XP, Linux en reeds geïnstaleerde FF&TB

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Stuk Chocolat
    unknown unknown

XP, Linux en reeds geïnstaleerde FF&TB

Bericht door Stuk Chocolat » 28 december 2004, 11:51

Beste peeps,

IK heb een Linux-vraagje voor jullie; ik weet dat dit geen lLinuxforum is, maar 't heeft betrekking op FF en TB.

Ik ben voor de moment aan het overwegen om Linux Mandrake 10.1 te instaleren op mijn PC. Geen "schone" instalatie, maar een duaboot met Windows XP.

In XP heb ik ondertussen al een tijdje FF en TB draaien. Kan ik dezen ook draaien onder Mandrake Linux, of moet ik daarvoor eerst een Linux-versie van deze programma's instaleren?

Indien ik een Linuxversie moet installeren, kan ik dan de Linuxversie van FF en TB "koppelen" aan mijn reeds in XP gedownloade extensies?

Kan ik de Linuxversie van TB koppelen aan mijn reeds bestaande TB accounts/mails? Ik vraag mij hierbij af of het dus mogelijk is de ene keer mijn mails te checken in XP, en dan de andere keer in Linux; gebruik makende van dezelfde accounts - dus geen appaarte accounts voor XP en Linux.
Beste groeten, Robby
Support bacteria! They are the only culture some people still have...

sc00zy
    unknown unknown

Bericht door sc00zy » 28 december 2004, 11:54

Je moet sowieso Linux versies van Firefox en Thunderbird installeren.
De plugins moeten ook Linux versies zijn.
Hoe het zit met de extensies en profielen durf ik niet te zeggen.

ByteWarrior
    unknown unknown

Re: XP, Linux en reeds geïnstaleerde FF&TB

Bericht door ByteWarrior » 28 december 2004, 12:25

Stuk Chocolat schreef:In XP heb ik ondertussen al een tijdje FF en TB draaien. Kan ik dezen ook draaien onder Mandrake Linux, of moet ik daarvoor eerst een Linux-versie van deze programma's instaleren?
Je moet sowieso de Linuxversie downloaden...
Indien ik een Linuxversie moet installeren, kan ik dan de Linuxversie van FF en TB "koppelen" aan mijn reeds in XP gedownloade extensies?
Neen, dat gaat niet zomaar lukken. Je kan dezelfde extensies gewoon opnieuw installeren onder Linux.
Kan ik de Linuxversie van TB koppelen aan mijn reeds bestaande TB accounts/mails? Ik vraag mij hierbij af of het dus mogelijk is de ene keer mijn mails te checken in XP, en dan de andere keer in Linux; gebruik makende van dezelfde accounts - dus geen appaarte accounts voor XP en Linux.
Sowieso is dit een moeilijke opdracht. Ik denk wel dat het lukt, maar het gaat zeker niet van de eerste keer goed gaan.

Je kan je profiel onder Linux laten verwijzen naar je Windowsprofiel. Op die manier heb je dezelfde instellingen, extensies, mails, etc. Lees hier hoe je dat allemaal moet instellen.

Tjaard
    unknown unknown

Bericht door Tjaard » 28 december 2004, 12:43

Heb je captiveNTFS ook aan de praat om ueberhaupt te kunnen schrijven naar je windowspartitie...?
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).

Gert-Paul
    unknown unknown

Bericht door Gert-Paul » 28 december 2004, 13:39

Als je idd gezorgd hebt dat je rechten hebt op de NTFS schijf kan het goed gaan. David Tenser heeft iig ook een tutorial geschreven over het delen van mail op een Windows en Linux PC. Dat lijkt me het belangrijkste van het delen van profielen. Hierbij gaat hij uit van een FAT-partitie, zodat zowel Windows als Linux geen problemen met schrijven hebben.
En je zou natuurlijk ook je hele profiel op zo'n partitie kunnen zetten.