off topic: pdf importeren in word

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
sasha
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 november 2004, 8:10
    unknown unknown

off topic: pdf importeren in word

Bericht door sasha »

Hi,

dit heeft echt helemaal niets met firefox/thunderbird te maken, maar ik dacht, misschien is hier wel iemand die het antwoord weet.

Ik gebruik word2000. Kan ik een adobe acrobat pdf file importeren in word?
Op de een of andere manier? Ik vind adobe heel lastig lezen, en zou documenten liever in word lezen. Nergens zie ik een import- mogelijkheid in word. Weet iemand een truc om dit te omzeilen?

Bij voorbaat dank! :cry:
Sasha
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: off topic: pdf importeren in word

Bericht door ByteWarrior »

sasha schreef:Ik gebruik word2000. Kan ik een adobe acrobat pdf file importeren in word?
Nee, dat gaat niet. PDF is een formaat dat speciaal gemaakt is zodat je het niet meer kan veranderen. Enkel als je bijvoorbeeld Adobe Acrobat hebt (een vrij duur programma), dan kan je de PDF alsnog aanpassen, maar importeren in Word zal nooit kunnen...
Ik vind adobe heel lastig lezen, en zou documenten liever in word lezen.
PDF is net ontworpen om het lezen op een beeldscherm gemakkelijker te maken. PDF wordt door heel veel designers gebruikt omdat de layout er dan overal hetzelfde uitziet (geen verspringende afbeeldingen meer en zo). Tevens is PDF meer open als een MS Office-formaat. Iedereen kan PDF's lezen, ongeacht wel besturingssysteem hij/zij heeft. Niet iedereen kan echter MS Office installeren (want dat bestaat enkel voor Windows en Mac).

Als iemand met PDF's werkt, houdt hij/zij nog de bronbestanden (OOo/doc, etc) bij, want dat is immers de makkelijkste manier om nog wijzigingen aan te brengen aan het PDF-bestand.
Nergens zie ik een import- mogelijkheid in word.
Omdat het dus niet mogelijk is...

Als er iemand geïnteresseerd is in PDF-export, deze functie zit in OpenOffice.org! (maar die kan natuurlijk ook niet importeren).
Weet iemand een truc om dit te omzeilen?
Als de beveiliging van het document niet te hoog staat, kan je de tekst kopiëren/plakken. Een aandere manier om een PDF naar Word te zetten, bestaat niet.
sasha
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 november 2004, 8:10
    unknown unknown

Re: off topic: pdf importeren in word

Bericht door sasha »

Hallo Byte Warrior, dank voor je reactie!

Nee, dan kan het dus gewoon niet. Dan maar leren wennen aan PDF. Ben ooit overgestapt van WordPerfect naar Word (als dat enigszins te vergelijken is), en dat was ook wennen in het begin...........

Kopieren en plakken heb ik geprobeerd, maar ik kreeg van een pdf document van 20 pagina's een Word document van 240 pagina's of zoiets, en het was onleesbaar vanwege alle codes en rare tekens.

Wat misschien zou gaan, maar dat moet ik verder bekijken is kopieren naar Quick Note in Firefox en vandaar uit als txt bestand. Dat lukte wel voor een klein stukje (een inhoudsopgave), of het voor een heel document lukt, weet ik niet. :roll:

Maar goed, dan is het waarschijnlijk toch mooier en overzichtelijker om het als pdf te houden, qua indeling en overzicht ed.

dank in ieder geval,
groetjes, :twisted:
Sasha
Gebruikersavatar
pw1
Berichten: 296
Lid geworden op: 11 oktober 2003, 15:11
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door pw1 »

Er zijn programma's die PDF kunnen omzetten naar Word (inclusief opmaak). Deze programma's zijn vergelijkbaar met programma's die een ingescande pagina kunnen omzetten naar Word. Ze zijn dus vaak ook van dezelfde fabrikant.

Twee goede (maar vrij dure) pakketten:
ABBYY PDF Transformer
OmniPage
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

free to try € 12,95 to buy
http://www.soft32.com/download_4709.html
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
sasha
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 november 2004, 8:10
    unknown unknown

Bericht door sasha »

Hi PW1 en Aasgier,

heb even snel op de links gekeken. Precies wat ik zoek.
Zeker die van 12 dollar is goedkoop, maar die ene die PW1 noemde was iets van 40 euro. Wel een beetje duur ...., maar als je daar een goed programma mee hebt dat precies doet wat jij wilt ......
Die andere was wel heel duur, omnipage is 600 dollar!!!! Maar daar zitten natuurlijk nog tig andere functies op.

Dank voor info! :D :D :D
Sasha
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
sasha
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 november 2004, 8:10
    unknown unknown

Bericht door sasha »

Bedankt voor alle info!! :P
Sasha
frits
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 september 2003, 9:29
    unknown unknown

Bericht door frits »

Je hebt ook nog de SolidConverter PDF die je 15 dagen kunt uitproberen en verkrijgbaar is voor ongeveer 37 euro.
http://www.solidpdf.com/nl/
sasha
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 november 2004, 8:10
    unknown unknown

Bericht door sasha »

Frits schreef:Je hebt ook nog de SolidConverter PDF die je 15 dagen kunt uitproberen en verkrijgbaar is voor ongeveer 37 euro.
http://www.solidpdf.com/nl/
Jij ook bedankt! Onderhand een ruime keus 8) , ga ze allemaal vergelijken en bekijken.

groet,
Sasha
dantokka
    unknown unknown

PDF in Word

Bericht door dantokka »

PDF in Word binnenbrengen kan met Solid Convertor PDF.
Een softwareprogramma dat je wel moet betalen, maar hiermee
kan je PDF-bestanden die ooit in een tekstverwerkingsprogramma
zoals Word gemaakt zijn, terug omzetten naar Word met behoud
van de bladzijden, tekeningen, foto's.
groetjes,
dantokka
Plaats reactie