partitie manager

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows XP Firefox
Contacteer:

Re: partitie manager

Bericht door nirwana »

Frederik schreef:Hoezo kopiëren en waarnaar toe :?: En als dat zo nodig moet duurt dat zeker geen vier uur.
Nou, voor het backuppen van de inhoud van de C-schijf naar de externe disk (400 GB).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Linux Firefox

Re: partitie manager

Bericht door Frederik »

Excuus, heb ik gemist :oops:
Cathrina
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 juni 2008, 22:40
Locatie: Naarden
    Windows XP Firefox

Re: partitie manager

Bericht door Cathrina »

Frederik, schijfopruiming doe ik regelmatig.. dat zet geen zoden meer aan de dijk.. :D
(overigens ga ik nu via de F schijf naar internet en email) de restjes die achterblijven en niet door schijfopruiming weggaan zijn de boosdoener..(denk ik) ...... :twisted:
weet ook niet waar ze zich precies bevinden... :twisted:

en inderdaad een backup (kopieren)naar externe schijf... duurt uren... ben daar mee begonnen, maar heb even geannuleerd..... :roll:
Cathrina
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 juni 2008, 22:40
Locatie: Naarden
    Windows XP Firefox

Re: partitie manager

Bericht door Cathrina »

Helaas, het back-uppen naar de externe schijf gaat niet lukken... o.a. I schijf waar alle software staat...
Denken jullie dat ik zonder het back-uppen de schijfen kan verkleinen en vergroten??
Doe ik het dan goed om eerst de I te verkleinen met 10 Gb en dan de C te vergroten met 10....???

dank voor antwoord
Cathrina
Laatst gewijzigd door Cathrina op 7 december 2009, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Linux Firefox

Re: partitie manager

Bericht door Frederik »

Waarom lukt dat dan niet ?
Je kunt zonder backup de schijf vergroten / verkleinen , als je weet wat je aan het doen bent :!:
Ik zou aan de I partitie niks doen, behalve leegmaken, en helemaal aan de C-schijf toevoegen.
Cathrina
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 juni 2008, 22:40
Locatie: Naarden
    Windows XP Firefox

Re: partitie manager

Bericht door Cathrina »

Frederik ik heb geprobeerd het te kopieren, er begint een voorbereiding voor .... (weet even niet meer wat er stond) en op moment van beginnen met kopieren krijg ik de melding dat het niet kan.....(had bezoek en heb niet goed opgelet waarom niet)
Het is bijna 4Gb op de I schijf...daar heb ik alle software naartoe geplaatst...
Kan het zijn omdat de C nog maar 390 Mb heeft, dat daarom het kopieren niet lukt?? (meer ruimte nodig???) de externe schijf heeft ruimte zat.. en er stond bij dat "resterende tijd 116 minuten " was voor die 4GB...(bij de C 224 zoals ik gisteren al aangaf)

Ik heb nu zo iets van dan maar zonder back-up...oeffff.

Je schrijft als je weet wat je aan het doen bent...
wel dat is nu juist precies het probleem hé...wist ik dat maar :mrgreen: grijze duif heeft wel enig idee wat er gedaan moet worden...maaarrrr of ze precies weet wat ze doet is een tweede.... :mrgreen: ......
Ik begrijp van je opmerking dat ik die software op I eerst naar een andere schijf moet zetten, dan is I leeg en dan de ruimte toevoegen aan C....
( later die software terug zetten naar C)
Dat ga ik in iedergeval doen.... maar zal dat zeker per mapje moeten doen die hele bups in een keer gaat dus niet..
Ik wou dat er een cursus bestond bij mij in de buurt om daar op les te gaan om dit soort dingen te leren.... :D :D
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Linux Firefox

Re: partitie manager

Bericht door Frederik »

Misschien is dit iets?
Het is tenslotte een klusje wat binnen een kwartier gedaan kan worden.
Heb gewoon even gegoogled op computerhulp naarden:------------------
Cathrina
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 juni 2008, 22:40
Locatie: Naarden
    Windows XP Firefox

Re: partitie manager

Bericht door Cathrina »

Dank je niet geweten dat dit bestaat in Naarden...

Een van jullie heeft me wel een aantal maanden geleden de raad gegeven van senior web lid te worden... Daar heb ik nog niets mee gedaan..
maar dit is ook een optie....

