. Dit duurde 5-10 werkdagen. En ja hoor: Donderdag hadden we weer internet. Wel met een nieuw IP (logisch, we zijn een nieuwe klant).

Ik ben benieuwd voor hoe lang, want Het Net kan onze lijn zo weer stiekem overnemen.
In totaal hebben we 4 weken zonder internet gezeten.

Ik moet wel zeggen dat Telfort alles nu wel goed voor elkaar heeft, ze probeerden ons echt te helpen. Al onze gegevens over het probleem stonden netjes bij hun op de computer, waardoor je enkel je postcode hoeft te geven als je ze belt (en niet steeds het hele probleem moet uitleggen). Ze belden ons ook netjes terug als de dat beloofden, in tegenstelling tot KPN. Bij Het Net (dat tegenwoordig ook KPN is) is dat wel anders, daar hebben we aan de helpdesk onderhand wel 100x hetzelfde verhaal uit kunnen leggen. En je bent hier zo machteloos, want je kunt wel gaan schelden en boos worden. Het enige wat je daarmee bereikt is dat ze de hoorn er opgooien.

Nou ja, dat was zo'n beetje mijn verhaal. Heeft iemand anders dit ook ooit meegemaakt?
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Re: Hoe je ineens 4 weken zonder internet zit

Bericht door m@tje »

:evil: Ongelooflijk dit soort dingen !!

Zoiets heb ik ook ondervonden een paar jaar terug , soms hing ik wel 3 kwartier in de wacht voordat ik te woord werd gestaan .

Alles is tegenwoordig ook zo onpersoonlijk geworden met al die keuze menu's , vroeger kreeg je een persoon aan de lijn en die behandelde je klacht en ( bijna altijd ) werd het opgelost . ( ik heb het hier niet specifiek over internet )

Het kost je een aardige duit wil je geholpen worden , die kosten zijn belachelijk , mocht je nu gelijk geholpen worden ! ok dan ,
maar zo werkt het helaas niet meer , ik heb voor 1 probleem wel eens zo'n 5 mensen aan de lijn gehad :?

Sinds ik ben overgestapt naar Xs4all heb ik tot nu toe nog nooit enige klacht gehad ( :roll: afkloppen )
1 x heb ik gebeld ( lokaal tarief ) en werd gelijk en snel geholpen , dit omdat mijn telefonie niet was geactiveerd ( eigen fout )

Maar Koen ik hoop dat je verder geen gedonder meer meemaakt want vrolijk word je niet van :(

( mischien kan je die telefoonkosten declareren ? )

Groeten Martin :wink:
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Hoe je ineens 4 weken zonder internet zit

Bericht door adri »

Breek me de bek niet open... :(
Ja, ook klant bij HetNet.
Afbeelding
menno47
Berichten: 237
Lid geworden op: 3 augustus 2007, 12:59
Locatie: Groningen
    Windows 7 Firefox

Re: Hoe je ineens 4 weken zonder internet zit

Bericht door menno47 »

Nog een voorbeeld van het net is pet:
Zie http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/ ... f=7&t=2059
http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/ ... =12&t=2254

Nu tevreden klant bij Ziggo !
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !

Grouten oet Grunnen (Stad)
Gebruikersavatar
Koen_92
Berichten: 758
Lid geworden op: 17 oktober 2006, 19:28
Locatie: Betuwe
    Linux Firefox

Re: Hoe je ineens 4 weken zonder internet zit

Bericht door Koen_92 »

Iedereen bedankt voor zijn medeleven :)
Schade verhalen? Ik heb niet zo'n zin om ook daar nog aan te beginnen, ik ben blij dat het nu weer werkt.

Volgens mij kun je het beste bij XS4All zitten. Echter betaal je dan wel meteen een stuk meer.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Linux Firefox

Re: Hoe je ineens 4 weken zonder internet zit

Bericht door Frederik »

Koen_92 schreef: Volgens mij kun je het beste bij XS4All zitten. Echter betaal je dan wel meteen een stuk meer.
Heb er zes jaar gezeten en eens en nooit, maar dan ook nooit meer.
Net zo'n schurkenbende als de anderen, inderdaad voor meer geld wordt je net zoveel belazerd.
Gebruikersavatar
m@tje
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 september 2008, 21:55
Locatie: Nijmegen
    Windows Vista Firefox

Re: Hoe je ineens 4 weken zonder internet zit

Bericht door m@tje »

:shock:

Het is tot nu toe steeds de beste provider , blijkt uit testen en programma's als consumentenbond etc .

