OpenPGP keysigning party

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

OpenPGP keysigning party

Bericht door ByteWarrior »

Jeroen opperde even geleden het voorstel op een keysigning party te organiseren.

We willen zo veel mogelijk deelnemers naar deze keysigning party trekken (hoe meer volk, hoe meer vreugd en hoe meer ondertekeningen je kan verzamelen!). Ik herinner me dat hier tegenwoordig enkele mensen rondhangen die geïnteresseerd zijn in OpenPGP e.d., daarom plaats ik deze aankondiging hier...

Wat is het?
Op een keysigning party kan je je OpenPGP sleutel laten ondertekenen door mede-gebruikers. Hiervoor spreken verschillende mensen af op een bepaalde plaats (online in dit geval), controleren ieders identiteit en ondertekenen de sleutels.

Op deze manier bewijs je dat de sleutel van die persoon te vertrouwen is. Door deze zogenaamde keysigning parties kun je dus heel snel het Web of Trust (WoT) uitbreiden. Het is dus een kans om ondertekeningen te verzamelen voor je OpenPGP sleutel!

Mensen die gewoon geïnteresseerd zijn in encryptie of digitale ondertekeningen, of mensen die vragen hebben, zijn natuurlijk ook welkom!

Waar en Wanneer?
De party vindt plaats op 6 januari 2005. Jeroen en ik zullen aanwezig zijn vanaf 19uur.

Deze keysigning party vind online plaats. We spreken af op dit IRC-kanaal: [url=irc://irc.freenode.net/ksp-benelux]irc://irc.freenode.net/ksp-benelux[/url].

Inschrijven?
Om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen, is het best dat je je op voorhand even inschrijft. Dit verbind je helemaal tot niets, maar zorgt ervoor dat de basisgegevens van je sleutel onmiddellijk voor alle deelnemers beschikbaar zijn.

Voor verdere informatie kan je deze aankondigingen lezen:
- op Jeroen's weblog
- en op mijn weblog


Als je zelf een weblog/website hebt, maak dan gerust een aankondiging voor deze keysigning party: hoe meer mensen, hoe beter! ;-)
Als je nog vragen hebt over deze keysigning party, stel deze dan gerust.
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

Leuk initiatief! Ik zal zeker ook van de partij zijn.. Moet alleen even gpg weer installeren, aangezien ik het normaal nooit gebruik. (Er zijn geen mensen in mijn omgeving die pgp gebruiken om mail te ondertekenen) Het zal waarschijnlijk vrijdag of zaterdag worden dat ik de boel weer installeer. Ik zal me dan gelijk aanmelden in de wiki.
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Hm, niet vergeten :) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Goed idee! Ik zal er ook proberen te zijn..
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Leuk dat er zoveel respons komt! :-)

Even toevoegen nog dat je je kan inschrijven via Jeroen's wiki. Gewoon je naam, e-mailadres en sleutel-ID toevoegen aan de lijst (onderaan).
Erik
Moderator
Berichten: 244
Lid geworden op: 4 februari 2004, 15:33
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Erik »

ByteWarrior schreef:Leuk dat er zoveel respons komt! :-)

Even toevoegen nog dat je je kan inschrijven via Jeroen's wiki. Gewoon je naam, e-mailadres en sleutel-ID toevoegen aan de lijst (onderaan).
Ik heb me inmiddels aangemeld op de wiki, nu even de rest van de sleutels importeren..
~ Erik
- Mede-Beheerder MozBrowser.nl (inclusief Forum)
- Redacteur Livre Magazine
TeRanEX
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 december 2004, 0:32
Locatie: Antwerpen (België)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door TeRanEX »

Erik schreef:Er zijn geen mensen in mijn omgeving die pgp gebruiken om mail te ondertekenen
Dat probleem ken ik :) En dat is exact de reden waarom ik op het idee kwam :D

O btw: dit is m'n eerste post hier :) Hoi iedereen!
<TeRanEX/>
--- blog: http://budts.be/weblog/ - cv: http://budts.be/jeroen/
--- jid: teranex@jabber.org - pgp: 0x8B7B774A
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

TeRanEX schreef:O btw: dit is m'n eerste post hier :) Hoi iedereen!
Proficiat! En hartelijk welkom hier op het forum! :)
Plaats reactie