Word documenten

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Word documenten

Bericht door Miekmol »

Hallo,

Sinds kort heb ik een zeer raar probleem.
Ik beheer nu de ledenlijsten van een vereniging in een map met allemaal word-bestanden. Deze zijn door iemand anders gemaakt als een docx bestand.
Ik kan ze openen, veranderen opslaan etc.
Omdat er steeds nieuwe leden bijkomen moet ik steeds nieuwe lijsten maken.
Ik heb een standaardbrief met logo waarin ik dan de gegevens typ. Ik sla het op als Word-document 1997-2003.
Als ik nu op dat document ga staan en klik met de rechtermuisknop, kopieren naar emailontvanger dan zie ik dat er een lege pagina is bijgevoegd. Of leeg eigenlijk niet, het is alleen niet te lezen, je moet weten met welk programma het gemaakt is. Oké.
Nu doe ik het anders. Ik maak een email klaar en klik op bijlage en voeg het wordbestand toe.
Het ziet er mooi blauw uit zoals het icoontje van Word is.
Ik verzend hem aan mezelf en krijg hem binnen als een bestand dat je niet kunt openen zoals eerder gezegd.


Wat kan hier nu aan de hand zijn?
Ik heb al een nieuwe map gemaakt en alle bestanden gekopieerd en erin gezet maar helaas.
Ik maak ook andere worddocumenten en sla die elders op en die gaan allemaal goed, niks mis mee.


Ik zie graag jullie reactie(s) tegemoet,

met vriendelijke groet
Miek
Bijlagen
printscreen bijlage op jpeg
printscreen bijlage op jpeg
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Word documenten

Bericht door nirwana »

Miek,

Ben jij de enige die die bestanden niet kan lezen of zijn ze ook niet te lezen als iemand anders ze ontvangt ?

Overigens lijkt het me beter als je PDF-bestanden gaat versturen in plaats van Word-documenten.
Je kunt met Microsoft Office ook PDF-bestanden opslaan, bijvoorbeeld via Microsoft Save as PDF or XPS.

Mocht dat niet werken dan kun je ook altijd een PDF-printer installeren, bijvoorbeeld PDFCreator. Daarmee kies je in Word voor afdrukken en dan kies je PDFCreator als printer. Vervolgens wordt er een PDF-bestand van aangemaakt dat je dan kunt versturen.

Voordeel van een PDF-document is dat duidelijk is hoe dat ingelezen moet worden. Iedereen kan daarvoor bij Adobe een gratis viewer ophalen (en de meeste mensen hebben die viewer allang geïnstalleerd). Met Word-documenten zit je altijd met welk office-pakket iemand heeft (Microsoft Office (2000, XP, 2003, 2007 of 2010) of OpenOffice.org of LibreOffice) en hoe het er dan uit komt te zien.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Word documenten

Bericht door Miekmol »

Hoi Martijn,

Jij bent hier ook op alle gebieden thuis!
Leuk..
Ik heb nu een bestand opgeslagen als PDF.
Helaas gebeurd precies hetzelfde...
Ik maak vaker dingen die ik als PDF opsla, dat wist ik wel.

Ik ben niet de enige die de documenten niet kan lezen, meerdere mensen hebben daar last van.
Het is zo raar... heel de map staat vol met ledenlijsten.
Voor elk lid een apart document. Ik kan ze allemaal openen, bewerken en op allerlei manieren opslaan en printen.
Of het nu een doc of docx bestand is, maakt niet uit.
Vooralsnog heb ik eigenlijk geen zin om 130 ledenlijsten opnieuw te gaan maken....
Hee nu bedenk ik ineens iets.
Er staat een afbeelding op het document.
Als ik bij een document of bij de map op eigenschappen klik, staat er alleen lezen.
Zou dit het probleem kunnen geven???
Nee dat kan eigenlijk ook niet. Er zitten een paar bestanden in de map die je wel normaal kunt versturen, openen en lezen.

Martijn, mag ik jou een paar documenten sturen?
Wat ik nu zojuist zie..... ik stuur een aantal documenten weg. Van bijv. 10 stuks staat er één met het blauwe Word-teken.
Daar staat Penninx Pieter.docx
Bij alle andere staat bijv. Penninx R._docx.
Dus bij alle die ik niet goed kan verzenden staat een laag liggend streepje tussen, oftewel vóór docx of doc.
Hoe dit kan, kan ik niet verklaren en weet ook niet hoe dit dan opgeslagen is.


groetjes Miek
Miekmol
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 november 2010, 21:18
    Windows 7 Internet Explorer 8

Re: Word documenten - OPGELOST

Bericht door Miekmol »

Hoi Martijn,

Het is ondertussen opgelost. Ik had deze vraag ook bij Kassa gesteld en kreeg het volgende antwoord;

Het schijnt dat deze fout ook kan optreden wanneer je met Windows Live Mail bestanden verstuurt, die in de naam (in het deel voor .docx) ook al een punt hebben staan.

Bijvoorbeeld:
Een bestand met de naam naamachternaam.docx wordt goed verzonden maar met de naam naam.achternaam.docx gaat het fout en wordt de verzonden naam naam.achternaam._docx

Ik heb bij een document de punt weggehaald en nu werkt het weer zoals het moet.
Rest mij nog 130 bestanden aan te passen. De documenten zijn opgeslagen op de achternaam en daarachter Fam. J.P. enz... vandaar.

Bedankt voor je reactie
fijn weekend
Mieke
Plaats reactie