Maar buiten dat , ik heb er tot nu toe geen klachten mee ondervonden :)
zoals altijd is er altijd wel iemand de pineut bij welke provider dan ook denk ik :? , de een heeft veel problemen en de ander verklaard zijn provider onderhand heilig :lol:

Mocht je weer problemen krijgen Koen dan zou ik overstappen naar de ouderwetse postduif :lol:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: Hoe je ineens 4 weken zonder internet zit

Bericht door nirwana »

Over @Home en Ziggo heb ik ook veel klachten gehoord, maar hier heb ik zelf nooit last van gehad. Ik heb sinds ik hier woon (en dat is alweer enkele jaren) kabel-internet van deze provider gehad. Onlangs ben ik overgestapt naar glasvezel. Dit heb ik dus niet gedaan omdat ik ontevreden was over @Home, maar meer omdat het hier in de straat werd aangelegd. Uiteindelijk denk ik dat glasvezel de technologie voor de toekomst is, al zegt men met DOCSIS 3.0 ook nog aardig wat snelheid uit de kabel te kunnen persen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Slackware Firefox

Re: Hoe je ineens 4 weken zonder internet zit

Bericht door adri »

Ik hoor ook vaak goede berichten over xs4all, toch las ik vandaag dit in m'n feeds:
http://raymondvanes.blogspot.com/2009/1 ... e-kou.html
:?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Linux Firefox

Re: Hoe je ineens 4 weken zonder internet zit

Bericht door Frederik »

Dat zei ik toch.
common sense
Berichten: 656
Lid geworden op: 2 augustus 2006, 13:45
    Macintosh Camino

Re: Hoe je ineens 4 weken zonder internet zit

Bericht door common sense »

Koen_92 schreef: Ze belden ons ook netjes terug als de dat beloofden, in tegenstelling tot KPN.
Krijg alleeN Problemen.
Koen_92 schreef:Nou ja, dat was zo'n beetje mijn verhaal. Heeft iemand anders dit ook ooit meegemaakt?
Gelukkig niet. Het is net de griep, elk jaar weer hetzelfde liedje met die providers.

Over die UMTS Dongels (gruwel). In mijn herinnering is KPN altijd al erg slecht geweest in ondersteunen van systemen buiten M$ Windows. Dat XS die slechte gewoonte van het moederbedrijf overneemt is denk ik, spijtig genoeg, een teken van verval tot de lagere klasse ISP. (zie argumentatie hieronderaan)

Kan me nog herinneren dat ik zelf een modem snoertje zat te solderen voor een Mac, en zelf de PPP software aan de gang had gehacked. Kwam KPN half jaar na dato met een Mac-pack. Duh, lekker op tijd... inhoud: Mac modem-kabeltje met FreePPP erbij :roll: Geniaal.

De essentie van een ISP is juist dat ze zoveel mogelijk verschillende systemen dienen te ondersteunen. Dat is immers ook de essentie van de basis: het Internet Protocol. Gebruik ajb dit argument als je weer eens zo'n onwillige en slechte alles-zolang-het-maar-windows-is provider treft.
foxofinfinety
Berichten: 31
Lid geworden op: 4 juli 2009, 20:57
Locatie: briltil (zuidhorn)
    Windows 7 Safari
Contacteer:

Re: Hoe je ineens 4 weken zonder internet zit

Bericht door foxofinfinety »

ik heb het idee dat ik deze topic al gezien heb vandaag.

ben ie tovallig ook lid van forum.ubuntu-nl.org?
Dorus
Berichten: 2547
Lid geworden op: 9 oktober 2004, 12:11
    Windows Vista Firefox

Re: Hoe je ineens 4 weken zonder internet zit

Bericht door Dorus »

Van KPN (en dochterondernemingen) ken ik alle horrorverhalen ondertussen wel dacht ik, maar schijnbaar niet. Zelf (of beter gezegd, mijn ouders), zijn wij zodra wij de kregen overgestapt naar kabel internet van Chello toentertijd. Wel eens storingen gehad, maar dat werd meestal snel opgelost, en de helpdesk was goed te bereiken. Noot meer dan een uur of 6 zonder internet gezeten denk ik.

