handleiding firefox

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
foeke
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 juli 2010, 18:16
    Windows Vista Firefox

handleiding firefox

Bericht door foeke »

De vriendelijke en duidelijke antwoorden die ik van dit forum kreeg op eerdere vragen, geven mij de moed om het volgende aan u voor te leggen.

Mijn ogen zijn helaas niet meer in staat om langere tijd op mijn computerscherm te kijken en daar bijvoorbeeld Firefox Help uitvoerig te raadplegen.

Ik ben nu op zoek naar een echt goed standaardwerk waarin ik a l l e s over firefox kan vinden. Heeft iemand van u een suggestie ?

Dank bij voorbaat,

Foeke
Gebruikersavatar
Frederik
Moderator
Berichten: 4263
Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
Locatie: Vriescheloo
    Windows 7 Firefox

Re: handleiding firefox

Bericht door Frederik »

De standaard uitleg over Firefox op de Wikipedia (grote online encyclopedie):
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Firefox

De support website van Firefox met de meest voorkomende help oplossingen, door vrijwilligers vertaald vanuit het Engels naar het Nederlands:
https://support.mozilla.com/nl/kb/Article+list
foeke
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 juli 2010, 18:16
    Windows Vista Firefox

Re: handleiding firefox

Bericht door foeke »

Bedankt Frederik,

Maar is er ook niet een gedrukt boek over firefox ?

Foeke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Mozilla
Contacteer:

Re: handleiding firefox

Bericht door nirwana »

foeke schreef:Maar is er ook niet een gedrukt boek over firefox ?
Als ik bijvoorbeeld bij Bol.com zoek naar een Nederlandstalige boek over Firefox, dan krijg ik geen resultaten terug. Zoek ik nog wat verder, dan kom ik wel een boek van Marco den Teuling tegen. Echter vermoed ik dat dat boek over een oudere versie van Firefox gaat en dat dat de reden is dat je dit boek niet meer bij Bol.com tegenkomt.
Zelfs als ik op de site van Van Duuren Media aangeef dat ik het boek wil bestellen, dan krijg ik de melding "Het boek "Mozilla Firefox...in je broekzak" (9789059401747) is helaas niet leverbaar."

Wat dat betreft zul je het dan al snel moeten doen met een Engelstalig boek over Firefox.

Eigenlijk zou Mozilla's Knowledge Base (SUMO) een soort PDF-export functie moeten hebben.
Dan zou je idealiter alle Nederlandstalige artikelen die daarin staan als een PDF-document kunnen downloaden. En zo'n document kun je dan weer afdrukken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
foeke
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 juli 2010, 18:16
    Windows XP Firefox

Re: handleiding firefox

Bericht door foeke »

Bedankt voor je moeite, Martijn,

Ik ga eens een engelstalig boek proberen.

Met vriendelijke groet,

Foeke
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: handleiding firefox

Bericht door nirwana »

Mocht je daarnaast nog specifieke vragen hebben, dan kun je ze altijd weer hier op het forum te stellen.
Deze vragen hoeven niet specifiek over Firefox (of Thunderbird) te gaan, maar kunnen ook wel iets breder van aard zijn. Wel beperken wij ons doorgaans tot computers, want voor "de diepere levensvragen" zijn weer andere fora in het leven geroepen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
foeke
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 juli 2010, 18:16
    Windows XP Firefox

Re: handleiding firefox

Bericht door foeke »

Bedankt Martijn,

Wat prima dat voor elkaar onbekende mensen zo hulpvaardig kunnen zijn.
Mocht ik verdere vragen hebben dan zal ik zeker aan het Forum denken.

Met vr. groet,

Foeke
Gebruikersavatar
Tonnes
Berichten: 814
Lid geworden op: 20 november 2004, 21:40
    Windows Firefox
Contacteer:

Re: handleiding firefox

Bericht door Tonnes »

nirwana schreef:Eigenlijk zou Mozilla's Knowledge Base (SUMO) een soort PDF-export functie moeten hebben.
Dan zou je idealiter alle Nederlandstalige artikelen die daarin staan als een PDF-document kunnen downloaden. En zo'n document kun je dan weer afdrukken.
Bij de recente Summit is deze suggestie ook gedaan. Het verzoek is er dus, maar over implementatie ervan (al dan niet i.c.m. de komende vernieuwing van SUMO) is nog niks bekend.
Doe eens gek. Let op je spelling.
foeke
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 juli 2010, 18:16
    Windows XP Firefox

Re: handleiding firefox

Bericht door foeke »

Bedankt Tonnes, op den duur komen we er wel achter.

Foeke
Plaats reactie