Waarom kan dit niet

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Belinda-S
    unknown unknown

Waarom kan dit niet

Bericht door Belinda-S »

Goedenavond
Met het programma Hide Files and Folders kun je files en folders onzichtbaar maken in de verkenner en ook in je favorieten in explorer.
Maar de verborgen folders en files zijn NIET verborgen in Firefox.
Is dit een foutje of is er een instelling hiervoor.
bvd
Belinda
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Waarom kan dit niet

Bericht door Gert-Paul »

Belinda-S schreef:Goedenavond
Met het programma Hide Files and Folders kun je files en folders onzichtbaar maken in de verkenner en ook in je favorieten in explorer.
Maar de verborgen folders en files zijn NIET verborgen in Firefox.
Is dit een foutje of is er een instelling hiervoor.
bvd
Belinda
Ik ken het programma niet en weet niet precies hoe het werkt. Firefox respecteert iig wel de instellingen van Windows wat betreft het verbergen van mappen.

Ik verwacht dat het programma zich zo in IE en de Verkenner integreert en daarom deze beveiligde bestanden niet weergeeft. Firefox leest de bestanden echter direct van de schijf en kan niets met de beperkingen van zo'n programma en laat alles gewoon zien.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik kan me voorstellen dat het Firefox de bookmarks (ehrm, Favorieten) van IE heeft geimporteerd en dat daarbij niet wordt gelet op of een map Verborgen is of niet. Die map is vervolgens in Firefox niet meer verborgen. In Firefox worden de bookmarks opgeslagen in een bestand met de naam Bookmarks.html in je profielmap.

Overigens zou ik niet weten waarom je een map met bookmarks zou willen verbergen. Wat heb je eraan als je ze niet kunt zien ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

nirwana schreef: Overigens zou ik niet weten waarom je een map met bookmarks zou willen verbergen. Wat heb je eraan als je ze niet kunt zien ?
k*nd*rp*rn* ofzo :? ?
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Als je zelf administrator bent kunnen anderen met beperktere accounts niet in jouw mappen heb ik me laten vertellen. En je moet toch wel administrator zijn om een dergelijk programma te kunnen draaien veronderstel ik.
Gebruikersavatar
Z_God
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 oktober 2003, 22:36
Locatie: Enschede
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Je gebruikt zeker MS Windows 95, 98 of ME. Die zijn praktisch niet te beveiligen. Er zijn wel wat dingen op interface-niveau te doen, maar zoals je al hebt gemerkt, kan je daar vrij makkelijk omheen komen.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Het is niet omdat de bestanden verborgen zijn, dat je ze niet kan uitvoeren!

Ik verberg standaard alle systeembestanden en de volledige Windowsdirectory. Toch kan ik alle uitvoerbare programma's in die directories uitvoeren, zolang ik maar het juiste pad + bestandsnaam opgeef...

Als je echt bestanden wilt versleutelen, gebruik dan GnuPG of iets dergelijks. Bestanden verbergen is ontoereikend (op 2 seconden heb je zoiets wel door ;-) ).
Ria
Berichten: 478
Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Het probleem met mappen verbergen is dat anderen dan juist enorm nieuwsgierig worden naar dat waar jij zo'n moeite voor doet om te verbergen.
Plaats reactie