Printerproblemen

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

ByteWarrior schreef:
Of worden er bepaalde dingen die je gebruikt daar nog niet ondersteund ?
Eigenlijk niet. De enkele spelletjes die in heb, werken perfect onder Linux (zelfs beter als onder Windows) en voor de rest heb ik geen al te nieuwe hardware.
Welke spelletjes speel jij dan zoal? ik heb momenteel met Wine alleen nog maar Sim City 3000 werkend gekregen.
Of heb je het over spelletjes die gemaakt worden voor Windows en Linux?
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

FFuser schreef:Welke spelletjes speel jij dan zoal? ik heb momenteel met Wine alleen nog maar Sim City 3000 werkend gekregen.
Of heb je het over spelletjes die gemaakt worden voor Windows en Linux?
Unreal Tournament en Return to Castle Wolfenstein.

Voor beide kan je een kleine Linuxinstaller downloaden die alles voor jouw installeert van de cd. Maar dat zijn dus platformonafhankelijke spelletjes. Spelletjes die dus geen bestanden van Windows gebruiken...
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Back on topic:

Ik heb de oplossing gevonden! :D

De printer heb ik geïnstalleerd onder Linux. Eerst wou hij daar ook niet werkten. Na veel zoekwerk bleek dat er een fout in Slackware (mijn distributie) zit. Je hebt namelijk 2 printprogramma's in Slackware: LPRng en CUPS.

Het probleem: als ze allebei geïnstalleerd zijn, werkt er geen één van de twee. En na een standaardinstallatie van Slackware, worden beide printprogramma's geïnstalleerd...

De oplossing: gewoon één van de twee programma's verwijderen, bleek voldoende om het probleem op te lossen.


De oplossing ligt dus meestal in een klein hoekje... ;)
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Gefeliciteerd. Maar in eerste instantie had je toch een printerprobleem op je windows 98 syteem. Raar dat ie zowel niet onder windows als linux wilde werken. Werkt tie nu ook weer onder windows?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

aasgier schreef:Werkt tie nu ook weer onder windows?
Nee, zoals ik al vermoedde, zit er een probleem in Windows. Als hij onder Linux perfect werkt, is het al goed voor mij hoor. Windows en Linux zijn trouwens twee verschillende pc's bij mij. ;-)

Binnenkort leg ik een netwerk en dan kan ik de printer eventueel delen, zodat ik ook terug vanop mijn Windowspc kan afdrukken...
Plaats reactie