Hoewel ik het ook zelf zou willen leren te doen.. ben alleen vreselijk bang dat er iets misgaat...
Hoewel...als dat zo zou zijn is de enige mogelijkheid om alles eraf te halen en opnieuw Windows erop te zetten denk ik... (als er nog wat af te halen valt..heb wel alle documenten ook op de externe schijf staan)
nogmaals dank..
Cathrina
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Linux Firefox

Re: partitie manager

Bericht door Frederik »

Cathrina schreef:Dank je niet geweten dat dit bestaat in Naarden...
Een van jullie heeft me wel een aantal maanden geleden de raad gegeven van senior web lid te worden... Daar heb ik nog niets mee gedaan..
maar dit is ook een optie....
Dat was ik :oops:
Je kunt dan -als lid- beroep doen op PC Hulp aan huis en er wordt in de database dan gezocht naar iemand die hier ervaring mee heeft. Je bent daar het astronomische bedrag van 4,50 euro per uur voor kwijt.
Mits iemand in de buurt die kan helpen.
Cathrina
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 juni 2008, 22:40
Locatie: Naarden
    Windows XP Firefox

Re: partitie manager

Bericht door Cathrina »

Dat is ook voor niks, toch?? maar daar vraag ik dit eigenlijk niet voor..... ik bedoel niet "misbruik "maken als je het enigszins zelf op kunt lossen..

heb wel de PM al gedownload...en een beetje gekeken wat er dan zou moeten gebeuren... maar ik durf niet..hahahaha erg, hé???
Ik denk dat ik die hulp maar eens ga bellen en als hij/zij komt, goed oplet wat er gedaan moet worden...
en me aan ga melden bij seniorweb....

fijne avond
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Linux Firefox

Re: partitie manager

Bericht door Frederik »

Kan mij heel goed voorstellen, dat je dit niet aandurft. Ik mag er dan redelijk bekwaam in zijn, maar als ik het op een van mijn eigen computers doe, staat het zweet ook in m'n handen en op mijn voorhoofd, ook al weet ik dat er vrijwel niks fout kan gaan. Maar stel dat....
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: partitie manager

Bericht door nirwana »

Toch blijf ik mij dan afvragen wat er in eerste instantie tijdens het kopiëren naar de externe schijf verkeerd ging. Dat er nog weinig ruimte op C over is mag volgens mij daarvoor niet echt uitmaken.

Als het kopieer-proces van Windows een dergelijke grote kopieeractie niet aankan dan zou je het nog via xcopy kunnen proberen. Dat is wel een programma op de commandline, maar als je de schijfletter van jouw externe schijf opgeeft dan kunnen we daar wel een commando van maken dat je direct kunt kopiëren, plakken en uitvoeren.

Ook kan ik me voorstellen dat je niet alles van C kunt kopiëren, omdat zich daarop ook systeembestanden kunnen bevinden die niet te kopiëren zijn. Dat is ook iets waar xcopy tegen bestand is. Windows wil nog wel eens stoppen zodra het een fout tegenkomt. xcopy kan zo ingesteld worden dat die eventuele fouten negeert en verder gaat. Dat kan nog wel eens erg handig zijn.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Cathrina
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 juni 2008, 22:40
Locatie: Naarden
    Windows XP Firefox

Re: partitie manager

Bericht door Cathrina »

Hallo Martijn
zou best kunnen dat die melding betrekking had op iets dat niet gekopieerd kon worden... toen ik de melding kreeg heb ik het meteen weggeklikt..

ga het morgen nog een keer proberen om te zien wat het voor melding was...

Heb nog niet veel eraan gedaan..ook nog niet dat nr gebeld.... omdat ik dinsdag naar Canada en USA ga en pas weer in januari terug ben... wordt allemaal een beetje hectisch... (ik had gehoopt en gedacth dat het makkelijker kon)


(Daarbij hoop ik dat de persoon die thuisblijft en regelmatig van mijn pc gebruik maakt voor allerlei voetbalspelletjes en poker op internet... dat die het probleem gaat oplossen...hahahahahahaha tot nu toe doet hij net of die gek is...)

als ik jullie niet meer lees

fijne dagen
Cath
Plaats reactie