Dit is geen Flash

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Ria
    unknown unknown

Dit is geen Flash

Bericht door Ria » 13 december 2004, 9:48

Ik wil een kleine verandering aanbrengen in een flashfile en heb daarvoor het freewareprogramma Advanced Effect Maker geïnstalleerd maar als ik de swf.file invoer geeft hij een error: dit is geen swf-flash file. Nadat ik 3 prima werkende flashbestanden heb geprobeerd in te voeren en telkens dezelfde error kreeg, wilde ik vragen of iemand een kleine gratis applicatie weet die wel werkt (ik bedoel niet Dreamweaver...!)

Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria » 14 december 2004, 8:40

Dit is niet meer acuut nodig, maar ik laat het toch maar staan, voor het geval er iemand langs komt die een programma kent om flash te bewerken.

pw1
    unknown unknown

Bericht door pw1 » 14 december 2004, 18:21

nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana » 14 december 2004, 21:07

Een .SWF is het uiteindelijke formaat waarin een Flash-animatie wordt gepubliceerd. Het bronformaat (waarin je het in Macromedia-software maakt) is volgens FLA. Het zou me verbazen wanneer je met dit programma een bestaande SWF zou kunnen inlezen en bewerken. Ik zeg niet dat het perse onmogelijk is, maar het programma moet deze mogelijkheid er dan wel duidelijk bij vermelden.
Als je eenvoudig Flash wilt maken, dan kun je ook OpenOffice.org proberen. Dit pakket biedt vanaf versie 1.1 zowel PDF als Flash als exportformaat aan. Dus misschien kun je daar iets mee worden. Maar verwacht van zo'n pakket dus niet dat het bestaande PDF's of SWF's kan inlezen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu

Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria » 19 december 2004, 10:21

Ik had wat tekst willen weghalen of veranderen onderaan een kerstkaart. Maar ik heb geen enkel idee hoe het is gemaakt en hoe het eruit ziet als het bewerkt moet worden. Het is overigens alweer van de baan.

Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria » 21 december 2004, 9:14

nirwana schreef:Een .SWF is het uiteindelijke formaat waarin een Flash-animatie wordt gepubliceerd. Het bronformaat (waarin je het in Macromedia-software maakt) is volgens FLA. Het zou me verbazen wanneer je met dit programma een bestaande SWF zou kunnen inlezen en bewerken. Ik zeg niet dat het perse onmogelijk is, maar het programma moet deze mogelijkheid er dan wel duidelijk bij vermelden.
Als je eenvoudig Flash wilt maken, dan kun je ook OpenOffice.org proberen. Dit pakket biedt vanaf versie 1.1 zowel PDF als Flash als exportformaat aan. Dus misschien kun je daar iets mee worden. Maar verwacht van zo'n pakket dus niet dat het bestaande PDF's of SWF's kan inlezen.
Het programma (Advanced Effect Maker) vraagt echt om een swf-bestand. Ik geef hem een swf-bestand maar dan krijg ik een error. Misschien is het wel beveiligd, maar ik heb er wel 6 geprobeerd en allemaal hetzelfde.