ebay-fraude?

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ragruijters
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 september 2004, 16:21
    unknown unknown
Contacteer:

ebay-fraude?

Bericht door ragruijters »

Ik heb een camera op ebay staan en vandaag ontving ik dit mailtje:
Hello, Compliment of the good season to you over there, . I saw your item () and i will like to buy it for my son that will be doing his birthday next week , so mail me now the amount you will be selling it and the UPS express shipment . i will be paying you through western union auction payment . is urgent so mail me your name address ,so i can pay by western union auction payment and you can ship it to him in africa. this is the address of my son My name :Chris Edmond Address:Olajide compound care taker City:Ogbomoso State:Oyo Country:nigeria Zip code:234 Postal code:210001
Ik vertrouwde het niet en een google-zoek leverde een identiek mailtje op, maar dan uit singapore. Waar is deze fraudeur op uit en hebben jullie iets soortgelijks meegemaakt met ebay?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Zoiets is een algemeen bekend probleem met openbare veilingen zoals eBay. Iemand ziet je aanbieding staan en stuurt je een mailtje met een vraag naar geld.

Beantwoord je die mail, dan weet de afzender direct dat je mailadres juist is, en dat je bestaat.

De meeste mailtjes die uit Nigeria, Singapore, Taiwan etc komen zijn niet echt te vertrouwen.

Ik denk dat het raadzaam is om enkel binnen de EU te verkopen, en dan nog best binnen de Benelux. In die landen zijn er name strenge regels en zijn er al regels gemaakt over de rechtsgang van zo'n dingen als het misgaat.

Als je geld stuurt naar iemand in Singapore, moet je niet verwachten dat je dat ooit nog terug gaat zien...

Deze mail lijkt me een soort gerichte spammail en ik zou het dus gewoon negeren...
Plaats reactie