Zwarte achtergrond

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Zwarte achtergrond

Bericht door Ria »

Ik vraag me al langere tijd iets af. Soms heb ik een icon nodig voor een button en die maakt dan onderdeel uit van zo'n blokje. Vaak kan je dan aan Firefox de plaats aangeven waar de icon precies staat (-moz-image-region: rect ...) en dan is er geen probleem maar soms lukt dat niet en dan zit er niets anders op dan met een programma als Paint of Irfanview een icon uit het blokje te plukken.

Maar vaak duikt er dan een probleem op. Het .png-bestand wordt zwart weergegeven dus dan moet je de transparantie opnieuw instellen en als dat eindelijk klaar is, is de kwaliteit veel minder dan het oorspronkelijke plaatje en in ieder geval niet gelijk (zoals ik zou verwachten).

Afbeelding
1. Waarom wordt de achtergrond zwart (ook al heb ik de achtergrond van Irfanview of een ander programma als wit ingesteld)?

2. Waarom dit kwaliteitsverlies?

3. Hoe kan je er een icon uitkappen zonder kwaliteitsverlies?
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik krijg dit ook in Photoshop wanneer ik in Firefox een transparante afbeelding (png of gif) kopiëer en daanrna in Photoshop plak.
Wanneer ik de afbeelding eerst opsla en daarna open gaat alles goed.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Huhh? De afbeelding is hoe dan ook toch al opgeslagen waar-dan-ook? :)
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ria schreef:Huhh? De afbeelding is hoe dan ook toch al opgeslagen waar-dan-ook? :)
Zal toch anders gaan wanneer de afbeelding in het klembord van Windows zit... het gedraagt zich in elk geval heel anders in Photoshop.
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Ik merk eigenlijk geen verschil of ik de afbeelding direct uit de map Extensies zichtbaar maak in de I-viewer of hem eerst kopieer naar een andere plek. De Windows-viewer toont hem met de correcte achtergrond maar I-view en Paint niet.
Plaats reactie