Nadeel van Chello was als ik mij goed herinner dat ze maar afentoe de snelheid verhoogde waardoor ze zeg maar elk jaar afzakte naar het duurdere sigment, en dan weer een snelheid verhoging deden waardoor ze in het midden zaten. Echter met de horror verhalen die van KPN en co. afkwamen hebben wij Chello nooit willen inruilen (ook omdat alle alternatieve abonnementen altijd voor 1 jaar vast stonden, ipv. maandelijks opzegbaar zoals toentertijd met Chello gewoon was. Hoewel ook dat op een gegeven moment voor nieuwe abonnees is verandert, konden wij nog per maand op zeggen.)

Een paar jaar terug ondertussen, heeft onze woningbouwvereniging in de hele wijk glasvezel aangelegd. Hierdoor konden wij goedkoop overstappen op een glasvezel aanbieder. Die bood een half jaar gratis internet, wat wij dus meteen genomen hebben. Tijdens dat halfjaar hebben wij ons Chello abonnement aangehouden (@€300 voor dat halve jaar denk ik, en ruim in de euro's zaten we nou ook niet, maar goed). De Chello verbinding heb ik in dat halve jaar maar enkele keren nodig gehad. Nadeel van mijn glasvezel provider is dat ze vrij klein zijn, en dus niet bereikbaar zijn in het weekend. Ondertussen wel enkele uren op zaterdag, maar moet zeggen dat dat sinds we alleen nog maar de glasvezel lijn hebben dat niet meer nodig is geweest. (En in het begin gaven ze aan dat ze nog in de testfase zaten. Was dan ook gratis toen.)

Met KPN hebben we trouwens nog wel gedonder gehad toen wij onze telefoon wouden overzetten, vooral ons tweede nummer meenemen was moeilijk. Ondertussen zitten we @65.50 bij xmsnet met een radio+tv(+ gratis digitale tv, omdat het ook nog in de testfase zit)+telefoon(gratis naar vaste nummers)+internet(50/50 lijntje). Moet zeggen dat ik niet meer mag klagen.


Om nog een ander horror verhaal van KPN te vertellen:
Afgelopen week bij mijn stage, jonge naast mij moet een KPN dongle (voor mobiel internet op je laptop) annuleren. Belt woensdag naar de helpdesk, wil dit nummer opzeggen (moet ie 3 keer herhalen voor 3 verschillende medewerkers), maar lijkt te lukken. Komt er donderdagavond een brief 'Uw bestelling is bevestigd'. Blijkt hij nu ineens een nieuwe te hebben besteld ipv. de oude opgezegd. Vrijdag terug bellen, vertellen ze hem (naar minimaal 15 minuten wachten geloof is) doodleuk dat hij maandag terug moet bellen en dat ze het dan pas kunnen oplossen. Belt hij maandag terug, gaat het gedonder weer verder. Weet niet of het hem nou gelukt is, maar maandag werd hij in ieder geval nog een aantal keer doorverbonden. Op een gegeven moment kwam hij zo bet Het Net uit (volgensmij horen die 2 bij elkaar), bij het net namen ze na 10 minuten wachttijd op, waarna blijkt dat Het Net er niets aan kan doen (hè hè, het was een probleem met KPN), en kan hij weer opnieuw bellen met KPN.

Al met al minimaal 3 uur bel-werk schat ik zo, en het resultaat moet nog blijken.
¿ʇı̣ əsnqɐ ʇ,uɐɔ noʎ ɟı̣ əpoɔı̣un sı̣ pooɓ ʇɐɥʍ
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Linux Firefox

Re: Hoe je ineens 4 weken zonder internet zit

Bericht door Frederik »

foxofinfinety schreef:ik heb het idee dat ik deze topic al gezien heb vandaag.
ben ie tovallig ook lid van forum.ubuntu-nl.org?
Iemand is nooit 'zomaar toevallig' lid van een forum, maar
tegen wie heeft u het eigenlijk. :?:
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Linux Firefox

Re: Hoe je ineens 4 weken zonder internet zit

Bericht door Frederik »

Alle providers hebben inmiddels 'onafhankelijke fora': lees en huiver, geen provider uitgezonderd.
Doe er je voordeel mee, als de nood hoog is: http://www.gebruikers.eu/
Plaats reactie